werken met jong paard en bevangenheid
werken met jong paard en bevangenheid
Weten jullie dit?
Castor zit momenteel aardig goed in zijn vetreserves. Nu zei gisteren iemand tegen mij dat als ik nu met hem ga werken en dus ook vetjes ga omzetten dat een paard hier ook bevangen van kan worden.
Zij wist ook niet precies te vertellen hoe of wat, maar het heeft me wel aan het denken gezet.
Kan werken met een wat te zwaar 'jong' paard hoefbevangenheid veroorzaken?
Castor zit momenteel aardig goed in zijn vetreserves. Nu zei gisteren iemand tegen mij dat als ik nu met hem ga werken en dus ook vetjes ga omzetten dat een paard hier ook bevangen van kan worden.
Zij wist ook niet precies te vertellen hoe of wat, maar het heeft me wel aan het denken gezet.
Kan werken met een wat te zwaar 'jong' paard hoefbevangenheid veroorzaken?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Re: werken met jong paard en bevangenheid
Ik heb er nog nooit van gehoord. Kan me ook niet voorstellen dat als je heel rustig aan begint en de arbeid rustig opbouwt dat dit kwaad zou kunnen. Hoe komt ie anders in shape? Niet door te blijven staan iig
!

Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Nee hoor hoefbevangen iig niet, spierbevangen moet je wel op letten. Dus gewoon lekker opt gemakje aan het werk zetten kan zeker geen kwaad.
Rustig opbouwen, maar dat doe je toch wel met een jonkie lijkt me..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar ff checken 
Ja ga het zeker rustig opbouwen. Daarbij is hij ook doodop bij een kwartiertje inspannen
Ze zal wel in de war geweest zijn met spierbevangenheid denk ik dan.
Bedankt voor de reacties.

Ja ga het zeker rustig opbouwen. Daarbij is hij ook doodop bij een kwartiertje inspannen

Ze zal wel in de war geweest zijn met spierbevangenheid denk ik dan.
Bedankt voor de reacties.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Cyra is ook mega vetjes en die "werkt" nu 10 tot 15 minuutjes per dag. Ik laat haar lopen tot ze net vochtig begint te worden, dus werk haar niet in het zweet. Ze valt al behoorlijk af.
Heb ook nooit gehoord dat ze bevangen ervan raken. Wel dat het bloed kan vervetten en spierbevangenheid. Gewoon rustig aan doen.
Heb ook nooit gehoord dat ze bevangen ervan raken. Wel dat het bloed kan vervetten en spierbevangenheid. Gewoon rustig aan doen.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008