weiland huren?!

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Cindy+Uniek

weiland huren?!

Bericht door Cindy+Uniek » vr 14 aug 2009, 16:29

Zoals jullie weten ben ik bezig om een stuk van het grote weiland te gaan huren achter mijn stukje, maar het is nog niet zeker of dit gaat lukken...
de eigenaar verhuurt het nu al járen aan dezelfde boer, die gebruikt het alleen om te maaien, mesten, maaien, mesten, maaien, mesten, etc voor zijn koeien het is dus nu ook echt heel 'vet' maargoed dat is een kwestie van goed kort maaien voor ik er paarden op zou gooien

als dit niet doorgaat zou ik voor wannahave al een mooi plekje hebben bij een opfok in opijnen voor 100,- per maand en dan loopt hij 's winters ook op de weide! (met schuilstal, vriendjes van verschillende leeftijden, zandstuk, verhard stuk, etc)

nou kwam er toevallig nog een weide op mijn pad...
-1 hectare (dus zeg maar 100x100)
-150,- per maand (ongeacht hoeveel paarden ik erop zet)
-mogen in de winter ook erop
-omringd door sloot met daarachter een hek, dus ze kunnen uit de sloot drinken (of ik kan kuipen neerzetten en uit de sloot vullen) ze kunnen iig niet door of over de sloot komen)
-staat geen schuilstal op, maar ik zou wel zelf een container neer mogen zetten oid
-tussen beusichem en culemborg dus voor mij nog geen kwartier rijden, moet alleen de pont over

dan zou ik dj er ook mooi nog een jaartje bij kunnen zetten en eventueel nog wat anderen (zijn er hier nog geinteresseerden? waar ik evt samen de container mee zou kunnen kopen? denk tussen de 500 en 1000 euro)

zit dus geen stroom omheen, alleen de sloot, ligt achter die mensen hun huis, mag er op zondag komen, is ook bereikbaar via een ventweg dus hoef niet perse langs hun, heeft aan één kant een hek

is alleen wat lastiger qua brok bijvoeren dan bij mij op stal zelf (daarom misschien makkelijk om met meerdere te doen)

wat vinden jullie?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ootje

Re: weiland huren?!

Bericht door Ootje » za 15 aug 2009, 17:01

Mij lijkt opfok fijner. Daar hoef je niet elke dag naartoe, omdat er voor je paard gezorgd wordt. Als je zelf een weiland huurt, moet er wel dagelijks iemand heen.
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » zo 16 aug 2009, 07:08

Het klinkt wel prachtig hoor, maar ik denk toch dat ik Fugo ergens wil zetten waar ook de mensen wonen die er voor zorgen zodat er toch regelmatig zicht op is. :)*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 16 aug 2009, 07:59

@ anna, ja dat heb ik met mijn eigen stal ook niet, dus dat maakt voor mij weinig uit... daar staat wel een huis 'naast', maar die mensen weten niks van paarden
bij dit weiland staat ook gewoon hun woonhuis en ik zou zeker zelf elke dag of om de dag gaan, daarom misschien handiger als er iemand die daar ook bij in de buurt woont interesse in zou hebben :D

@ marjon, ja ik zou er toch zelf iedere dag of om de dag heen willen, dus dat zou het probleem nog niet echt zijn...

ik ga er dinsdagavond even kijken hoe het erbij ligt!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie