Welke brokken voeren?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Welke brokken voeren?
Dakota heeft altijd brokken van Pavo gekregen, we zijn begonnen met Pavo Podo Start (vanaf 3 weken tot 8 maanden oud)
en daarna de Pavo Podo Grow (vanaf 8 tot 30 maanden). In de zomer kreeg hij altijd Pavo Podo Supply, net wat extra buitenom het gras wat hij eet,
momenteel krijgt hij nu alleen een halve Pavo koek per dag met weidegang.
Als hij straks op stal komt zo rond november dan is hij 30 maanden oud en hoeft hij in princiepe geen Grow meer.
Maar wat moet ik hem dan gaan voeren?
Ik heb al gedacht aan Pavo Liga, of eventueel een muesli maar daar zitten weer zoveel suikers in.
Wat voeren jullie je jonge paarden (vanaf 2,5 jaar?)
en daarna de Pavo Podo Grow (vanaf 8 tot 30 maanden). In de zomer kreeg hij altijd Pavo Podo Supply, net wat extra buitenom het gras wat hij eet,
momenteel krijgt hij nu alleen een halve Pavo koek per dag met weidegang.
Als hij straks op stal komt zo rond november dan is hij 30 maanden oud en hoeft hij in princiepe geen Grow meer.
Maar wat moet ik hem dan gaan voeren?
Ik heb al gedacht aan Pavo Liga, of eventueel een muesli maar daar zitten weer zoveel suikers in.
Wat voeren jullie je jonge paarden (vanaf 2,5 jaar?)
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Re: Welke brokken voeren?
Hier staan ze dag en nacht op het land en krijgen dus ook voornamelijk gras. Als dat op is wordt er met kuil bijgevoerd en de jonge of minder bevleesde jeugdige paarden krijgen grasbrok (gedroogd en in brok geperst gras) bij. Circa 1 tot 1,5 schep per paard.
Daarnaast ligt of hangt er een likblok met de nodige mineralen en sporenelementen om hun rantsoen compleet te maken.
Zodra we met ze aan het werk gaan dan krijgen ze na de arbeid een halve schep andere brok bij (momenteel is dat merriebrok, ook voor dekhengsten en opfok), maar anders is het ook wel basis- of ponybrok en een paar handjes lucerne er door.
Daarnaast ligt of hangt er een likblok met de nodige mineralen en sporenelementen om hun rantsoen compleet te maken.
Zodra we met ze aan het werk gaan dan krijgen ze na de arbeid een halve schep andere brok bij (momenteel is dat merriebrok, ook voor dekhengsten en opfok), maar anders is het ook wel basis- of ponybrok en een paar handjes lucerne er door.
Geluk is de vrucht van intens werk
- Cindy+Uniek
ik heb altijd pavo condition gevoerd http://www.pavo.nl/brokken/pavo-condition-extra.html
vind ik een mooie vervanger na de grow fases
anders kan je altijd nog eens mailen met pavo?!
mijn dierenarts zei me laatst gek genoeg dat hij helemaal niet gek is op die pavokoeken toen ik zei dat ik die voerde....
waarom weet ik niet precies...
heb inmiddels wel van hun een vitamine/mineralen poeder/emmer gekregen waar volgens hem alles in zit wat ze nodig hebben...
die grasbrok hoor ik ook goede berichten over
vind ik een mooie vervanger na de grow fases

anders kan je altijd nog eens mailen met pavo?!
mijn dierenarts zei me laatst gek genoeg dat hij helemaal niet gek is op die pavokoeken toen ik zei dat ik die voerde....
waarom weet ik niet precies...
heb inmiddels wel van hun een vitamine/mineralen poeder/emmer gekregen waar volgens hem alles in zit wat ze nodig hebben...
die grasbrok hoor ik ook goede berichten over

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Hmmm ik zal inderdaad eens Pavo een mailtje sturen om advies.
Dakota gaat als hij in november van de wei komt gelijk over op hooi en paardenkuil.
Hij hoeft niet echt veel te krijgen maar z'n vitamines en mineralen heeft hij wel nodig natuurlijk.
Dakota gaat als hij in november van de wei komt gelijk over op hooi en paardenkuil.
Hij hoeft niet echt veel te krijgen maar z'n vitamines en mineralen heeft hij wel nodig natuurlijk.
Gewoon wat basisbrok dan?
De mijne krijgt in totaal op een dag maar een schepje van zijn muesli voor de vitamientjes. Nu ik ben gaan rijden zoek ik echter wel wat energie gevend bij, maar ben er nog niet uit wat dat zal worden...
De mijne krijgt in totaal op een dag maar een schepje van zijn muesli voor de vitamientjes. Nu ik ben gaan rijden zoek ik echter wel wat energie gevend bij, maar ben er nog niet uit wat dat zal worden...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
je kan ook de pavo muesli geven, de natures best. Ik een muesli waar weing eiwit en suiker in zit, maar qua voedingswaarde gelijk is aan de condition brok(heb ik me laten vertellen)
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- nancy imka
Je kan ook pavo natures best voeren daar zit het minste suiker in van alle muslie's. Tenminste dat zeggen hun. Imka krijgt het ook altijd en die doet het er goed op. Al moet ik zeggen dat ik die ook altijd een pavo koek erbij geef het jaar rond
Ik wissel beetje af tussen havens en hippostar basis sportbrok. Podo Grow deed hij het niet goed op.
De mijne krijgen straks als ze die leeftijd hebben Pavo Natures Best. Mijn merrie krijgt dat nu ook, ze vind het heerlijk.
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Nature's best... tja ben wel bang dat hij dat niet lust, ik heb namelijk een erg moeilijke eter op dat gebied...
Cyra heeft na grow de winter op besterly merriebrok gestaan en hippostar muesli. Daarna besterly ponybrok en nu gewoon basisbrok wat ze op manege voeren.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
wij voeren Master horse basisbrok en dat bevalt prima in combinatie met eigen gewonnen hooi. Denk dat je bij Pavo ook veel voor de naam betaald??
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Het gaat me er niet zo zeer om dat ik perse Pavo moet voeren hoor, maar dat voer ik al jaren en ben er zeer tevreden over.
We hadden ook altijd Havens brok, was ook prima voer alleen de dierenwinkel die dat verkocht bestaat niet meer helaas...
We hadden ook altijd Havens brok, was ook prima voer alleen de dierenwinkel die dat verkocht bestaat niet meer helaas...
Pavo liga en af en toe een lekkere slobber.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
- nancy imka
Ik zweer ook niet perse bij Pavo maar iets anders hebben ze bij ons niet voor die ukkie's. Imka krijgt dan ook toevallig pavo maar die heeft ook een tijd op hartog (dacht ik) gestaan en dodsen & horrel maar goed als iets uit de handel gaat kan je er weinig aan doen.
Ik voer pavo podo grow nu echt voor de voedingsstoffen die er extra in zitten en die kleintjes nodig hebben en in een "gewone" brok niet
Ik voer pavo podo grow nu echt voor de voedingsstoffen die er extra in zitten en die kleintjes nodig hebben en in een "gewone" brok niet
Gewoon ponybrok dan.
Kun je wat minder van geven omdat de concentratie mineralen e.d. is aangepast op de hoeveelheid voor pony's.
Ik koop mijne altijd van subli.
Kun je wat minder van geven omdat de concentratie mineralen e.d. is aangepast op de hoeveelheid voor pony's.
Ik koop mijne altijd van subli.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'