bruikleen pony
Re: bruikleen pony
Castreren prima maar dat wel op HUN kosten.
En zet alles HEEL goed op papier wat betreft risico's ziekte aansprakelijkheid enz enz.
Ik zou zelf ook eerder kopen dan bruikleen.
En zet alles HEEL goed op papier wat betreft risico's ziekte aansprakelijkheid enz enz.
Ik zou zelf ook eerder kopen dan bruikleen.
Bruikleen is een moeilijke kwestie, zelfs als je alles op papier zet denk ik....
- Cindy+Uniek
ik heb bertus als veulen voor 6 tientjes gekocht!
oke die is nog hengst, wordt nu 2
maar dat is het geld niet en die dieren kan je altijd wel ergens kwijt
ik zou dan ook voor eigen shetje gaan
dat bruikleen vind ik maar niks
en castratie vind ik vrij prijzig voor zo'n klein dier! wat als dat mis gaat?
oke die is nog hengst, wordt nu 2
maar dat is het geld niet en die dieren kan je altijd wel ergens kwijt

ik zou dan ook voor eigen shetje gaan
dat bruikleen vind ik maar niks
en castratie vind ik vrij prijzig voor zo'n klein dier! wat als dat mis gaat?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Cindy+Uniek schreef:en castratie vind ik vrij prijzig voor zo'n klein dier! wat als dat mis gaat?
waar zie jij een prijs staan dan?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Cindy+Uniek
hoef je toch niks voor te zien staan?Tamara schreef:Cindy+Uniek schreef:en castratie vind ik vrij prijzig voor zo'n klein dier! wat als dat mis gaat?
waar zie jij een prijs staan dan?
bij een dierenart kost het gewoon 200 euro of meer
nou, dat ben ik niet met je eens cindy, zo veel kost het hier niet hoor!
Bruikleen heb ik het al vaak mis mee zien gaan. Als je het doet wel alles heel goed op papier zetten. Wie waar verantwoordelijk voor is en vooral wie wat betaalt. Leuk beestje om te zien wel trouwens.
Wat betreft castreren, ik zou niet op jou kosten laten castreren. Er is toch risico bij. Ik zou dan verder zoeken naar een leuk merrie shetje.
Wat betreft castreren, ik zou niet op jou kosten laten castreren. Er is toch risico bij. Ik zou dan verder zoeken naar een leuk merrie shetje.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- Cindy+Uniek
http://www.dapkrommerijnstreek.nl/tarieven_paarden.htmlTamara schreef:nou, dat ben ik niet met je eens cindy, zo veel kost het hier niet hoor!
mijn DA
lijkt me toch niet dat ze daar zo erg van verschillen per regio?
en ik heb begrepen dat alle castraties buiten een DA om verboden gaan worden per juli oid?! stond iets van op bokt....
maar idd wat de anderen ook zeggen, die kosten zou ik niet voor jou rekening nemen
- pjotr_nientje
- Contacteer:
@Cindy; verschilt wel hoor per regio
Ik weet niet door wie ze het dan zou laten doen ,maar het Noorden is niet zo duur met alles.
Dat merk ik hier nu ook bij de DA's.
Maar idd Tamara, als je hem idd in bruikleen neemt zou ik hem op hun kosten laten castreren.
Het is immers hun shet en niet die van jouw en is voor hun zo wel makkelijk iemand die dat even voor hun doet.

Ik weet niet door wie ze het dan zou laten doen ,maar het Noorden is niet zo duur met alles.
Dat merk ik hier nu ook bij de DA's.
Maar idd Tamara, als je hem idd in bruikleen neemt zou ik hem op hun kosten laten castreren.
Het is immers hun shet en niet die van jouw en is voor hun zo wel makkelijk iemand die dat even voor hun doet.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
ik wacht iig nog tot september, en kijk dan wel naar een veulen.
Ik heb een soortgelijke afspraak met de buren: shet van hun loopt bij Pasja en daar rijdt onze dochter op. We hebben er eigenlijk niet echte afspraken over gemaakt. Buurman was daar vrij makkelijk in: "Als je 'm zat bent, breng je hem maar weer." Maar ja, dan gaat het ook om een bekende (al kan dat soms ook flink mislopen). Hoefsmid, wormkuren e.d. betaal ik. Ben vorig jaar wel een keer bij hem langs geweest, omdat hij ivm z'n gezondheid zijn ponykudde drastisch aan 't inkrimpen was. Maar Mickey kon wel blijven.
Ze lopen in 't land bij mijn moeder dus hier zo'n beetje hetzelfde verhaal als bij jou. Gelukkig komt mijn ene broer op den duur op de boerderij te wonen, dus wat dat betreft zit ik wel safe. Anders had ik Pasja 2 jaar geleden wrsch ook niet gekocht.
Castratie zou ik zelf niet betalen denk ik.
Ze lopen in 't land bij mijn moeder dus hier zo'n beetje hetzelfde verhaal als bij jou. Gelukkig komt mijn ene broer op den duur op de boerderij te wonen, dus wat dat betreft zit ik wel safe. Anders had ik Pasja 2 jaar geleden wrsch ook niet gekocht.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Heel verstandig dat je afwacht.
Veel dierenartsen willen de kleine pony's alleen liggen castreren onder narcose dus dan ben je erg veel geld kwijt.
Wat ook een voordeel is van een veulen is dat ze samen opgroeien en het eerder goed gaat dan een pony die lang hengst is geweest.
Veel dierenartsen willen de kleine pony's alleen liggen castreren onder narcose dus dan ben je erg veel geld kwijt.
Wat ook een voordeel is van een veulen is dat ze samen opgroeien en het eerder goed gaat dan een pony die lang hengst is geweest.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
wil je er perse een shet bij, of liever een 2e fjord?
of is daar de ruimte niet voor ?
(sorry als ik daar overheen gelezen heb ooit hahaha
)
of is daar de ruimte niet voor ?

(sorry als ik daar overheen gelezen heb ooit hahaha

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
je zou ook een advertentie kunnen zetten. Misschien is er hier wel iemand die een pony heeft die erbij kan.
Zelf heb ik een bruikleen pony gehad en nu staat Ucky mijn oude fjord bij een vriendin. Haar paarden gezelschap te houden. Ik betaal echter wel zijn da / wormenkuren en hooi in de winter. Nu kan er op hem ook niet meer gereden worden dus het verhaal ligt iets anders.
succes met het zoeken van een maatje voor je paard.
Zelf heb ik een bruikleen pony gehad en nu staat Ucky mijn oude fjord bij een vriendin. Haar paarden gezelschap te houden. Ik betaal echter wel zijn da / wormenkuren en hooi in de winter. Nu kan er op hem ook niet meer gereden worden dus het verhaal ligt iets anders.
succes met het zoeken van een maatje voor je paard.
---
Ik heb je een pb gestuurd 

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
En hoe nu verder dan?? Is daar al over gesproken??Pasja schreef:Ik heb een soortgelijke afspraak met de buren: shet van hun loopt bij Pasja en daar rijdt onze dochter op. We hebben er eigenlijk niet echte afspraken over gemaakt. Buurman was daar vrij makkelijk in: "Als je 'm zat bent, breng je hem maar weer." Maar ja, dan gaat het ook om een bekende (al kan dat soms ook flink mislopen). Hoefsmid, wormkuren e.d. betaal ik. Ben vorig jaar wel een keer bij hem langs geweest, omdat hij ivm z'n gezondheid zijn ponykudde drastisch aan 't inkrimpen was. Maar Mickey kon wel blijven.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
@Esther: je hebt PB
Pasja v. Halstor 15-05-1995