Bitloos rijden?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Wia80
Contacteer:

Bitloos rijden?

Bericht door Wia80 » wo 12 aug 2009, 21:12

Ik wil het best eens proberen maar de hoofdstellen die hier geschikt voor zijn en die ik tot nu toe heb gezien zijn zo duur. Ik ken geen mensen in de buurt die zo'n hoofdstel hebben in Jos haar maat. Weet iemand een goedkoop merk hoofdstel zodat ik kan proberen of dit wat voor ons is?
Contessa
Viv

Re: Bitloos rijden?

Bericht door Viv » do 13 aug 2009, 05:32

even zoeken op bokt of MP denk ik.
En goedkoop is duurkoop, ook/zeker bij bitloze hoofdstellen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 13 aug 2009, 07:33

Het hoofdstel dat ik heb is nu voor 55 euro in de aanbieding bij een webshop.. dat is wel een hoofdstel met minimale druk..Het is een sidepull zonder release systeem..dus meer een stalhalster idee van leer met teugels maar met een klein beetje druk op de neus ter verduidelijking. Voor paarden die een bit gewend zijn niet altijd even duidelijk (wat ik van mensen gehoord heb).

Ik heb een maat full maar die is best groot..ook al heeft Beer een groot hoofd. Cob is denk ik ook goed te verstellen.. Zo zit ie op Beer:
Afbeelding

Er zijn geloof ik ook wat anderen met een 'release'- systeem in de aanbieding.

http://natuurlijkmetjepaard.come2me.nl/ ... ofdstellen

Succes!
Keandra

Bericht door Keandra » do 13 aug 2009, 18:57

wij hebben een touwhoofdstel bitloos, dit is eentje dat met meer druk werkt en met zo'n release zoals kristel al beschreven heeft (voor de release moet je de baard wel wegknippe |o ) maar Githa is van de ene moment op de andere probleemloos overgeschakeld op bitloos, wij hebben er 69 euro voor gegeven, het is van FRA (Freedom Riding Articles)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 13 aug 2009, 20:35

Ja die zijn ook fijn! Touwen vind ik meestal te scherp maar die FRA zijn zacht en dik.. Maar ik denk je gewoon eens wat moet gaan uitproberen om te zien wat de beste combi voor jullie is. Laat je goed voorlichten in ieder geval want sommige paarden trekken druk achter de oren bijvoorbeeld bijzonder slecht!
Plaats reactie