wat voor singel??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Claudje

Re: wat voor singel??

Bericht door Claudje » za 06 feb 2010, 18:51

Mijn Fjord is voor een Fjord ook niet zo rond inderdaad :D Maar voor veel rondere paarden werkt hij precies hetzelfde.
De singel is te bestellen bij Arie Boer. Hij is wel behoorlijk prijzig, zo rond de 180,- Er is van Kieffer ook een singel te koop
die qua model erg lijkt op de van WOW, deze is rond de 80,- (bij Divoza)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 08 feb 2010, 13:12

Ik heb een Barefoot singel en ik dacht dat ik die fijn zou vinden maar Beer vindt dat ding dus echt 3 keer niks! Zit ook zo'n flap aan zeg maar maar zodra ik de singel wilde dichtdoen begon Beer met trappen naar de singel..zo gek! Als ie eenmaal goed zat niet meer.. Ik heb een aantal weken de proef op de som genomen en heb een dressuursingel geleend van een stalgenoot..NIKS aan de hand...later weer met de BF singel...weeeer dat getrap! Dressuursingel er weer aan en weer alles okee! Ik rijd dus nu met een dressuursingel..Beer heeft nergens plekjes ofzo maar de BF singel is wel groot en stug vergeleken met zo'n stoffen singel dus misschien vindt ie dat niet fijn.
Esther

Bericht door Esther » ma 08 feb 2010, 20:51

Mijn BF singel bevalt ook niet super.. Inderdaad wat stug en aangezien het bij Tea toch allemaal wat naar voren schuift is dat niet fijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jilly

Bericht door Jilly » ma 08 feb 2010, 21:00

Hebben jullie dan het nieuwe model singel van BF?
Mijn singel is wel anders dan diegene die nu wordt aangeboden op sites. De mijne vind ik heerlijk in gebruik! Gebruik 'm ook voor m'n dressuurzadel
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jowien

Bericht door Jowien » di 09 feb 2010, 06:57

Ik heb een neopreen als reserve, maar die ging een keer op een springwedstrijd (zomervacht, warm, zweet, krappe bochten) schuiven. Dus die hou ik als reserve.
Ik rij normaal met een Barefoot-singel, een dressuurmodel zeg maar. Recht, met aan beide kanten elastiek. Die is erg fijn en schuift niet. Eerder had ik een Barefoot-banaan-singel met elastiek aan beide kanten (maar die hebben ze nu niet meer). Die was ook erg fijn.
Wat Orion al zei, bij een gevormde (banaan/ curved) singel wel goed opletten dat de uitsparingen bij de oksels (okee, eigenlijk ellebogen) zitten, ik had eerst een te korte en toen zat het brede deel precies waar haar voorbeen naar achter komt. De langere die ik daarna kreeg (ik kon nog ruilen) past goed om haar buik en bij de oksels maar was zo lang dat ie maar net aan de singelstoten kon (van die lange dressuursingelstoten aan het zadel). Een fjord heeft toch een wat aparte vorm blijkbaar.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
rowenna

Bericht door rowenna » di 09 feb 2010, 10:09

Ik heb een anatomische neopreen singel met elastiek, vind het een fijne singel en blijft goed liggen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Esther

Bericht door Esther » di 09 feb 2010, 20:22

Jilly schreef:Hebben jullie dan het nieuwe model singel van BF?
Mijn singel is wel anders dan diegene die nu wordt aangeboden op sites. De mijne vind ik heerlijk in gebruik! Gebruik 'm ook voor m'n dressuurzadel
Dat van mij zal wel een oude zijn, hihi..
Kort dressuur model, anatomisch gevormd, maar hij voldoet gewoon niet..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 09 feb 2010, 21:57

Same here..ik heb nu een 'old-school' stoffen singel haha en die lukt prima. Bij Beer schuift die BF singel ook onder zijn 'oksels'... Mij maakt het geen bal uit hoe de singel er uit ziet, als ie maar functioneel is!
Esther

Bericht door Esther » do 11 feb 2010, 06:01

Ik heb laatst wel een kortere moeten kopen, hihi..
Tea is wat slanker geworden en met mijn andere singel werd het wel een beetje gevaarlijk los.. Maar ik heb weer gekozen voor een lekkere neopreen..

Vind de neopreen met die gaatjes trouwens waardeloos..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 11 feb 2010, 06:09

Ik heb de singel van Thorwogood, weet niet of dat degene is die Viv van neoprene bedoeld? Maar die van mij lijkt nogal plastic met neopreen aan de binnenkant, dus echt geen last van stinken oid. Makkelijk schoon te maken. Doe er al jaren mee (net een nieuwe gekocht (na 5 jaar) omdat ik nu een tweede pony heb)

http://www.proximedia.com/catalogue/photos/185933_a.jpg

Ilonk wil er nog wel eens plekjes mee krijgen, maar dat heeft ze met elke singel. Ik rijd dan ook vaak met een singelbontje (gewoon simpel katoen).
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 11 feb 2010, 11:26

Ik heb nu een thorrowgood met elleboog uitsparingen.

Claudje die singel ziet er super practisch uit voor zo'n ronde Fjord als ik heb.
Alleen die prijzen :(
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » vr 12 feb 2010, 16:37

@ Jowien, je legt uit dat het brede deel niet bij de ellebogen moet zitten, maar een banaansingel is toch overal even breed? Of bedoel je nu een anatomische singel? Of nog iets anders?
Plaats reactie