Welke dekens hebben jullie voor je fjord?
Re: Welke dekens hebben jullie voor je fjord?
Oja Ekdal is nog dekenloos en dat wil ik graag zo houden*Hij droogt ook snel op na het zweten en kan zo weer naar buiten, maar Danc niet....dat duurt uren!*
Rambo, Amigo & Rhino zijn de 3 lijnen van horseware.Cindy+Uniek schreef:ja rambo zelf is erg duur, maar amigo is een onderdeel van rambo en een stuk betaalbaarder!
geloof dat je op de 'echte' rambo's ook 10 jaar garantie krijgt ofzo...
Vanuit de meeste winkels krijg je op Rambo 3 jaar garantie op waterdicht zijn en dergelijke.
Ik ga dit jaar voor een amigo en een rambo onderdeken. Niks past echt

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ik zweer echt bij Dominick dekens
Ik heb er een ongevoerde regendeken, een 200 grams gevoerde winterdeken
en een 350/380 grams gevoerde winterdeken van. Allemaal in maat M (valt als maat 140/190) En ik het nog een hele
mooie teddyfleece zweetdeken van Sectolin in maat 195. Bij Ullwinn ben ik toen lang op zoek geweest naar de juiste
dekens, omdat hij als hij geschoren is nogal snel last krijgt van schuurplekken. Maar bij de Dominick dekens heeft hij
nergens last van gehad. Ik heb daarom voor Caylinn hetzelfde merk aangeschaft, al is het bij haar nog even uitproberen
uiteraard, aangezien geen enkel paard hetzelfde is. Tot nu toe zou ik geen andere dekens meer willen

en een 350/380 grams gevoerde winterdeken van. Allemaal in maat M (valt als maat 140/190) En ik het nog een hele
mooie teddyfleece zweetdeken van Sectolin in maat 195. Bij Ullwinn ben ik toen lang op zoek geweest naar de juiste
dekens, omdat hij als hij geschoren is nogal snel last krijgt van schuurplekken. Maar bij de Dominick dekens heeft hij
nergens last van gehad. Ik heb daarom voor Caylinn hetzelfde merk aangeschaft, al is het bij haar nog even uitproberen
uiteraard, aangezien geen enkel paard hetzelfde is. Tot nu toe zou ik geen andere dekens meer willen

Ereplaatsje voor

Ik heb van alles, van Anky tot ruiterhuis eigen merk.
Ze passen eigenlijk allemaal maar bij mij is het meer de slijtvast/sloopbestendig-heid die de doorslag moet geven.
Maar daar heb ik de beste nog niet in gevonden.
Maar ik heb dan ook wel 3 verschillende paarden(zortin niet zo mega groot en breed, ALco groot maar een sloper en Coentje is meer het type breedgebouwd)
Er past altijd wel iets.
Ze passen eigenlijk allemaal maar bij mij is het meer de slijtvast/sloopbestendig-heid die de doorslag moet geven.
Maar daar heb ik de beste nog niet in gevonden.
Maar ik heb dan ook wel 3 verschillende paarden(zortin niet zo mega groot en breed, ALco groot maar een sloper en Coentje is meer het type breedgebouwd)
Er past altijd wel iets.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Bernadet_Bo
Ik heb een dekens van epplejack huismerk, van pfiff, harry's horse..
Van alle dekens heb ik 185 cm, en liggen erg netjes..
Dit zijn wel allemaal dekens met een wat hogere hals (maar zijn volgens mij veel dekens tegenwoordig).
Van alle dekens heb ik 185 cm, en liggen erg netjes..
Dit zijn wel allemaal dekens met een wat hogere hals (maar zijn volgens mij veel dekens tegenwoordig).
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
-
Hier liggen ook verschillende winterdekens.
Harry's Horse (ervaren als vrij zwaar & schuurplekken) en nu hebben we hele fijne dekens van Arthur's winterdekens (www.westernstore.nl)
Deze dekens hebben een schoft-uitsparing, waardoor Minouk geen schuurwonden/sneeen meer krijgt in de manenkam
De manenkam blijft mooi overeind en ik vind ze mooi licht voor het formaat deken.
Harry's Horse (ervaren als vrij zwaar & schuurplekken) en nu hebben we hele fijne dekens van Arthur's winterdekens (www.westernstore.nl)
Deze dekens hebben een schoft-uitsparing, waardoor Minouk geen schuurwonden/sneeen meer krijgt in de manenkam

Ik zweer bij Horseware, heb er meerdere dekens van voor Wanja.
Zweetdekens heb ik weer van HH, maar die liggen nooit lang op.
BR schuurde bij Wanja verschrikkelijk, heb er 2 verschillende van gehad, dus dat nooit meer. Tis toch een kwestie van uitproberen wat 't beste bevalt denk ik.
Zweetdekens heb ik weer van HH, maar die liggen nooit lang op.
BR schuurde bij Wanja verschrikkelijk, heb er 2 verschillende van gehad, dus dat nooit meer. Tis toch een kwestie van uitproberen wat 't beste bevalt denk ik.
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
* 02-05-2001 † 05-02-2012
wij hebben een fleecedeken (donkerblauw met nek standaard collectie) maat 175 van HH, niet kapot te krijgen, en staat haar super, ook nergens schuurplekken
dan een winterdeken, een nieuw zeelands deken 6'0'' (denk 183) van Equitheme, ook niet kapot te krijgen
maar denk dat ik op 4 oktober eens naar Kerkhaert langs ga, dan doen ze speciale verkoop van de winterdekens, koop je een winterdeken krijg je nog een fleece, en dat vind ik altijd handig (gebruik het als onderdeken, de HH heeft daarvoor dienst gedaan voige winter en die heeft niet afgezien, dit was enkel op de koudste dagen snachts en de stalbaas haalde de fleece er smorgens vanonder
)
dan hebben we nog een katoenen zomerdeken, maatje 175, van decathlon, en is ook super, blijft heel, gebruiken we voor staartbeschermer op de trailer, vind een pyama mooier dan een staartbeschermer
, ze schuurt vaak tegen de achterstang op de trailer, en dat deken valt juist over het schuurplekje
, dus staart beschermd)
dan een winterdeken, een nieuw zeelands deken 6'0'' (denk 183) van Equitheme, ook niet kapot te krijgen
maar denk dat ik op 4 oktober eens naar Kerkhaert langs ga, dan doen ze speciale verkoop van de winterdekens, koop je een winterdeken krijg je nog een fleece, en dat vind ik altijd handig (gebruik het als onderdeken, de HH heeft daarvoor dienst gedaan voige winter en die heeft niet afgezien, dit was enkel op de koudste dagen snachts en de stalbaas haalde de fleece er smorgens vanonder

dan hebben we nog een katoenen zomerdeken, maatje 175, van decathlon, en is ook super, blijft heel, gebruiken we voor staartbeschermer op de trailer, vind een pyama mooier dan een staartbeschermer

Ik heb mijn winterdekens op equitana gekocht. Maatje 195, weet even zo niet welk merk.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- Thessa Keizer
Jeetje wat een hoop verschillende merken zie ik zo even voorbij komen!
Zelf heb ik ook al verschillende merken gehad maar vind die winterdekens van pfiff wel erg fijn en netjes liggen en goed betaalbaar ook
Ik heb nu ook regendekens van BR en die liggen ook super!
Ach er is zoveel keus en in zoveel verschillende prijs categorien, er is altijd wel wat te vinden lijkt me
Groetjes Thessa
Zelf heb ik ook al verschillende merken gehad maar vind die winterdekens van pfiff wel erg fijn en netjes liggen en goed betaalbaar ook

Ach er is zoveel keus en in zoveel verschillende prijs categorien, er is altijd wel wat te vinden lijkt me

Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
nou we het toch over dekens hebben (A)
stel ik hier ook maar even mij vraag.
mijn fjorden veulen wil ik aankomende winter toch wel in de dekens hebben.
we wonen in den helder en daar kan het erg waaien en erg koud zijn ..
welke maat deken zal hij deze wint nodig hebben hij is van mei dit jaar

Een veulen moet je absoluut geen deken opdoen, dat is nergens voor nodig. Hij kan wel tegen een stootje hoor. Het is juist goed dat zo'n jong dier winterhard wordt.ZoekRobinn schreef:nou we het toch over dekens hebben (A)
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Het is niet gezond om een veulen een deken te laten dragen, tenzij hij ziek is en het niet anders kan. Alle paarden kunnen in principe zonder winterdeken, ze kweken daar een mooi vachtje voor. Zeker veulens, die hebben een aardig pak haar in de winter erop staan, daar hoef je je geen zorgen om te maken
Het enige dat een veulen nodig heeft (en in principe elk paard) is een schuilplek waar hij/zij eventueel droog en uit de wind kan staan.

ja niet aan beginnen hoor, pas als je gaat rijden/scheren heeft een deken zin, anders laten zoals t is, puur natuur
Idd een veulen geen deken op doen!!
Gewoon zorgen voor een goede schuilmogelijkheid (droog en tochtvrij)
Gewoon zorgen voor een goede schuilmogelijkheid (droog en tochtvrij)

Iza is gisteren al weer voor het eerst geschoren, dus daar ligt nu een ongevoerde regendeken op. Na de tweede keer scheren krijgt ze dan een waterdichte winterdeken (300 grams) op en als het gaat vriezen nog eentje eronder. En mijn regel is, eenmaal op, is niet meer af...
Als je steeds gaat wisselen als het even wat warmer of kouder wordt, dan krijg je problemen met de weerstand.
Als je steeds gaat wisselen als het even wat warmer of kouder wordt, dan krijg je problemen met de weerstand.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"