Goede paardentandarts

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Mir

Goede paardentandarts

Bericht door Mir » di 04 aug 2009, 18:44

Ik ben op zoek naar een goede paardentandarts voor onze hoogbejaarde shette opoe. Liefst iemand die dierenarts is en daarbij ook tandarts (ben beetje bang voor wildgroei aan mensen die een "cursusje raspen" doen). Iemand hier een goede aanrader in de regio ZH?
roos

Re: Goede paardentandarts

Bericht door roos » di 04 aug 2009, 18:59

http://www.paarden-tandarts.nl/

Komt al een tijdje bij Danc, goede ervaringen mee
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ilona

Bericht door Ilona » di 04 aug 2009, 19:28

Wij hebben ook zo'n oude shet lopen (30+) en heeft geen beste tanden meer.
Toen er vorig jaar een paardentandarts voor een ander paard was heb ik er eens naar gevraagd.
Hij zei toen dat je aan zo'n oud beestje niet teveel moest rommelen. Kun je het erger maken dan het is.
Die oude shet eet verder ook nog prima. Ze heeft wel hamsterwangen, maar doet t best. Ze kan zelfs nog een peen in stukken bijten.

Ik zou het in ieder geval wel even navragen als ik jou was.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » di 04 aug 2009, 21:01

Ik ken een hele goeie maar ik denk niet dat hij voor 1 paardje komt, ook omdat het dan behoorlijk prijzig is.Maar heeft zijn opleiding in Amerika gevolgt en reist en behandelt altijd met een dierenarts erbij die de eventuele verdovingen uitvoert.Hosta is ontzettend opgeknapt na zijn behandelingen toen.Beter dan de half jaarlijkse kliniek bezoekjes.Hij is wel prijzig zeker als je hem voor 1 paardje laat komen(mocht hij al willen komen voor 1 paardje) weet niet of je dit haalbaar vind.Misschien is een plaatselijke tandarts dan geschikter.
Ik wilde je hem niet onthouden in ieder geval. ;)

Alex Chatwick
http://www.chatwick.nl/
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 04 aug 2009, 21:58

Richard van Dordrecht.
Zit in de buurt van... Hoekse waard en Dordrecht.
Niet goedkoop, wel goed.
Vaak in het buitenland, maar zit nu of binnenkort weer hier.

Betere ga je hier in de buurt niet vinden.
(overigens geen dierenarts, en verdoofd niet zelf

(edit, aangezien je in H-W woont. Richard is echt'n goeie.
Als je de dierenartsen hier in de omgeving afbelt zullen die dat bevestigen.
Rotzooit niet onnodig of meer dan nodig aan je paard zijn gebit.)
Laatst gewijzigd door Sjolvir op wo 05 aug 2009, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Viv

Bericht door Viv » wo 05 aug 2009, 05:41

Ik heb al tig jaar Ingrid van den Oever http://www.paardentandverzorging.nl/
Zeer kundig en ook licentie voor verdoven ed.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Marloes

Bericht door Marloes » wo 05 aug 2009, 05:54

Ik heb Martijn Goumans, maar die komt uit deze omgeving. Ik ben zeer tevreden over hem! Hij is gecertificeerd paardentandarts. Ik weet wel dat hij door heel Nederland reist, maar niet wat dat voor kosten met zich mee brengt. Hij kent volgens mij wel een paardentandarts in jouw omgeving.
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 05 aug 2009, 07:57

Die Alex waar Desire het over heeft is zeker een toppertje! Imka heeft hij toen ook gedaan en alles werd nagekeken het hoofd en ook het litteken van haar operatie van toen. Imka mist een kies waardoor deze ieder jaar geveild moet worden en hij zei dat ze het super gedaan hadden!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » wo 05 aug 2009, 12:49

Ilona schreef:Hij zei toen dat je aan zo'n oud beestje niet teveel moest rommelen. Kun je het erger maken dan het is.
ik sluit me hier wel bij aan. kennissen van mij hebben hun fjord (nu 28 jaar) bij de paardentandarts gehad, het resultaat: het beestje eet nu nog slechter dan daarvoor. hij krijgt zijn hooi nauwelijks meer weg terwijl voor de tandartsbezoek beter ging.

ik zou inderdaad eerst maar even goed informeren. :))
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 05 aug 2009, 17:58

Heey, P.B. van Huygevoort, die dus ook bij @Roos komt, komt ook bij mij!!

Er kom een heel verhaal hoor, sorry :o

Justin had jaren geleden ernstige problemen die steeds erger werden, ze was niet te rijden zo vals, "teugel"kreupel aan alle 4 de benen.
Ze leek wel een rodeo bronco, en niemand zat haar uit!
Panisch voor alles, en hoestte ernstig met het eten van hooi, zelfs geweekt of kuil. Ze at zeer weinig en was erg depressief en mager.
Na twee verschillende dierenartsen die niks aan haar konden vinden, heb ik haar in de kliniek in Bodegraven grondig laten nakijken, op rug benen en mond. Ze is gekraakt, ingespoten enz. Er kwam niks uit, en ik was ruim E2000,= lichter.

Ik heb toen bestoten haar thuis op het land te zetten, (ik en andere waren doodsbang voor haar zo vals was ze).
Ondertussen heb ik Jodocus gekocht, om toch na 5 jaar weer te kunnen gaan rijden...

Ze was echt stok kreupel, maar alle rontgen foto's gaven gezond aan, ik bleef maar pijnzen, haar mond was nagekeken, immers ook al door die twee eerdere dierenartsen (dus 3 keer).
Toen kwam ik bij het telefoonnummer van Dhr. Huygenvoort, hij is gekomen, heeft haar onder verdoving (ze was niet toenaderbaar) behandeld, hij schrok zich rot, ze had boven en onder aan beide kanten haken van 2 cm, volgens hem was dat een probleem van 6 jaar.
(tja, dat kon wel kloppen, zelfs mijn instructrice durfde er niet meer op, zo gek was ze, van de pijn natuurlijk, arm dier.)

Het kostte me toendertijd E50,= en hij vertelde, ga morgen maar beginnen met longeren en conditie opbouwen. Ik dacht, Yeh right, je bent god niet...
We hebben haar hooi gegeven, mijn zusje en ik zijn (ik weet het nog goed) naar MC Donalds geweest en toen we terug kwamen had ze al haar hooi op. Ze had al jaren haar hooi niet op, zelfs niet in een dag. Ik moest zo huilen, ik voelde me zo intens schuldig!!!!!!!! Dat haar haken er niet eerder afwaren geveild en dat arme meisje zo door een hel heeft moeten gaan, en geen van haar mensenvrienden door had wat ze mankeerde!!!!!!! Vreselijk!!! Ik had haar toch nalaten kijken door mensen die er verstand van hadden...
Na die dag heeft ze ook niet meer gehoest, en at ze al haar eten op. Proppen oid, heeft ze nooit gedraait, en kwijlen heeft ze ook nooit gedaan.

Later besefde ik dat de dierenartsen die over de haken heen keken, ook bang voor haar waren, ze heeft zich zelfs een aantal maal laten vallen in zo'n onderzoekstand bij de kliniek.. maar goed..

We zijn begonnen met longeren, 4 maanden lang 3 maal per week, ze leek wel van hout zo stijf en kreupel, ik heb vaak gedacht of ik wel goed bezig was. Maar ze werd steeds liever en soepeler. We hebben haar (yvonne en ik) totaal vanaf de basis weer ingereden (terwijl ik vroeger M2 met haar heb gereden bij de NBVR)
Dus ook met hangen en het accepteren van het ruitergewicht, na een jaar vanaf de gebitsbehandeling, kon ik weer op haar rijden, en ze was weer als 7 jaar terug!!
Een heerlijk lief paard, dat voor je door het vuur gaat.

Echt, ik weet zeker dat als ze van een ander geweest was, iemand haar al naar de slacht gebracht had, het was echt jaren trekken aan een dood paard. En dat voor een gebitsbehandeling voor E50,= verholpen is. Ik spreek er schande van dat niemand er ooit achter is gekomen wat ze mankeerde, terwijl ik voor onderzoek betaalde.
We hebben jaren verdriet gehad om haar en niet kunnen rijden, en zij ongelovelijke pijn, en de strijd met haar eten.

Het alles is '10 jaar geleden begonnen, toen was er nog niet zo veel sprake van paardentandartsen. Gelukkig nu meer.
Ik zou dan ook deze tandarts aanraden, hij is zeer vriendelijk met paarden, heel rustig en lief. Handeld alleen als het moet of nodig is, en is zeer profesioneel.
Hij heeft me wel eens verteld dat hij het hele land doorrijd voor behandelingen, maar neem me daar niet op.
Ook neemt hij overal enorm de tijd voor en kan heerlijk vertellen over de ruitersport enz..

@Roos, vraag hem maar eens naar dat vosje uit Zwaanshoek, hij vertelde me eens dat hij Justin's verhaal al voorbeeldverhaal vertelde aan klanten.
Overgens is hij 2 jaar lang elk half jaar geweest voor een behandeling, daarna kwam hij jaarlijks.

Heel veel succes naar het zoeken van een goede PTA, maar deze zou ik je echt aanraden, hij heeft Justin "gered".

(ik gebrijp ook heel goed als er mensen zijn die geen goede ervaring hebben met een PTA, als het niet goed gaat, kun je ook een hoop verpesten aan het gebit, vandaar mijn aanraden naar deze PTA, omdat ik weet dat hij goed is)
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 05 aug 2009, 20:16

pff dat is nogal wat, dit verhaal. Dat zoeits "kleins", zo een impact heeft op het paard en idd ws door anderen al naar de slacht was gebracht. super dat jullie uiteindelijk toch het echte probleem vonden en ze weer een happy paard is.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie