Wat doen jullie tegen vreemde die de paarden voeren?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Susanne

Wat doen jullie tegen vreemde die de paarden voeren?

Bericht door Susanne » wo 07 okt 2009, 19:11

Naar aanleiding van Durk zijn diaree (zie ziekenboeg) ben ik wat rond gaan vragen. Ben er achter gekomen dat ze echt vanalles gevoerd krijgen. Van brood tot hondenbrokjes... Ik zondag meteen briefjes opgehangen, maar ik ben bang dat als ze over 4 weken weer terug zijn dat de mensen ze dan weer rotzooi gaan voeren.

Hoe gaan jullie hier mee om?
Hebben jullie briefjes ophangen? (zo ja, wat staat daar op?)
Cindy+Uniek

Re: Wat doen jullie tegen vreemde die de paarden voeren?

Bericht door Cindy+Uniek » wo 07 okt 2009, 19:15

staan ze er zo afgelaten bij dan? of op een manege?
ik vind het ronduit asociaal dat anderen jouw paarden voeren... (hondenbrokjes?!?!)

ik zou ook gewoon briefjes ophangen 'niet voeren wegens ziekte' misschien nemen ze het dan serieus ofzo?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 07 okt 2009, 19:18

Ik had er ook last van. Voor ik het weiland kocht, liepen er shetjes in die verwaarloosd werden. dus de hele buurt plus alles wat er met de hond langs liep, kwam wat brengen naar de shetjes. waren een stuk of 8. dit ging vrolijk door bij mn fjord, toen nog 1.
Ik heb mensen er op aangesproken, gevraagd of ze wel eens iemand zagen voeren ed. Zo kam het gesprek erop waarom ik het niet wou hebben. Ook heb ik bordjes opgehangen van verboden te voeren. en op de hardnekkige plek heb ik een print geseald waarom ik niet wil dat ze gevoerd worden en dat ze echt niet verwaarloosd worden.

Zelfs ben ik eens een paar deuren langs geweest....

Het was voor de mensen moeilijk om dit aan te leren, maar ondertussen heb ik niet meer het idee dat ze gevoerd worden.

Heb wel gezegd dat ik met een klokhuis geen prbleem heb, maar een hele appel weer wel, er lopen nogal wat mensen langs ons land. dan hebben ze maarzo veel appels te pakken.
en handjes gras voeren mag altijd, vinden de paarden altijd lekker, al is het om de aandacht.

succes met het heropvoeden van je medemens
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Marloes

Bericht door Marloes » wo 07 okt 2009, 20:09

Het is vaak heel goed bedoeld van mensen, die beseffen lang niet altijd dat het niet goed is voor de paarden. Hier in de buurt gebeurde het ook wel eens bij mijn oude bijrijdpaard. Mijn ervaring is dat als je het aan hen uitlegt mensen het vaak wel begrijpen.
Lolly

Bericht door Lolly » do 08 okt 2009, 04:46

Gebeurd hier ook heel soms, gewoon de mensen erop aanspreken en bordjes ophangen met "Niet voeren".
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Viv

Bericht door Viv » do 08 okt 2009, 05:17

Uitspraak van de eeuw die werkt:

Uw snoepjes en brood, betekend mijn paard zijn dood!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 08 okt 2009, 10:05

Viv schreef:Uitspraak van de eeuw die werkt:

Uw snoepjes en brood, betekend mijn paard zijn dood!
Zoiets zou ik inderdaad doen. Alleen 'niet voeren' werkt meestal niet. Maar als je benadrukt wat er kan gebeuren of waarom je paarden niet gevoerd mogen worden is het al duidelijker voor mensen.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Susanne

Bericht door Susanne » do 08 okt 2009, 19:48

Had het er niet bij geschreven maar op de briefjes die nu hangen staat: Wegens ziekte niet voeren.
Ze staan (nu dan tijdelijk niet meer) vlakbij een beginpunt van wandelroutes, aan de rand van het bos en aan het standaard rondje van bejaarde honden bezitters.
Als ze weer terug daarna toe gaan hang ik denk ik een briefje op met dat ze ziek geworden zijn van al het eten wat ze kregen (wat niet helemaal klopt, maar dat hoeft niet iedereen te weten).
Brittlover

Bericht door Brittlover » vr 09 okt 2009, 07:31

Britt staat op een manege een hele andere situatie natuurlijk, maar voor haar stal hangt ivm allergie geen extra's.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 13 okt 2009, 08:38

heb jij niet de mogelijkheid om je wei zo af te zetten zoals bij mij? Bij mij kunnen de mensen niet bij de paarden komen, voorste stuk is afgezet. Soms hangt er bij mij aan het hek wel een zak met brood of groente/fruit. Maar die neem ik keurig mee en dat gaat dan de container in
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Vera

Bericht door Vera » di 13 okt 2009, 08:56

Wij hadden een draadje een meter of 2 voor het hek zodat ze niet met het hoofd bij het hek konden komen. Eigenlijk om niet aan het hek te knagen en voor de zekerheid, dat als het hek per ongeluk eens open zou raken (je hebt soms van die vreemde lui) dat ze niet gelijk op de weg zouden komen. En het helpt ook nog tegen ongewenst voeren.

maar als je ergens op stal staat lijkt het me lastig, dan zou ik ook een briefje ophangen dat ie niet gevoerd mag worden.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie