Fjorden op grotere pensionstallen, hoe vaak komen ze buiten?
Re: Fjorden op grotere pensionstallen, hoe vaak komen ze buiten?
Op de pensionstal waar ik sta moet je er zelf voor zorgen dat je paard buiten komt. Als er plek is, heb je mazzel. Maar soms kun je maar 3 kwartier en moet je daarna weer wachten voordat je nog een keer kunt...
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Op de stal waar ik met mijn fries gestaan heb[Udo staat vanaf het begin bij huis]hadden ze 80 paarden en iedereen zette zijn eigen paard buiten en binnen, je bepaalde dus zelf hoe lang hij buiten bleef.
Nu hebben ze een andere locatie meer stallen,maar minder wei en nu komen de paarden alleen in de zomer buiten tegen een extra betaling van 50 euro in de maand en anders een uurtje in de padock ook in de winter een uurtje padock.
Dit vind ik persoonlijk erg weinig en blij dat ik de mogelijkheid heb om ze iedere dag de hele dag buiten te zetten.
Nu hebben ze een andere locatie meer stallen,maar minder wei en nu komen de paarden alleen in de zomer buiten tegen een extra betaling van 50 euro in de maand en anders een uurtje in de padock ook in de winter een uurtje padock.
Dit vind ik persoonlijk erg weinig en blij dat ik de mogelijkheid heb om ze iedere dag de hele dag buiten te zetten.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Rian heeft in Amerongen op een grote stal gestaan van 45-50paarden. Toen ze daar stond, kwam ze in de zomer iedere dag de hele dag buiten. Dag en nacht mocht alleen als er minimaal 2 paarden in hetzelfde weiland bleven staan (alleen mocht niet). Er zijn ook weilandjes voor 1 of 2 paarden, gelang het aantal paarden die op zo'n landje intekenen kunnen ze of de hele dag, of halve dagen erop.
In de winter gaan ze op de paddock, hier stonden ze dan een dag deel in(ochtend of middag).
Alles moesten we wel zelf regelen.
In de winter gaan ze op de paddock, hier stonden ze dan een dag deel in(ochtend of middag).
Alles moesten we wel zelf regelen.
Prisca staat elke dag van 8:00 tot 16:00 buiten als ik dat wil.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Ik sta op een kleine stal bij mensen thuis (11 pony´s).
Olaf komt samen met zn vriend de haflinger in de winter buiten van 9 tot 4/5 (ligt er een beetje aan het weer en hoe snel het donker wordt).
En ´s zomers van 8 tot het donker wordt of met slecht weer wat eerder of tja verschilt een beetje. Maar voor 6/7 uur komen ze dan niet binnen.
Ook met dit weer worden ze gewoon naar buiten gedaan hoor, geen gemiep hup naar buiten zegt ´opa´ dan.
Bij de buurtjes, luxe dressuur stal, komen de paarden heel weinig buiten. Hoeveel uur precies geen idee, maar voor Ol vindt ik het te weinig.
Olaf komt samen met zn vriend de haflinger in de winter buiten van 9 tot 4/5 (ligt er een beetje aan het weer en hoe snel het donker wordt).
En ´s zomers van 8 tot het donker wordt of met slecht weer wat eerder of tja verschilt een beetje. Maar voor 6/7 uur komen ze dan niet binnen.
Ook met dit weer worden ze gewoon naar buiten gedaan hoor, geen gemiep hup naar buiten zegt ´opa´ dan.
Bij de buurtjes, luxe dressuur stal, komen de paarden heel weinig buiten. Hoeveel uur precies geen idee, maar voor Ol vindt ik het te weinig.
wij hebben geen mogelijkheid om de paarden buiten te zetten in de winter. Nu staat ze ook niet op een grote stal (6 paarden maar)
op de vorige stal hadden ze paddocks. daar stond van 10-15 uur in ongeveer. Ik deed Nan er vaak geen plezier mee...
Dus of ze het erg vindt nu denk het niet.
op de vorige stal hadden ze paddocks. daar stond van 10-15 uur in ongeveer. Ik deed Nan er vaak geen plezier mee...
Dus of ze het erg vindt nu denk het niet.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Die van mij staan in de winter om een uur of 2 al weer bij het hek omdat ze weer naar binnen willlen.
Ik denk dat je het gewoon even moet vragen. Het is zo verschillend bij de diverse stallen
Ik denk dat je het gewoon even moet vragen. Het is zo verschillend bij de diverse stallen
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota verveelt zich ook buiten hoor, die staat altijd op me te wachten, eigenlijk heb ik het nooit zo bekeken of je een paard er een plezier mee doet, maar als hij op stal staat wil hij ook altijd wel graag naar buiten. Denk dat ik met 4-5 uurtjes in de winter al erg blij ben.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- nancy imka
Imka stond hiervoor ook op een stal waar ze altijd buiten stonden. En tuurlijk is dit in het voorjaar heerlijk. Maar ze stond vaak zat ook voor het hek in de winter als er een gure wind stond of het regende. Dan vond ze er niks aan.
En sowiezo deed ik Imka wel een plezier als ik haar eerder naar binnen haalde.
Nu staat ze in een uitloopstalletje en kan ze lekker zelf bepalen wat ze doet... En heb wel het idee dat ze dit prettiger vind
En sowiezo deed ik Imka wel een plezier als ik haar eerder naar binnen haalde.
Nu staat ze in een uitloopstalletje en kan ze lekker zelf bepalen wat ze doet... En heb wel het idee dat ze dit prettiger vind
- rocky&moby
wij stonden opeen grote pensinstalwaar ze de dag of hele dag naar buiten konden. Enkel in de echte wintermaanden stonden ze binnen. Ze konden overdag dan in de paddock.
Nu staan mijn 2 mannen bij meneer carree in het bos 24 uur per dag buiten.
Nu staan mijn 2 mannen bij meneer carree in het bos 24 uur per dag buiten.
- margalorenz
Op de stal waar ik sta zijn 22 paarden. In de winter gaan ze van ongeveer 10 uur tot ongeveer vijf uur op de paddock. Er zijn twee mega grote paddacks waar de paarden verdeeld over twee vaste groepen staan. In de zomer staan ze een aantal uur op de paddock en een aantal uren op de wei. Ze gaan dan vaak wel wat later naar binnen. Voor zo'n stal met zo veel paarden en een binnenbak vond ik dit wel acceptabel. Het verschilt wel heel erg per stal. Er zijn hier meer grotere stallen in de buurt die wat luxer zijn en waar ze een stuk minder vaak buiten komen.
Bij ons kan je kiezen tussen stapmolen en paddock/wei (moet je overigens wel apart voor betalen, behalve als je ze zelf buiten zet).
In de winter staan ze dan in de ochtend ca. 1.5 uur buiten en in de zomer de hele ochtend op een stukje land. Hier in de buurt van Amsterdam is het moeilijk een plek te vinden waar dat beter geregeld is (ja, op de kleine prive-stalletjes).
Vandaar dat Iza elk jaar bij Sandrien gaat logeren, zodat ze toch nog aan haar 24/7 weidegang komt...
In de winter staan ze dan in de ochtend ca. 1.5 uur buiten en in de zomer de hele ochtend op een stukje land. Hier in de buurt van Amsterdam is het moeilijk een plek te vinden waar dat beter geregeld is (ja, op de kleine prive-stalletjes).
Vandaar dat Iza elk jaar bij Sandrien gaat logeren, zodat ze toch nog aan haar 24/7 weidegang komt...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Daan gaat normaal in de winter van 7.00 tot 16.00 uur de wei op, in de zomer wat langer. 'snachts staat ze wel altijd binnen (onze boxenwanden zijn maar 1.20m hoog zonder tralies dus ook als ze binnen staat heeft ze contact met haar buren) Nu is het echter drama omdat de grond dusdanig bevroren is dat ze niet over het pad naar de wei kunnen. Ze moet het nu dus even doen met 2 uurtjes per dag ravotten in de binnenbak en daarnaast wat wandelen. Sneu maar er is even geen andere oplossing. Hoorde dat het volgende week gaat dooien.....ik kan niet wachten!!!!!!
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins