Bericht
door Jowien » di 09 feb 2010, 06:57
Ik heb een neopreen als reserve, maar die ging een keer op een springwedstrijd (zomervacht, warm, zweet, krappe bochten) schuiven. Dus die hou ik als reserve.
Ik rij normaal met een Barefoot-singel, een dressuurmodel zeg maar. Recht, met aan beide kanten elastiek. Die is erg fijn en schuift niet. Eerder had ik een Barefoot-banaan-singel met elastiek aan beide kanten (maar die hebben ze nu niet meer). Die was ook erg fijn.
Wat Orion al zei, bij een gevormde (banaan/ curved) singel wel goed opletten dat de uitsparingen bij de oksels (okee, eigenlijk ellebogen) zitten, ik had eerst een te korte en toen zat het brede deel precies waar haar voorbeen naar achter komt. De langere die ik daarna kreeg (ik kon nog ruilen) past goed om haar buik en bij de oksels maar was zo lang dat ie maar net aan de singelstoten kon (van die lange dressuursingelstoten aan het zadel). Een fjord heeft toch een wat aparte vorm blijkbaar.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.