Hooibak voor in de wei

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
lientje

Re: Hooibak voor in de wei

Bericht door lientje » wo 18 nov 2009, 18:14

Ook na een aantal dagen bevallen ze nog super!
Nog niks verschoven of iets, al het hooi op en bijna niks ernaast :D ik gebruik mijn ruiven al niet meer.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Jowien

Bericht door Jowien » do 19 nov 2009, 19:11

Ik heb een XXL hooinet gekocht op hooinet.nl . Net vanmiddag opgehangen. Gaat makkelijk een hele baal hooi in, touwtjes doorsnijden en klaar!

Een IBC-tank-gaasbak wilden mijn stalgenootjes niet, bang voor paardenvoetjes in het gaaswerk. En een gewone grote bak wordt bij ons ook een smeerboel, want ze pakken een grote hap, draaien hun hoofd en de helft valt ernaast en wordt vies.
Maar dit net ziet er ideaal uit, kunnen ze met hun 3-en tegelijk van eten. Er wordt weinig geknoeid en ze zijn lekker lang bezig.
(Het enige is dat ze niet heel goedkoop zijn maar ik kon het delen met mijnn stalgenootjes. Goedkoper is misschien een oud stuk visnet scoren ergens en er zelf zo'n net van knopen. Maar die bakken kosten ook niet niets.)
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 19 nov 2009, 19:33

Afbeelding
die is ook handig zeg!

wij gaan waarschijnlijk op een kant van de paddock het zo maken als bij opfokken, dat ze met d'r nek erdoor kunnen en dan kunnen eten, blijft mooi schoon, dakje erboven blijft mooi droog en ze kunnen allemaal rustig tegelijk eten...

nou kwam er alleen weer iemand die tóevallig had meegemaakt dat een paard zijn nek daardoor had gebroken?!?!

als je toch genoeg afstand houdt dat ze niet strak naast elkaar kunnen, lijkt me dat toch vrij moeilijk?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 20 nov 2009, 06:47

met zo'n net heb ik het idee dat de benen erin verstrikt gaat raken bj ongedurige pony's. Ziet er leuk uit, maar ik durf het niet
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 20 nov 2009, 08:12

Cindy+Uniek schreef:
Afbeelding
die is ook handig zeg!

wij gaan waarschijnlijk op een kant van de paddock het zo maken als bij opfokken, dat ze met d'r nek erdoor kunnen en dan kunnen eten, blijft mooi schoon, dakje erboven blijft mooi droog en ze kunnen allemaal rustig tegelijk eten...

nou kwam er alleen weer iemand die tóevallig had meegemaakt dat een paard zijn nek daardoor had gebroken?!?!

als je toch genoeg afstand houdt dat ze niet strak naast elkaar kunnen, lijkt me dat toch vrij moeilijk?
Deze had ik idd in een link gezien lijkt me een erg mooi systeem!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » vr 20 nov 2009, 09:51

Ik twijfel ook nog tussen een hooinet of bovenstaande link (alleen dan een iets langere, zodat ze goed met meerdere kunnen eten).
In het geval van een hooinet maak ik er een dakje met dakpannen boven.. Kan me alleen voorstellen dat ze vanalles uit het net gaan trekken en dat het dan voornamelijk nog op de grond terecht komt.

Ik ben voornamelijk iets aan het bedenken voor een hooibak die je niet dagelijks hoeft bij te vullen (komt achter in ons mini-paddock-paradijsje te staan :D), vandaar dat ik ook opzoek ben naar iets waarin het droog blijft en ze ook niet te snel kunnen eten. Ze krijgen vooraan gewoon hooi in een ruif die ik elke dag vul.

Cindy: dan ga je dus allemaal rekken plaatsen? Heb ergens nog een goede tip gelezen over zo'n systeem: aan de kant van het hooi een schuine plank, zodat het hooi richting de rekken valt. Op die manier heb je ook minder last van wegwaaien en blijft het ook een beetje opgeruimd aan de hooikant.
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 21 nov 2009, 15:47

ja zeg maar dit idee

Afbeelding

(en bij deze dan zonder de voerbak uiteraard)
Afbeelding

zoiets willen wij graag maken
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie