Ik ben wel een beetje geschrokken hoor, toen ik las dat je nu alweer een ander paardje erbij heb. Ik gun je het van harte, maar misschien moet je er toch nog even over nadenken om het niet te doen, ook al staat je vader voor je klaar als er wat is, maar er komt een tijd dat dat niet meer kan en dat alles wel op je eigen schouders terecht komt, het moet wel een hobby blijven. ik ben al blij dat ik 1 paardje kan onderhouden ipv 5!
Ik zou als ik jou was eerst lichamelijk er weer boven op komen, en het aanstaande veulen van uniek afwachten, en dan eens beslissen wat je verder wilt.
Mijn partner heeft 4 friesen waarvan de 5e onderweg is en dean erbij dat is 6, meisje, je hebt er een hele dagtaak aan. Wij hebben amper tijd voor elkaar doordat we alsmaar bezig zijn met de paarden, voeren, hooien, verweiden, poep scheppen, 5 stallen uitmesten ga zo maar door!
Nu ik zwanger ben en mijn moederkoek zo laag zit mag ik nog weinig, mag niet tillen en gekke dingen doen, waardoor alles op de schouders van mijn vriend komt, je neemt geen kind, die krijg je en geloof me we zitten nu al erover te praten hoe we dat gaan oplossen met al die paarden, we moeten op een gegeven moment toch een beslissing nemen, mijn vriend neemt ook van alles aan terwijl ik er soms aan denk om dean te verkopen omdat we volgend jaar de kleine erbij hebben en ik het niet eerlijk tegenover mijn bleekscheet vind om hem minder aandacht te geven als de kleine er is, maar mijn vriend zegt dean blijft en 1 van de friezen gaat weg.
Ik vind dat je er nogmaals heel goed moet over nadenken, voordat je weer een paard erbij koopt, ik weet dat je graag een rijpaard wilt maar is het dan geen idee om dj weg te doen naar een goed tehuis waar je hem eens kan opzoeken! zo kun je alles ook een beetje onderdrukken!
knap eerst zelf maar eens op voordat je weer aan wat anders begin, of doe het aanstaande veulen eerst in de opfok zodat je komende 3 jaar weinig omkijken er naar heb.
dit is geen commentaar maar ik vind toch dat je er over moet nadenken