hoe oud een deken op?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Keandra

Re: hoe oud een deken op?

Bericht door Keandra » wo 20 jan 2010, 21:27

wel ik was daar ook een beetje ongerust over

dus over het feit dat Jalenka haar winterpluche wel dik genoeg ging zijn voor die temperaturen die we onlangs haalden
met dat Jalenka er vorig jaar in mei maar heel belaberd voorkwam was ik dus niet zeker of ze nu haar energie ging steken in een wintervacht of in groeien

heb toen een heel goedkoop fleece dekentje gekocht met kruissingels (165 dus kan het gerust nog gebruiken voor haar later of voor op de trailer als dat nodig zou zijn)
op die moment had ze nog niet veel wintervacht (de helft van nu, dat was begin november)

maar ondertussen, ligt het deken in de auto om te wassen := , ze heeft het dus 1 nachtje op gehad en dan was het verschrikkelijk vuil en was ze wat bezweet

dus nu blijft ze zonder staan voorlopig, maar ik weet ondertussen wel al dat ze er niks op doet voor het opleggen en dat ze er niet aan gaat knagen

en Githa die droeg vanaf haar 2.5 een deken (fleece) omdat ze in een stal stond waar het het meeste in tochtte van de hele stal
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 21 jan 2010, 11:07

Dani is geschoren en kreeg een wond op haar schoft van haar 500 grams winterdeken. Nu heeft ze een dunne 150 grams met daaroverheen een Weather Beeta van 300 gram. Ze accepteert het, deed ze eigenlijk gelijk al en hapt er niet in.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 21 jan 2010, 18:39

Zero heeft volgens mij in het begin ook wel geprobeerd zijn deken te mollen. :P Maar die heeft het ook geleerd...
Eigenlijk beginnen ze hier allemaal wel in het begin met wat te trekken (vooral de jonge hengsten die een deken op kregen ivm de HK) sommigen geven het sneller op dan de anderen. Hier gaat er eerst ook een deken op waarvan we weten dat het niet heel erg is als ie kapot gaat. O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Megan

Bericht door Megan » vr 22 jan 2010, 13:05

janna schreef:Zero heeft volgens mij in het begin ook wel geprobeerd zijn deken te mollen. :P Maar die heeft het ook geleerd...
Eigenlijk beginnen ze hier allemaal wel in het begin met wat te trekken (vooral de jonge hengsten die een deken op kregen ivm de HK) sommigen geven het sneller op dan de anderen. Hier gaat er eerst ook een deken op waarvan we weten dat het niet heel erg is als ie kapot gaat. O:)
hahaha dat meen je!? Hij is nu zooooo netjes op z'n "kleren" Zelfs Dorinn mag er niet aankomen :=
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Plaats reactie