Hoe bevalt Rossner zadel?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
priztwir

Hoe bevalt Rossner zadel?

Bericht door priztwir » wo 20 jan 2010, 15:55

Ik vind Rossner zadels mooi. En ik zit weer eens rond te kijken naar een
ander zadel. Maar dan moet ik nog even sparen^^. Maar ik heb in een ander topic
gelezen dat Rossners vaak heel goed op Fjorden passen.:) Ik heb nu en Kieffer en die
past nog goed. Maar ik vind hem best hard zitten. Ik weet trouwens niet als hij nog wel goed
past want haar spieren zijn aan het veranderen. En ik heb al eens eerder op een Rossner gezeten
en vond hem fijn zitten.

Zouden jullie deze vragen willen kopieeren en je andwoorden er bij willen zetten:):

- Kun je de beugelriemen onder de zweetbladen doen?
- Zit hij lekker en zacht?
- Beschadigt hij snel door het rijden?(even vermelden hoe vaak je met het zadel rijd:D)

Meer vragen kan ik niet bedenken.XD O ja en het gaat trouwens over de Rossner dressuurzadels.:)
Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht

Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
DeeDee
Moderator

Re: Hoe bevalt Rossner zadel?

Bericht door DeeDee » wo 20 jan 2010, 16:06

Ik heb er eentje. Is al een oud modelletje. Toch zeker wel zo'n tien jaar oud schat ik. Daarbij kunnen de beugels niet onder het zadel door. Het zadel zit heerlijk zacht, maar de zweetbladen beginnen nu langzaamaan wat dunner te worden, maar kan nog prima hoor. Ik gebruik hem niet zo vaak want ik heb ook een barefoot en ik heb hem tweedehands gekocht.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
priztwir

Bericht door priztwir » wo 20 jan 2010, 16:09

Okey.:) NOu ja dan kun je dus wel lang met een rossner.:D

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 20 jan 2010, 16:48

De meneer van divoza vertelde me, dat wanneer je de stijgbeugels onder de zweetbladen doet, dit gevaarlijk kan zijn omdat de riemen van de stijgbeugels dan veel minder makkelijk kunne losschieten. ik heb ze toen (van mn pagony) er toch maar over heen gedaan
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » wo 20 jan 2010, 20:59

Een vriendin van mij heeft een en ik zou ook een kopen maar ben bij een marjoman valentia blijven haken dit omdat ik vreemd genoeg het zadel niet lekker vond zitten op banjer maar wel lekker op het paard van die vriendin ik ben een beetje vreemd geloof ik haha 8)7

Kun je de beugelriemen onder de zweetbladen doen?
bij het zadel van mijn vriendin wel bij het test zadel weet ik het niet

Zit hij lekker en zacht?

het test zadel niet maar die van mijn vriendin wel

Beschadigt hij snel door het rijden?(even vermelden hoe vaak je met het zadel rijd:D)

hier heb ik geen antwoord voor je op
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Viv

Bericht door Viv » do 21 jan 2010, 06:05

Bij de nieuwe modellen kunnen de stijgbeugelriemen onder het zweetblad.
Ik vind ze heel fijn zitten, maar dat moet je zelf uitproberen.
Nee beschadigen niet snel door het rijden, maar tis ook maar net hoe je er mee omgaat :D

Ik heb er 2 gehad, de Amerca en de America+ en vond het echt superzadels. Vond het echt jammer dat ze niet in Diesje zn boommaat verkrijgbaar waren.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
priztwir

Bericht door priztwir » do 21 jan 2010, 13:23

Ik heb toen ook op een Sidney plus gezeten. Zat ook heerlijk.:D Maar volgens mij zijn die er niet meer of wel? Tenminste Divoza verkoopt die niet.:(

Charret

Bericht door Charret » do 21 jan 2010, 21:11

Nou niet..
Ik had de Amerika plus voor Alies en dat zadel heeft echt nooit lekker gezeten en gelegen. Te hard.
Ik kreeg altijd last van mijn kont.
Bleek ook dat de zweetbladen voor mijn benen gewoon niet goed waren.
Maar nee, echt niet mijn ding.

Ik heb nog een Montreal liggen van Jouke en dat zadel zat veel beter. Maar ik kreeg zelf last van mijn onder rug. Onder tussen heb ik een fijne Hulsebos die op beide paarden goed ligt, dus de Montreal gaat voor de verkoop.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 22 jan 2010, 09:41

Heb een oude Rossner type Amerika en moet zeggen, hij zit heerlijk, maar wel weer heel anders dan de JC die ik ook heb en alleen bij de paarden waar hij goed past. Maar hij heeft wel echt een vertrouwde stevige zit. Belangrijkste is inderdaad hoe de zadels aangemeten zijn en of je de juiste inchmaat neemt, anders zit je te vast of juist te los, teveel voorover of juist achterover en de bewegingen van je paard tellen natuurlijk ook mee.

Rijd ik met de Rossner op Drafur dan zit hij aanzienlijk minder fijn dan op Anton bijvoorbeeld. Dat is omdat hij op Anton beter ligt dan op Drafur en je voor de ruime gangen van een paard teveel 'vast' zit (met name als het paard zelf ook wat langer is).

De rossner van mij is volgens mij wel een compleet ander type zadel dan de nieuwste rossner Amerika plus zadels.

De vraag of hij zacht zit...tja...niet heel hard, niet heel zacht, maar als ik persé een zachte zit wil dan doe ik er wel een bontje of gelzitting overheen. (maar zoals ik altijd maar zeg, die heb ik van mezelf al, dus niet nodig O:) ) Een hardere zitting betekend wel dat er een stevige boom in zit en dat vind ik wel belangrijk. (en al eens meegekregen van deskundigen dat zadels soms ook iets scheef gelegd worden zodat de zitting zachter aanvoelt, maar je dan in feite naast de boom van je zadel komt te zitten en het dus zacht is omdat je dan alleen op stof/flexibel materiaal zit)

Betreft beschadiging valt het mee. Goed, mijn zadel is wel beschadigd, maar het is voor mij ook een gebruiksobject (is in mijn geval voor vele paardenspullen het geval, ben niet extreem zuinig op de buitenkant). Maar in principe kan het zadel veel hebben. Momenteel staat er en bijtplek in van (even goed denken) 2006 en dat is nooit verergerd. Het zadel wordt veel gebruikt, ligt geregeld buiten, singelstoten hebben vrijwel alle weersomstandigheden denk ik gezien en heb ik nog nooit hoeven vervangen. Kussens zijn 1x opnieuw opgevuld, 4 jaar geleden en nu nog steeds mooi.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » vr 22 jan 2010, 12:59

Ik vind het geen fijne zadels.
Ik heb er een gehad, heel kort, want ik was 'm zo beu :=
De zit ligt vrij ver naar achteren en dat vond ik echt niet fijn zitten, je wordt helemaal naar achteren geduwd.

Ik had trouwens een bruine en binnen no time zaten er flinke vegen van mijn stijgbeugelriemen op het zweetblad :n
priztwir

Bericht door priztwir » vr 22 jan 2010, 17:30

Ukie schreef:Ik vind het geen fijne zadels.
Ik heb er een gehad, heel kort, want ik was 'm zo beu :=
De zit ligt vrij ver naar achteren en dat vond ik echt niet fijn zitten, je wordt helemaal naar achteren geduwd.

Ik had trouwens een bruine en binnen no time zaten er flinke vegen van mijn stijgbeugelriemen op het zweetblad :n

Dat heb ik dus ook met Rossner zadels:( Dus voor
mij zou het eigenlijk ook geen goede optie zijn.;)

Viv

Bericht door Viv » zo 24 jan 2010, 07:07

Tis ook maar net wat je gewend bent ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » ma 25 jan 2010, 14:53

hier hebben ook verschillende mensen een rossner dresuur die bevallen hun wel goed. Ik wou er ook 1 voor blos (VZH) Alleen die paste helaas niet nog voor een nieuwe wezen kijken die lach ook niet helemaal perfect nu pagony haflinger die ligt perfect maar die zit minder lekker.
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
priztwir

Bericht door priztwir » za 30 jan 2010, 16:36

Ik heb nu een heeeeeeeeel mooi JC zadel gezien.:)
Mjhah dan moet ik wel geld hebben.XD

Plaats reactie