Opfok neemt geen koudbloeden aan?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Suzanne

Re: Opfok neemt geen koudbloeden aan?

Bericht door Suzanne » wo 03 jun 2009, 15:55

zwetsloot hoorde ik ook goede verhalen over, maar die zat helaas vol.

paradepaardje heb ik uiteindelijk toch teveel narigheid over gehoord om het aan te durven.

máár heb wat gevonden hoor vandaag :D
heb een plaats gereserveerd bij de Vrijhoeve in Hazerswoude.

terrein ziet er goed uit, heel erg veel land geloof iets van 40hectare. paardjes die er stonden zagen er heel goed uit en tevreden :j
april tot oktober 24/7 buiten, daarna met max. 6 in groepje in loopstal. ze komen er dan iig 3uur uit in een paddock buiten.. ik had absoluut liever nog wat meer uren gehad, maar met wat ik nu allemaal heb bezocht en gebeld heb, waren dit de meeste uren buiten in de winter en vond ik dit uiteindelijk toch de beste optie. ze kunnen iig lekker samen kroelen spelen en slapen binnen..

ze houd ook rekening met groepjes maken met dominantie ed. over het algemeen komen de koudbloedjes ook vaak bij elkaar te staan :j
hele dag onbeperkt ruwvoer in de winter en qua krachtvoervoering. was ik het ook met haar eens.

zomers mag je ze niet uit de groep halen maar wel in de wei zelf poetsen of iets dergelijks..
vind ik op zich niet erg, Saar heeft Kobalt de basis al goed bijgebracht, zomers is dus lekker vooral poownie zijn :D
swinters kan je ze als ze in de paddock staan wel even uit de groep halen voor een poetsbeurtje of wandelrondje op het erf en het even in de hand zijn.
castreren kan ik ook daar laten doen..

dus knoop maar doorgehakt :j
kan ik rond zn 2/3de na de castratie weer op stallenjacht in de buurt :+

Kimmie ik heb je alle gegevens doorgegeven per pb en ze hebben nog een plekje, moet je wel snel bellen ;)
Afbeelding
lientje

Re: Opfok neemt geen koudbloeden aan?

Bericht door lientje » wo 03 jun 2009, 16:38

Klinkt goed Suus. En op zich vind ik het voor de winter wel goed hoor, hij komt immers in een loopstal met soortgenootjes. Daarbij doe je er zelf af en toe nog wat mee, nou dat is toch rpima.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Plaats reactie