Zadel probleem...

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Tass

Re: Zadel probleem...

Bericht door Tass » vr 05 jun 2009, 08:43

Jeempie: Als je me dat adresje wil PBen ben ik super blij, hij ligt tot nu toe goed, maar voor hoe lang he :P
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Jilly

Bericht door Jilly » vr 05 jun 2009, 08:44

@ Ilonka: zou jij mij dat adres ook even kunnen pb'en? Volgens mij zit jij niet zo ver bij mij uit de buurt?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 05 jun 2009, 09:26

Jilly schreef:@ Ilonka: zou jij mij dat adres ook even kunnen pb'en? Volgens mij zit jij niet zo ver bij mij uit de buurt?
is Verhoestrate niks voor jou? Zit denk ik bij jou in de buurt. Heb alleen geen ervaring met hun.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Jilly

Bericht door Jilly » vr 05 jun 2009, 09:39

Machteld&Falco schreef:
Jilly schreef:@ Ilonka: zou jij mij dat adres ook even kunnen pb'en? Volgens mij zit jij niet zo ver bij mij uit de buurt?
is Verhoestrate niks voor jou? Zit denk ik bij jou in de buurt. Heb alleen geen ervaring met hun.
Nooit van gehoord?

Heb een zadel besteld bij Theuns, maar daar heb ik toch echt zwaar mijn twijfels over :\
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 05 jun 2009, 11:19

Nooit van gehoord?

Heb een zadel besteld bij Theuns, maar daar heb ik toch echt zwaar mijn twijfels over :\
domme vraag misschien, maar waarom bestel je er daar dan één? :D
Jilly

Bericht door Jilly » vr 05 jun 2009, 11:33

Machteld&Falco schreef:
Nooit van gehoord?

domme vraag misschien, maar waarom bestel je er daar dan één? :D
Ik had er vooraf heel positieve dingen over gelezen en het was hier in de buurt dus ik ben eens gaan kijken. Nu bleken ze niet echt een assortiment in hun winkel te hebben, maar er lag wel een vzh KR zadel wat ze in dressuurversie konden bestellen dus dat wou ik wel proberen. Ze hebben dat besteld en woensdag zijn ze het komen passen. Lag wat achterover gekanteld, maar hij beweerde dat ik het even tijd moest geven om te zetten en in te zakken vooraan. Maar hoe meer ik er over na denken hoe meer ik begin te twijfelen of zoiets wel goed komt :? (op zo'n momenten vervloek ik mijn naïviteit toch wel hoor pff!)
Enfin, over een paar weken moet ik hem bellen over hoe het dan ligt...
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 05 jun 2009, 11:39

Nou.. Een zadel moet aan het begin gewoon goed passen imo. Lijkt me alsof de boom te smal is. Meestal is het zo dat de zadelmaker na een aantal weken/maanden weer komt controleren en bijvullen omdat het zadel inderdaad zakt, maar zakken wil niet zeggen dat een zadel dat kantelt opeens goed ligt.

Bij twijfel zou ik gewoon een second opinion erbij halen.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 05 jun 2009, 12:00

Machteld&Falco schreef:Nou.. Een zadel moet aan het begin gewoon goed passen imo. Lijkt me alsof de boom te smal is. Meestal is het zo dat de zadelmaker na een aantal weken/maanden weer komt controleren en bijvullen omdat het zadel inderdaad zakt, maar zakken wil niet zeggen dat een zadel dat kantelt opeens goed ligt.

Bij twijfel zou ik gewoon een second opinion erbij halen.
Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken. Hij zei van er geen bredere boom in te doen omdat het dan na een paar weken al naar voor zou gaan schuiven...

En de second opinion idd, daarom vroeg ik ook de gegevens aan Ilonka :P
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 05 jun 2009, 13:00

ik weet zo niet meer hoe die winkel heet waar ik mijn wintec 500 met cair weg heb.

maar ik sweer bij dit zadel.
banjer die was in de tijd dat ik ht kocht nog erg aan het afvallen er is door het afvallen en de nieuwe bespiering 4 keer een andere boom in gekomen.
moet er niet aan denkden dat ik 4 keer een ander zadel had moeten kopen.. :=
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 05 jun 2009, 20:43

Mijn oude zadel een JC Saphir 2 maanden gebruikt, en lag ook al niet meer goed... Heb nu 2 boommaten wijder, en het onderstaande merk... Kan ik je wel aanraden! :)

Ik heb sinds kort een zadel van Kent & masters dressuur. Dit merk is sinds januari 2009 op de markt. Een zadel geheel van leer, zit super zacht, en verstelbare boom... Ligt op Bo echt super tot nu toe, deze zadels zijn ook gemaakt voor koudbloeden.
Het voordeel is dat je de voorsste singelstoot, naar voren kan plaatsen. Hierdoor heb je ook mindersnel dat je zadel naar voren komt, omdat het het smalste punt van de buik opzoekt (vooral in de zomer als ze op het land staan).
Thessa van Aike heeft precies hetzelfde zadel, en bevalt tot nu toe ook erg goed bij haar.
Dit zadel van thessa komt bij de http://www.dezadelmaker.nl vandaan, hij neemt echt super de tijd voor jou en je paard (lees 2,5 uur). En die van mij bij mr-ed uit maasland, ook een goede service.

Of inderdaad een goede zadelmaker opzoeken die nog wat aan je duidige zadel kan doen, maar voor een nieuw zadel kan ik je dit aanraden! :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 06 jun 2009, 16:28

Oh ik heb vandaag een wintec aangeschaft met zwarte boom, gaat ze straks weer aan het werk kan ik weer 2 bomen wijder :j.

dus ik ben er wel blij mee, kieffer was eerst te smal en nu weer te wijd... Pff ik was er klaar mee :).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Ingele

Bericht door Ingele » di 09 jun 2009, 08:55

@ Jilly
Een zadel mag nooit achterover liggen, dan is de boom gewoon te smal :\
Ik zou daar echt nog naar laten kijken!!
Plaats reactie