Aha, is dat de reden dat ik altijd zo vaak moest knippen!! Tjee, ik zag ze bij Ronan groeien!rowenna schreef:Volgens mijn hoefsmid,groeien hoeven er niet sneller van, maar worden ze harder, maar te harden hoeven is ook niet goed, want die breken eerder af.Biotine helpt wel heel goed bij haargroei, ik voerde het mijn fries omdat ze zomereczeem had en door haar biotine te voeren bleven haar manen nog enigzins op lengte en de haren worden steviger dus breken minder snel.misschien een tip voor de eczemers hier.
Biotine, helpt dat nu echt?
-
Re: Biotine, helpt dat nu echt?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Dat gebruik ik 's zomers idd ook bij Pasja tegen het scheuren en afbrokkelen van de hoeven. Heel simpel, maar het werkt.leoensuzanne schreef:Ik had ook een mengelmoesje van azijn met zonnebloemolie en smeerde dat met regelmaat er op.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
In bijna iedere bikskorrel { lees maar op de inhoud van de zak } zit Biotine en genoeg hoeveelheid die een paard nodig heeft, waarom zou je dan nog extra Biotine gaan bijvoeren.
Mijn DA heeft altijd gezegd dat het dan overbodig is om Biotine te voeren en waarom zou je dan dubbel geven, behalve in zeer extreme gevallen kan het wel eens helpen maar dan moet je het inderdaad maanden lang gaan voeren wil je de eerste resultaten gaan zien, omdat een hoef nu eenmaal niet zo snel groeit.
Zomers groeien ze wel sneller dan s' winters met als resultaat dat ze erg droog kunnen worden en gaan brokkelen.
Ik kende een paard die zulke brokkelhoeven had die moest op ijzers staan maar die scheurde er soms bijna meteen weer af met stukken hoef en al, en na maanden Biotine voeren begon je langzaam iets resultaat te zien maar echt mooie hoeven heeft hij nooit gekregen ze bleven toch nog afbrokkelen al was het wel een stuk minder geworden.
Wat zomers b.v. ook wel goed wil helpen is bij de waterbak een extra modderpoel creeren zodat ze iedere dag hun hoeven kunnen bevochtigen als ze gaan drinken.
Mijn DA heeft altijd gezegd dat het dan overbodig is om Biotine te voeren en waarom zou je dan dubbel geven, behalve in zeer extreme gevallen kan het wel eens helpen maar dan moet je het inderdaad maanden lang gaan voeren wil je de eerste resultaten gaan zien, omdat een hoef nu eenmaal niet zo snel groeit.
Zomers groeien ze wel sneller dan s' winters met als resultaat dat ze erg droog kunnen worden en gaan brokkelen.
Ik kende een paard die zulke brokkelhoeven had die moest op ijzers staan maar die scheurde er soms bijna meteen weer af met stukken hoef en al, en na maanden Biotine voeren begon je langzaam iets resultaat te zien maar echt mooie hoeven heeft hij nooit gekregen ze bleven toch nog afbrokkelen al was het wel een stuk minder geworden.
Wat zomers b.v. ook wel goed wil helpen is bij de waterbak een extra modderpoel creeren zodat ze iedere dag hun hoeven kunnen bevochtigen als ze gaan drinken.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
leoensuzanne schreef:Aha, is dat de reden dat ik altijd zo vaak moest knippen!! Tjee, ik zag ze bij Ronan groeien!rowenna schreef:Volgens mijn hoefsmid,groeien hoeven er niet sneller van, maar worden ze harder, maar te harden hoeven is ook niet goed, want die breken eerder af.Biotine helpt wel heel goed bij haargroei, ik voerde het mijn fries omdat ze zomereczeem had en door haar biotine te voeren bleven haar manen nog enigzins op lengte en de haren worden steviger dus breken minder snel.misschien een tip voor de eczemers hier.
Oh vandaaaar.
Het groeit inderdaad als kool zeg dat haar, niet normaal.
Maar dan word zijn plukkie ook weer langer.

Roon krijgt dus de biotine. 6 weken wel, dan 1 week niet, etc.. Daarnaast bevochtig ik ze regelmatig.
Of met hoefvet, of hij doet het zelf in de modder inderdaad

Daarnaast staat hij op zooltjes. En zijn hoeven zien er netjes uit. Geen scheurtje of iets te zien.
Mama van Gwen
(7-2-15)

Heb ondertussen het etiket van m'n zak voer eens bekeken en zag er idd biotine opstaan.
Het plasje maken aan de drinkbak is me inderdaad bekend, doe ik al jaren
maar zoals ik al zei: scheuren of brokkelen hebben we geen last van, dus daar hoeven we het niet voor te doen 
Het plasje maken aan de drinkbak is me inderdaad bekend, doe ik al jaren

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik heb Hilde bijna 10 jaar op de biotine gehad,omdat mijn toemalige hoefsmid dat adviseerde.
Hilde had hele slechte hoeven,brokkelen en weinig groei.
Ze kreeg hierdoor ook speciaal beslag.
Ik heb nu bijna 6 jaar een andere smid en gebruik sindsdien ook geen biotine meer.
Ik heb 5 jaar geleden haar ijzers eronderuit laten halen,Daan (mijn huidige smid)bekapt haar heel netjes en ze heeft sindsdien superhoeven!
sterk,hard en niks brokkelt er meer...!!
Dus mijns inziens doet biotine niks en is het deels aanleg,maar met een goeie smid is alles (bijna) op te lossen!
Ze loopt blootsvoets over asfalt en kiezels zonder enig probleem.
Hilde had hele slechte hoeven,brokkelen en weinig groei.
Ze kreeg hierdoor ook speciaal beslag.
Ik heb nu bijna 6 jaar een andere smid en gebruik sindsdien ook geen biotine meer.
Ik heb 5 jaar geleden haar ijzers eronderuit laten halen,Daan (mijn huidige smid)bekapt haar heel netjes en ze heeft sindsdien superhoeven!
sterk,hard en niks brokkelt er meer...!!
Dus mijns inziens doet biotine niks en is het deels aanleg,maar met een goeie smid is alles (bijna) op te lossen!
Ze loopt blootsvoets over asfalt en kiezels zonder enig probleem.
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Toen ik Tasja pas had had ze ook niet van die geweldige hoeven na haar eerste ijzers gingen ze ook brokkelen en scheuren. Ik ben toen ook biotine over haar voer gaan geven en na een jaar ging het al een stuk beter.
Nu geef ik het haar alleen in de winter over haar voer en ze heeft nu super gezonde en harde hoeven, mede door de biotine volgens mijn smid. Het duurt wel even maar het werkt wel bij Tasja dan he. Maar of ze ook sneller gaan groeien dat geloof ik niet.

Nu geef ik het haar alleen in de winter over haar voer en ze heeft nu super gezonde en harde hoeven, mede door de biotine volgens mijn smid. Het duurt wel even maar het werkt wel bij Tasja dan he. Maar of ze ook sneller gaan groeien dat geloof ik niet.

Als je vaak over harde ondergrond rijdt, gaan de hoeven daar ook aan 'wennen'. Stap je alleen of draaf je ook? Met alleen stappen zou ik me niet zoveel zorgen maken, als je zelf al zegt dat de hoeven in feite goed zijn. Ze gaan wel slijten, maar (gezonde) hoeven groeien ook vanzelf weer om dat te compenseren.
Hoefschoenen zijn zeker ook een optie om te bekijken voor jou. Er zijn zoveel verschillende tegenwoordig.
Ik gebruik onder het zadel geen schoenen, ook niet op de weg. Met mennen heb ik ze wel nodig, anders slijt het te hard. Maar dan draaf ik ook lange stukken op de weg. Alleen stappen met de kar naar ons les-veldje doe ik zonder schoenen (20min).
Hoefschoenen zijn zeker ook een optie om te bekijken voor jou. Er zijn zoveel verschillende tegenwoordig.
Ik gebruik onder het zadel geen schoenen, ook niet op de weg. Met mennen heb ik ze wel nodig, anders slijt het te hard. Maar dan draaf ik ook lange stukken op de weg. Alleen stappen met de kar naar ons les-veldje doe ik zonder schoenen (20min).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Voornamelijk stappen we idd. Heel af en toe doen we een drafje, maar da's echt niet iedere keer en ook nooit lang.
Mennen zijn we (of ik) niet in geïnteresseerd, dus daar moet ik me ook al geen zorgen over gaan maken.
Ga het zo nog even aanzien, met de smid bespreken en als het nodig is schaf ik me schoenen aan
Mennen zijn we (of ik) niet in geïnteresseerd, dus daar moet ik me ook al geen zorgen over gaan maken.
Ga het zo nog even aanzien, met de smid bespreken en als het nodig is schaf ik me schoenen aan

Marieke heeft het voor Vincent een lange tijd gebruikt en dat heeft echt geholpen. Het duurt even voordat het werk meen ik.
Ik zou nooit om de dag de voeten invetten Suus. Dat sluit de hoeven juist af van vocht en lucht. Die hebben ze juist nodig voor een goede hoefgroei.
Ik zou nooit om de dag de voeten invetten Suus. Dat sluit de hoeven juist af van vocht en lucht. Die hebben ze juist nodig voor een goede hoefgroei.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Charret, ik vet de voeten ook niet helemaal in.Vooral de onderste rand. De onderkant vette ik niet in, zodat het vocht ed wel degelijk erin kan. De onderste rand probeerde ik zo wat zachter te houden. Iets wat zacht is, scheurt niet zo snel door, dan iets wat hard is.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Dat glijden is juist nodig voor een paard (dan heb ik het niet over uitglijden natuurlijk).truus1970 schreef: en anders toch hoefschoenen, die lijken mij ideaal voor dit soort dingen, anders gaan ze met die ijzers nog glijden ook
Wat denk je dat het voor de gewrichten doet als een hoef bij aanraking met het asfalt direct stilstaat door een stroeve hoefschoen?

Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

- Nathalie1985
- Contacteer:
Biotine maakt de hoeven normaal alleen sterker. maar gezonde hoeven gaan natuurlijk ook beter groeien...
Biotine mag je niet het hele jaar door geven, dat is ook niet gezond. 2x per jaar een pot is meer dan voldoende.
Wij hebben hier al mooie resultaten mee behaald.
maar eigenlijk denk ik niet dat Hay dit nodig heeft hoor Jilly, toch niet als ik jouw uitleg zo lees. Zou nog wat afwachten wat zijn voeten gaan doen moest je meer op de hare bodem gaan rijden. maar een klein vraagje, waarom ben je tegen hoefijzers? Want hoefschoenen kunnen ook voor heel wat problemen zorgen, zeker als deze niet perfect passen.
Biotine mag je niet het hele jaar door geven, dat is ook niet gezond. 2x per jaar een pot is meer dan voldoende.
Wij hebben hier al mooie resultaten mee behaald.
maar eigenlijk denk ik niet dat Hay dit nodig heeft hoor Jilly, toch niet als ik jouw uitleg zo lees. Zou nog wat afwachten wat zijn voeten gaan doen moest je meer op de hare bodem gaan rijden. maar een klein vraagje, waarom ben je tegen hoefijzers? Want hoefschoenen kunnen ook voor heel wat problemen zorgen, zeker als deze niet perfect passen.
A Fjord Will Take You Anywhere 

Ik ga idd nog even afwachten 
Tja, echt tegen ijzers ben ik niet. Maar ik wil daar gewoon niet aan beginnen zolang het niet nodig is. Heb het in het verleden meermaals fout zien gaan dat mensen ijzers laten zetten onder hun paard met perfecte hoeven "omdat dat toch makkelijker is". Dan begon de ellende met ijzers verliezen, hoeven die niet snel genoeg groeien, waardoor er geen nagels meer kunnen geslagen worden, nagelgaten die inscheuren. Hoop miserie allemaarl.
Het voordeel aan hoefschoenen vind ik dat je ze gewoon gebruikt wanneer nodig. Als ik een maand niet buiten rijd, kan hij gewoon lekker op de blote voetjes blijven. Maar daar zitten dan vast ook wel weer nadelen aan.
Maar moest het ooit zo ver komen, dan weet ik al een heel goed adresje waarvan ik zeker weet dat ze me perfect gaan begeleiden in die keuze

Tja, echt tegen ijzers ben ik niet. Maar ik wil daar gewoon niet aan beginnen zolang het niet nodig is. Heb het in het verleden meermaals fout zien gaan dat mensen ijzers laten zetten onder hun paard met perfecte hoeven "omdat dat toch makkelijker is". Dan begon de ellende met ijzers verliezen, hoeven die niet snel genoeg groeien, waardoor er geen nagels meer kunnen geslagen worden, nagelgaten die inscheuren. Hoop miserie allemaarl.
Het voordeel aan hoefschoenen vind ik dat je ze gewoon gebruikt wanneer nodig. Als ik een maand niet buiten rijd, kan hij gewoon lekker op de blote voetjes blijven. Maar daar zitten dan vast ook wel weer nadelen aan.
Maar moest het ooit zo ver komen, dan weet ik al een heel goed adresje waarvan ik zeker weet dat ze me perfect gaan begeleiden in die keuze

Tja, als ik eerlijk ben denk ik dat die slechte verhalen over ijzers die jij kent gewoon veroorzaakt zijn door een slechte smid. Die kan de voeten maken of breken!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen

Maar waar geen vocht bij komt droogt uit. En wat uitdroogt scheurt in. Dat bedoel ik.leoensuzanne schreef:Charret, ik vet de voeten ook niet helemaal in.Vooral de onderste rand. De onderkant vette ik niet in, zodat het vocht ed wel degelijk erin kan. De onderste rand probeerde ik zo wat zachter te houden. Iets wat zacht is, scheurt niet zo snel door, dan iets wat hard is.
Liefde is..Alies Dragan Jouke