ibop

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Anita
Contacteer:

Re: ibop

Bericht door Anita » vr 21 aug 2009, 12:28

Ja dat klopt. In het laatste deel van de proef staat letterlijk: bij A afwenden, voor X in stap overgaan, bij X halthouden, uitstijgen, voorwaarts in stap, bij G halthouden en instijgen. Voorwaarts in stap. Bij C linkerhand. Bij H van hand veranderen en bij A de menbaan verlaten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 21 aug 2009, 12:44

HUHHH!!!!????? Oke....Lekker..
Wie durft er met mijn fjord te menboppen???

Leuke van deze week..
paard aan de kletter in Dordrecht, open wagen vol touristen.
Koetsier was aan het helpen mensen inladen, zat blijkbaar nog wel mevr. op de bok.

Paard draait zich om en smeert hem..
met zijn karretje vol geladen...
rent door het centrum, gelukkig paal in weg omlaag.
Ramt 2 fietsers (ziekenhuis in)
koetsier, dapper!! bleef aan kar hangend meerennen...

Gelukkig mensen op kar ongedeerd...

toch maar iemand voor het paard zetten dan??
Zegt overigens niet dat het dan niet gebeurt zou zijn, maar toch...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 21 aug 2009, 12:51

Bij de KNHS is dit grapje allang afgeschafd omdat het te gevaarlijk is maar bij het stamboek willen ze er nog steeds niet van weten om dit niet meer te doen.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 21 aug 2009, 13:04

Ja, maar fjorden zijn zoooooooo braaaaaafff, die doen niet rennen met kar.... toch?????

(in dordt was haffie... )
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 23 aug 2009, 10:50

en nog een vraag. ik ga nergens van uit, maar kan een voorlopig model ook kampioen worden? en in welke categorie valt dat dan? Ik ga er niet van uit hoor,haha, maar vroeg het me zo af.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ellebel

Bericht door Ellebel » zo 23 aug 2009, 12:46

Dat kan hoor Tamara. Je valt dan in de categorie merries zonder predikaat. In de categorie met predikaat vallen de modellen en de sterren.
Megan

Bericht door Megan » zo 23 aug 2009, 15:57

Spannend Tamara! Ga je zelf met Karev Iboppen (of Aboppen, wat is het tegenswoordigszz)?
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 23 aug 2009, 18:31

nee ze gaat naar jan en josé!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Esther

Bericht door Esther » zo 23 aug 2009, 18:59

Een bepaald paard was er op de hengstenabopdag ook rap vandoor..
Maar ik meende dat er als er iemand voor gaat staan die het paard niet vasthoud, maar wel eventueel kan grijpen, er geen puntenaftrek was.. Vertelde Yvette niet zoiets??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne

Bericht door Daphne » ma 24 aug 2009, 09:32

Esther schreef:Maar ik meende dat er als er iemand voor gaat staan die het paard niet vasthoud, maar wel eventueel kan grijpen, er geen puntenaftrek was.. Vertelde Yvette niet zoiets??
:x

What's the use? Echt waar hoor... Hier kan ik me dus echt druk om maken! Net of als iemand voor de zekerheid het paard vasthoudt je niet kunt bepalen of het paard braaf is bij het inspannen. Als hij een stap verzet dan kun je altijd nog punten aftrekken toch. Maar dan staat er iig iemand bij. Safety first is mij altijd geleerd! Sorry, beetje offtopic, maar het moet me gewoon even van het hart :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 24 aug 2009, 13:54

Esther schreef:Een bepaald paard was er op de hengstenabopdag ook rap vandoor..
Maar ik meende dat er als er iemand voor gaat staan die het paard niet vasthoud, maar wel eventueel kan grijpen, er geen puntenaftrek was.. Vertelde Yvette niet zoiets??
Dat is bij het in- en uitspannen Esther. Het bovenstaande is midden in de proef zelf, in het midden van de bak op X. Dan is er dus niemand in de buurt.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 26 aug 2009, 10:46

Daphne schreef:
Esther schreef:Maar ik meende dat er als er iemand voor gaat staan die het paard niet vasthoud, maar wel eventueel kan grijpen, er geen puntenaftrek was.. Vertelde Yvette niet zoiets??
:x

What's the use? Echt waar hoor... Hier kan ik me dus echt druk om maken! Net of als iemand voor de zekerheid het paard vasthoudt je niet kunt bepalen of het paard braaf is bij het inspannen. Als hij een stap verzet dan kun je altijd nog punten aftrekken toch. Maar dan staat er iig iemand bij. Safety first is mij altijd geleerd! Sorry, beetje offtopic, maar het moet me gewoon even van het hart :D
Er is ook al eens een discussie geweest over de veiligheid, ik ben daar zeker voorstander van hoor!! +:)+
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » wo 26 aug 2009, 18:54

Dit staat er bij Verrichtingsproeven:
Het in- en uitspannen dient te worden uitgevoerd door één persoon, terwijl het paard door een ander persoon aan het hoofd wordt vastgehouden. De cijferwaardering is het hoogst, wanneer zonder hulp wordt ingespannen.

Als ik het zo lees op de site van de proeven denk ik dat het de bedoeling is dat 1 iemand het paard vast houdt bij het hoofd en het paard door 1 persoon ingespannen wordt. Degene die het paard dus optuigt mag daar geen hulp bij hebben.
Contessa
Esther

Bericht door Esther » do 27 aug 2009, 15:00

Het wordt gewoon hoger gewaardeerd als je helemaal in je uppie je paard in het lamoen zet en vervolgens de strengen en de singel vast maakt en instijgt.. dus niemand er voor o.i.d.
Eigenlijk hetzelfde idee als dat je alleen opstijgt, zonder dat iemand anders het dier vasthoud, alleen is dit wat gevaarlijker..

Tea doet dat vrij braaf, dus dat doe ik thuis ook wel eens zelf, al heeft het niet mijn voorkeur hoor.. Met Jeskim zou ik het never nooit niet doen, die kan ook niet stil staan, dus dat is dan sowieso al een probleem, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie