Zoals jullie wel weten heeft Imka een overgiwichtsprobleem. Ik heb haar nu 10 jaar en ze heeft al tien jaar een probleem. Ik heb haar wel tijden slanker gehad als dat ze nu is maar ik heb nu het probleem erbi dat ze ook nog eens dampig geworden is erbij!
Nou is het zo dat het weer omslaat nu, en ze langzaam aan toch naar binnen moeten. Nou is bij ons binnen met zn 3e in de paddock met schuilstal. We hebben twee jaarlingen staan die naar mijn mening toch gewoon 24/7 moeten kunnen eten van het ruwvoer. Imka daarin tegen groeit dicht.
Ik heb haar weer bijna een week binnen gehouden met iedere dag een uurtje weidegang maar ik woon niet in de buurt dus 7dg per week 3xdgs er naar toe om te voeren is eigenlijk gewoon skjede. Ze staat nu weer met grasmasker om iedere dag de hele dag door. En dit gaat prima. Maar straks op stal word het toch een probleem. Moet ik haar appart zetten (wat ik al niks vind want ze zijn zo leuk met zn 3e) en twee/drie keer per dag wat voeren. Wat ik dus aan mn nicht gevraagt had maar die voert haar dus erg laat wat ik niks vind want ik voer smiddags om 5 uur voor het laatst en ze krijgt dan de volgende dag pas weer 12 uur ofzo (vandaar mijn actie wer om haar op het land te zetten)
Zou er niet een masker zijn waardoor ze in de winter ook maar heel weinig tot zich kan nemen...? Misschien kan ik het proberen met het grasmasker hier stond ze ook mee te eten van de week toen ik hooi nat had gemaakt. Of zouden jullie dit zielig vinden en moet ik haar toch maar appart zetten

Pff dit was echt niet mijn idee van haar een leuke oude dag gunnen