halsverlenger - elastiek ja of nee?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
stalone2

Re: halsverlenger - elastiek ja of nee?

Bericht door stalone2 » do 28 jan 2010, 15:36

Nou, zo heftig had ik het niet in gedachten, hoor! Ik ben zuinig op mijn paardje en vindt een elastiek het enige acceptabele. Gelukkig heb ik wel een verstandige instructrice.
Ik denk dat ik het ongeveer een maand ga proberen en dan kijken of ik , pardon Storm, vooruitgang heeft geboekt.
Ik heb al gemerkt dat hij weinig 'spanning'nodig heeft op het elastiek.

Trouwens, stang en trens en slofteugel; daar heb je letterlijk je handen vol aan!!!!!!!!!!
Hi hi, je hebt wel allemaal zeeeeeeer extreme voorbeelden, geen wonder dat je er huiverig voor bent!
VERMIST CYNTHIA VAN DER HEIDE
Suus

Bericht door Suus » vr 29 jan 2010, 09:55

Dat komt omdat zo veel mensen maar wat doen omdat ze hun paard niet kunnen houden of zo. Jij bent zo niet, begrijp me niet verkeerd. Als jij zo was zou je geen raad vragen op dit forum!
Dus succes ermee!

Nog eentje dan; een meisje die haar Fjord niet kon houden zag dat ik met stang en trens reed en vroeg: Is dat ook iets voor mij? Ik heb dus uitgelegd dat je daar alleen mee mag rijden als je hoger in de dressuur komt en dat het absoluut niet is om je paard te kunnen houden!
Later kwamen ze van Divoza, hadden ze hun een stang (western of zo) aangesmeerd. Gelukkig vroegen ze aan mij of het goed was. Ik vroeg dus hoe het werkte. Dat wisten ze niet: Terugbrengen dus!
Morris, mijn superfjord!
stalone2

Bericht door stalone2 » vr 29 jan 2010, 17:49

Nou, ik heb soms wel moeite om hem te houden, maar daar gebruik ik geen elastiek voor, heeft toch geen zin. Meneer is een Noorse volbloed en daar kun je een bungee-jump elastiek aanhangen, en dan maakt het nog steeds niks uit. Weg is weg!
Ik gebruik hem ook alleen tijdens de dressuurles en met longeren. Al helemaal niet buiten, dat lijkt me niet ontspannen rijden op je paard! Het moet voor hem ook leuk blijven.

Maar ik vind het wel fijn dat jullie zulke goede tips geven- en van die smakelijke voorbeelden! Ik denk dat veel mensen inderdaad de 'mode'volgen, maar bij ons op stal zijn ze niet zo van de hulpteugels.

Zal ik er ook een stang- en trensje ingooien? Staat wel stoer, ik kan er alleen niet mee omgaan 8)7 :?

Goed dat dat meisje je advies heeft opgevolgd.......
VERMIST CYNTHIA VAN DER HEIDE
Plaats reactie