Deken op voor de nacht? (schuur probleempje)

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Cindy+Uniek

Re: Deken op voor de nacht? (schuur probleempje)

Bericht door Cindy+Uniek » do 24 sep 2009, 06:40

geloof ook niet dat ik daar de discussiemaker was, dan moet je toch al mijn berichtjes nog eens lezen...

ik heb zelf een hele gevoelige huid, als ik verkeerd wasmiddel gebruik heb ik jeuk, als ik een verkeerde deo gebruik heb ik jeuk, etc ook heel gevoelig voor allergien enzo

als ik dan jeuk heb, krab ik me soms helemaal open, maar ik moet er niet aan denken dat er een kledingstuk voor zou zitten waardoor ik niet zou kunnen krabben en daarom zei ik 'is heet symptoom bestrijding, maar of je zijn jeuk er mee weghaald?' misschien wordt hij dan wel gek van de jeuk omdat hij niet kan schuren?
dat zou toch ook kunnen?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 24 sep 2009, 07:57

Cindy+Uniek schreef:geloof ook niet dat ik daar de discussiemaker was, dan moet je toch al mijn berichtjes nog eens lezen...
Ik zeg niet dat jij de discussiemaker was, je deed wel mee in een discussie waar wij het niet eens waren met elkaar ;)
Cindy+Uniek schreef: als ik dan jeuk heb, krab ik me soms helemaal open, maar ik moet er niet aan denken dat er een kledingstuk voor zou zitten waardoor ik niet zou kunnen krabben en daarom zei ik 'is heet symptoom bestrijding, maar of je zijn jeuk er mee weghaald?' misschien wordt hij dan wel gek van de jeuk omdat hij niet kan schuren?
dat zou toch ook kunnen?
Dus alle eczeempaarden moeten dan ook maar zonder deken zodat ze zich lekker helemaal open kunnen krabben?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » do 24 sep 2009, 09:18

Kleine kindjes met exceem krijgen vaak speciale nachtkleding en handschoentjes aan. Ze kunnen dan wel krabben maar zichzelf niet meer beschadigen. Ik ben heel benieuwd wat er uit het onderzoek komt. En zou idd nu overwegen om een dekentje voor de nacht op te geven.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 24 sep 2009, 09:48

Dreeke schreef:
Cindy+Uniek schreef: als ik dan jeuk heb, krab ik me soms helemaal open, maar ik moet er niet aan denken dat er een kledingstuk voor zou zitten waardoor ik niet zou kunnen krabben en daarom zei ik 'is heet symptoom bestrijding, maar of je zijn jeuk er mee weghaald?' misschien wordt hij dan wel gek van de jeuk omdat hij niet kan schuren?
dat zou toch ook kunnen?
Dus alle eczeempaarden moeten dan ook maar zonder deken zodat ze zich lekker helemaal open kunnen krabben?
dat komt door mugjes van buitenaf....
misschien komt het bij hem wel van binnen uit, daarom zei ik 'ik zou het onderzoek afwachten'
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 24 sep 2009, 10:05

Of het nou van mugjes komt of van binnenuit, met een deken bescherm je het paard tegen het zelfde symptoom: schuren!! Ik zie het probleem niet zo hoor.... :?

Uiteraard moet ik het onderzoek afwachten, maar ik kan alvast wel voorzorgsmaatregelen treffen en dat doe ik door zijn
huid te beschermen tegen het openschuren ;)

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 24 sep 2009, 16:47

ik zeg ook niet dát het een probleem moet zijn, jij vraagt iets en ik probeer mee te denken en dit kwam in mij op....

je kan het uiteraard ook gewoon met je DA overleggen of het wel of niet verstandig is....

kan je niet zo'n borstel ding in stal ophangen? weet je wel bestaande uit 2 borstels die je op juiste hoogte kunt hangen en dan schuren ze daaraan?
wendys

Bericht door wendys » do 24 sep 2009, 17:29

Ik zou hem ook nu al 'snachts met ongevoerde regendeken op zetten, om te proberen haargroei tegen te gaan. Zodat hij het straks op stal niet zo warm heeft. Ik vind dat je groot gelijk hebt om hem tegen het schuren een deken op te doen. Eventueel zou je hem nog kunnen scheren, dik haar veroorzaakt alleen maar meer jeuk en dan kun je er ook beter bij met jeukstillende middelen. Maar ja, dat kun je altijd nog beslissen als je de uitslag hebt van het bloedonderzoek.

En nog even offtopic: Vind een deken op doen, waarmee je paard nog gewoon kan schuren, toch een stuk diervriendelijker dan hem lekker te laten schuren en hem de boel tot bloedens toe open laten schuren. Maar goed, dat is mijn mening 8-)
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 24 sep 2009, 17:37

wendys schreef:
En nog even offtopic: Vind een deken op doen, waarmee je paard nog gewoon kan schuren, toch een stuk diervriendelijker dan hem lekker te laten schuren en hem de boel tot bloedens toe open laten schuren. Maar goed, dat is mijn mening 8-)
dat ben ik ook wel met je eens, maar het ergument 'kou' werd ook aangevoerd
én ze weet de oorzaak van het schuren nog niet en daarom probeer ik ook aan te geven dat een deken alleen zijn probleem natuurlijk ook niet verhelpt... en dat ik dan zou overleggen na de uitslagen met die artsen....

voor nu zou een deken het ergste schuren wel tegen gaan, maar ik neem aan de ze uiteindelijk wil dat hij straks ook weer lekker in zijn velletje rond kan lopen zonder die gigantische jeuk...
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 24 sep 2009, 18:42

Cindy ik weet ook wel dat een deken het probleem niet verhelpt!
Daar gaat ook mijn hele topic niet over!!!

Mijn vraag was of het verstandig is hem voor de nachten een deken op te doen omdat de nachten kouder worden
dus hij meer haar aan het kweken is zodat hij straks op stal gewoon onder een dun dekentje kan zonder dat hij staat te zweten!
Gelukkig is iedereen, behalve jij, het met mee eens dat het beter is om hem onder een dunne deken te zetten dan dat hij zich openschuurt!

Wat er ook uit die bloeduitslag komt, daar heb ik nu op dit moment nog niks aan, en ik zeg altijd maar zo, voorkomen is beter dan genezen!!

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 24 sep 2009, 18:45

ik zou hem ook een dekentje op doen. kan ie iig zijn velletje niet stuk maken!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 24 sep 2009, 19:06

ik snap niet waarom jij altijd zo gebrand reageert?!

misschien is een deken ook wel een optie voor nu, maar je vraagt toch om tips of ideeen?!
ik probeer ook mee te denken op de langere termijn, het lijkt me niet dat je hem zo zijn hele leven onder een deken wil gaan houden en het lijkt me ook dat je een dezer dagen de uitslagen van het bloed krijgt, dus ik snap dan sowieso niet waarom je dan nu om tips en ideeen vraagt als zij je misschien straks ook wel een oplossing kunnen bieden, of een bepaald homeopatisch middel of een creme oid dat lijkt me dan toch altijd beter dan een deken altijd op?!

ik neem aan dat een week meer of minder nu ook weinig verschil meer maakt?!

dus ja dan zou ik het nog even zo laten tot je de uitslagen hebt.... of dat doormeten doen wat marijke ook wel eens heeft gedaan?! of heb je dat al eens laten doen?

niet alles wat ik zeg is aanvallend bedoeld hoor ;)
misschien komt dat zo over vanachter een pc scherm, maar nogmaals ik probeer ook alleen maar mee te denken....
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 24 sep 2009, 19:14

*zucht* ik heb echt geen zin om energie en tijd in een antwoord te steken Cindy, kennelijk begrijpen wij elkaar gewoon niet...

En wat is het soms verdomd makkelijk als je moddy bent, dan zet je gewoon het topic opslot omdat ik (zoals ik in het begin al vermelde) geen zin heb in discussies, waar het toch aardig op uit aan het draaien is.

Gesloten