Centrale Keuring
Centrale Keuring
Ik heb even een vraagje..
Dit jaar ben ik voor het eerst met Basco naar de keuring geweest, hier heeft hij een 1e premie behaald met 36 punten en is daarnaast ruinenkampioen geworden.
Nu heb ik al meerdere keren over de CK gelezen, wat houdt dit precies in?
En mag ieder paard daar aan meedoen? Of moeten ze iets specifieks behaald hebben oid?
De keuring is namelijk goed bevallen, vond het erg leuk om te zien/doen, en aangezien ik dus al meerdere keren heb gelezen over de CK dacht ik dus van misschien mag Basco daar ook heen?
Altijd leuk!
Wanneer kan je je daarvoor inschrijven, volgende boekje?
Dit jaar ben ik voor het eerst met Basco naar de keuring geweest, hier heeft hij een 1e premie behaald met 36 punten en is daarnaast ruinenkampioen geworden.
Nu heb ik al meerdere keren over de CK gelezen, wat houdt dit precies in?
En mag ieder paard daar aan meedoen? Of moeten ze iets specifieks behaald hebben oid?
De keuring is namelijk goed bevallen, vond het erg leuk om te zien/doen, en aangezien ik dus al meerdere keren heb gelezen over de CK dacht ik dus van misschien mag Basco daar ook heen?
Altijd leuk!
Wanneer kan je je daarvoor inschrijven, volgende boekje?
Re: Centrale Keuring
je mag met Basco naar de CK, paarden moeten minimaal 2 jaar zijn en een 1e premie behaald hebben op de keuring.
Dit is de landelijke keuring waar dus alleen maar 1e premie paarden komen en je dus kampioen van 2009 kunt worden.
Volgens mij komt in het eerst volgende boekje het inschrijfformulier hiervoor
Dit is de landelijke keuring waar dus alleen maar 1e premie paarden komen en je dus kampioen van 2009 kunt worden.
Volgens mij komt in het eerst volgende boekje het inschrijfformulier hiervoor
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
En sterpaarden mogen sowieso gaan.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Okee, moeten we maar eens even gaan kijken!
Wat houdt de centrale keuring verder in? Ik had begrepen dat je er geen punten kan behalen, wat kun je dan wel behalen?
En is er nog meer te doen?
Wat houdt de centrale keuring verder in? Ik had begrepen dat je er geen punten kan behalen, wat kun je dan wel behalen?
En is er nog meer te doen?
Je hoort op de dag zelf je punten niet, maar later in het boekje komen je totaal punten te staan. Alle juryleden geven je paard namelijk punten en dat wordt dan bij elkaar opgeteld.
Verder kan je dan gewoon zien waar je paard staat tussen alle andere fjorden van NL.
Verder kan je nog behendigheid doen onder het zadel of ernaast, bestgaand onder het zadel of bestgaand mennen. En volgens mij is er ook nog behendigheid voor de wagen.
Verder kan je dan gewoon zien waar je paard staat tussen alle andere fjorden van NL.
Verder kan je nog behendigheid doen onder het zadel of ernaast, bestgaand onder het zadel of bestgaand mennen. En volgens mij is er ook nog behendigheid voor de wagen.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Zou ik daar met Dakota ook naar toe mogen dan met een A premie?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Mag je ook meedoen als je dit jaar niet naar de keuring bent geweest?
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Het is vooral heel gezellig op de CK, je kunt er behalve keuringen lopen ook behendigheid doen en nog veel meer leuks. Komt allemaal in het volgende boekje te staan.
Dakootje mag idd ook
Modellen en Sterren en Elite mogen ook zowizo.
Dakootje mag idd ook

Modellen en Sterren en Elite mogen ook zowizo.
Hmmm volgens mij is Oos geen ster ofzo.
Twee keer 1ste premie en AA zadelproef levert toch niets op in die sfeer?
Twee keer 1ste premie en AA zadelproef levert toch niets op in die sfeer?

dan is Oos toch model? Volgens mij wel maar ik ben geen kenner.
ff offtopic: ik ben trouwens niet meer de vriendin van je buurjongen
ff offtopic: ik ben trouwens niet meer de vriendin van je buurjongen
Is Oos eerste klasse model geweest (dus 37 punten gehaald nadat hij model was?)

Misschien ben ik wel heel onbenullig maar ik weet het niet, hihi
Hij had in 2004 37 pnt en 1e premie en in 2008 37 pnt en 1ste premie en nog zn AA gehaald...
Hij had in 2004 37 pnt en 1e premie en in 2008 37 pnt en 1ste premie en nog zn AA gehaald...

Met zn eerste premie is hij dus voorlopig model geworden, dan moet hij in 2008 eerst model geworden zijn dmv een zadelproef om vervolgens door te mogen voor zijn sterschap.. dus denk dat hij nog steeds model is..
Ctje 

Wanneer heb je die zadelproef gedaan? Als hij in 2004 voorlopig model is geworden met die 37 punten en je hebt daarna (in 2004 of 2005) die zadelproef gedaan dan is hij toen model geworden. Dan waren die 37 punten in 2008 volgens mij genoeg om ster te worden.

Ik heb de zadelproef vorig jaar gedaan...
Zal anders morgen wel ff naar het stamboek mailen!
Zal anders morgen wel ff naar het stamboek mailen!

Oos is modelruin, in 2008 geworden. Je keuringsresultaat van 2004 telt niet meer, dat blijft maar 2 jaar geldig. Maar Oos is vorig jaar op de keuring geweest in de rubriek 3 jaar en oudere ruinen en heeft daar een 1e premie behaald met 37 pnt. Daarmee werd hij voorlopig model. Vervolgens heb je in het najaar een zadelproef met hem gedaan en daarvoor een AA-cert. behaald. Met deze beide resultaten van vorig jaar is Oos dus modelruin geworden. Je kunt dit nog laten afstempelen in je paspoort. Als je nu weer naar de keuring gaat loopt Oos in de rubriek modelruinen. Behaald hij dan weer 37 pnt. of meer, waardoor hij 1e klasse modelruin wordt dan wordt hij op basis van zijn dubbel A voor de zadelproef sterruin. Ook dat kun je in je paspoort laten stempelen. Dit laatste geldt alleen voor een premiekeuring. Op de CK kun je geen predicaten behalen maar Oos mag er wel naartoe omdat hij modelruin is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Anita bedankt!
Jij weet echt veel!
Dan ga ik er misschien wel heen, lijkt me wel leuk!

Dan ga ik er misschien wel heen, lijkt me wel leuk!

Krista, dan kan jij niet, want de CK is in het zelfde weekend als de Fjovrili wedstrijd en op die zaterdag rij jij de eerste selectiewedstrijd met je vos (dat schreef je tenminste)
Ik dacht, meld het even.
Helaas ...
Ik dacht, meld het even.
Helaas ...
hahaha o geweldig ik ben weer vanalles aan het bedenken en ik kan idd helemaal niet.... ik moet naar Brummen met Ammie boy...Wiesje schreef:Krista, dan kan jij niet, want de CK is in het zelfde weekend als de Fjovrili wedstrijd en op die zaterdag rij jij de eerste selectiewedstrijd met je vos (dat schreef je tenminste)
Ik dacht, meld het even.
Helaas ...

tnx voor de reminder