Noorse namen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Sjolvir

Re: Noorse namen

Bericht door Sjolvir » di 01 sep 2009, 19:16

Wat ik me nog steeds afvraag...

Erica is toch niet zo'n rot naam??? Vind hem best aardig....

(ken mensen die Erica heten en die zijn ook aardig, dus bij die naam heb ik goede associaties.. terwijl bv Evita, vind ik dan weer wat bitcheriger.. omdat ik toevallig een frøken van en Evita ken... later ook een leuke leren kennen, maar die ene heeft die naam verpest..)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Fran

Bericht door Fran » di 01 sep 2009, 20:18

nina1993 schreef:Eventyprinsesse Noors voor sprookjesprinses
Eventy dat is leuk! betekend dat dan sprookje, want ik neem aan dat prinsesse prinses betekend :o?
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
mirretje

Bericht door mirretje » wo 02 sep 2009, 06:13

Erica is idd geen hopeloze naam. Maar op een of andere manier heb ik er niks mee. Die naam voelt gewoon niet goed bij haar.
Vind het niet echt een paardenaam en ook niet erg origineel.

Groeten van Mirjam
Megan

Bericht door Megan » wo 02 sep 2009, 11:03

mirretje schreef:He ja, in Noorse stambomen. Had ik nog niet aan gedacht.
Allemaal bedankt voor de tips, wij gaan er eens even mee aan de slag.

Wat ik eigenlijk apart vind: (bijna) alle IJslanders hebben een IJslandse naam en veel Friese paarden ook een Friese naam. Het is niet verplicht, maar het is de gewoonte. Die gewoonte is er bij de Fjorden niet. Ik vraag me af hoe dat kan.

Mirjam
Dat vind ik ook erg jammer. Komt ook een beetje denk ik, omdat de fjorden hier naartoe gehaald zijn voor de landbouw en niet door mensen die echt Noorwegen-minded waren. Anders dan bij de IJslanders. Toen ik Zero kocht, wilde ik hem eigenlijk ook een Noorse naam geven maar op een gegeven moment heb ik daar zo lang mee gewacht, dat ik al helemaal gewend was aan zijn naam. :o?

Vind zijn naam ook niet geweldig (betekent ook niets 8-) ) maar ja, om nu nog je paard ineens anders te noemen.

Ik heb destijds ook e.e.a. op internet opgezocht. Gewoon gegoogled met "Noorse namen" oid. Kwam een hele lijst uit.

Succes! Ben benieuwd wat voor naam het gaat worden.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Esther

Bericht door Esther » wo 02 sep 2009, 17:48

Tea is wat mij betreft ook niet echt een droomnaam, maar ja, ze steekt haar kop omhoog als ik het roep, dus laten we het maar zo, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
mirretje

Bericht door mirretje » wo 02 sep 2009, 18:51

Dat vind ik ook erg jammer. Komt ook een beetje denk ik, omdat de fjorden hier naartoe gehaald zijn voor de landbouw en niet door mensen die echt Noorwegen-minded waren. Anders dan bij de IJslanders.
Heel apart, dat verschil is er idd. Ik heb nu ook 6 jaar IJslanders. Daar zijn echt veel mensen die ook wat met het land hebben. Kennen soms iets van de taal, dragen IJslandse truien (ik ook), gaan naar IJsland op vakantie en hebben een IJslandse hond, bijna iedereen gebruikt een IJslanderhoofstel ed. Bij de Fjorden zie ik dat veel minder.

Mirjam
Megan

Bericht door Megan » wo 02 sep 2009, 20:00

Die mensen zijn er vast bij de fjorden ook wel.

Ik heb ook twee Noorse truien, Noorse sokken :+ , een Noors tuig, Zweeds karretje (helaas niet Noors, maar lijkt er wel veel op), twee Noorse paarden ....... alleen geen Noorse boskat of Elkhond ;)

Ik vind dat echte Noorse en het beetje ruige wel bij de paardjes horen!
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 02 sep 2009, 20:49

mirretje schreef:
Dat vind ik ook erg jammer. Komt ook een beetje denk ik, omdat de fjorden hier naartoe gehaald zijn voor de landbouw en niet door mensen die echt Noorwegen-minded waren. Anders dan bij de IJslanders.
Heel apart, dat verschil is er idd. Ik heb nu ook 6 jaar IJslanders. Daar zijn echt veel mensen die ook wat met het land hebben. Kennen soms iets van de taal, dragen IJslandse truien (ik ook), gaan naar IJsland op vakantie en hebben een IJslandse hond, bijna iedereen gebruikt een IJslanderhoofstel ed. Bij de Fjorden zie ik dat veel minder.

Mirjam
Omdat fjorden inderdaad doorgaans "gewone" namen hebben denken veel mensen aan
Sjolvir d'r naam vaak dat ze een IJsco is... :=
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Plaats reactie