Eigendomsbewijs
Eigendomsbewijs
Onze bijrijder vertelde me vandaag dat ze een rechtszaak heeft aangespannen tegen haar (voormalig) stiefvader. Ze heeft ooit van hem een paard gekregen, maar omdat hij en haar moeder nu zijn gescheiden eist hij dat paard op. Ik begon me toen af te vragen wat voor bewijs je moet hebben om te laten zien dat jouw paard ook echt van jouw is? Want een paspoort is geen eigendomsbewijs. Ik heb Dani in goed vertrouwen gekocht en ik ben ook niet bang dat er problemen komen, maar vroeg het me toch af. Ik heb haar bij het stamboek op mijn naam laten zetten, is dat genoeg? En zo ja, hoe doe je dat dan met stamboekloze paarden?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Re: Eigendomsbewijs
Ik geloof dat je moet kunnen bewijzen dat jij voor onderhoud van het paard betaald, dus als je kunt aantonen dat je stalgeld overmaakt, of huur van de wei, kosten van hooi/stro e.d.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hmm, heb mijn vraag toch ook maar even aan Postbus 51 gesteld. Want ik betaal ook voor Gillian, wat dan zou betekenen dat ik mede-eigenaar ben.
- Machteld&Falco
als ik dan een paard steel en nadien zijn stalgeld betaal zou dat mij de eigenaar maken.. Als het paspoort niet op jouw naam staat, dan ben je gewoon niet de eigenaar (hier bij ons toch). Overzetten van paspoort moet ook steeds met de goedkeuring en handtekening van de vorige eigenaar.Esther schreef:Ik geloof dat je moet kunnen bewijzen dat jij voor onderhoud van het paard betaald, dus als je kunt aantonen dat je stalgeld overmaakt, of huur van de wei, kosten van hooi/stro e.d.
Een verkoopscontract e.d. bewijst natuurlijk al een heel stuk meer.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ik heb een koopcontract, waar onze handtekeningen onderstaan en in het fjordenpaspoort staat dat ik de eigenaar ben. Lijkt me voldoende in een rechtzaak.
Dit zou mij dus geen eigenaar maken, want deze kosten heb ik allemaal niet. Dit gaat allemaal in de grote pot mee met het bedrijf.Ik geloof dat je moet kunnen bewijzen dat jij voor onderhoud van het paard betaald, dus als je kunt aantonen dat je stalgeld overmaakt, of huur van de wei, kosten van hooi/stro e.d.
Dus hoop dat het toch ook voldoende is als ze in het paspoort op mijn naam staat...
- nancy imka
En als je dan je stal gewoon contant betaald en je paard niet op je naam hebt staan? Wat dan? Ze staat wel bij de dierenarts op mijn naam. Dus ze kunnen (in de loop der tijd) zien dat ik medicijnen zoals wormenkuren enz koop voor dr....
Ik heb het een keer in Bit gelezen..
Als je hem steelt is het natuurlijk een ander verhaal..
Als je hem steelt is het natuurlijk een ander verhaal..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Heb ik het toevallig met van Bon over gehad vorige week. Vroeger was je paspoort je eigendomsbewijs maar dat regeltje hebben ze eruit gehaald. Alleen een bon op naam, gekregen van de verkoper is bewijs dat jij eigenaar bent.
en die heeft dus niemand (op een enkele uitzondering na).
en die heeft dus niemand (op een enkele uitzondering na).
Ja das toch vaag?
- nancy imka
Dat is idd wel erg vaag! Viv heb jij dat wel?
Nee heb ik ook niet, wel mn pinbonnetje maarja das dus ook niks.
De regel over betalen van stalgeld en verzorging is alleen als een eigenaar verzuimd stalgeld te betalen en op een gegeven moment de verzorging aan de stalbaas overlaat. Dan gaat het recht van eigendom over in zijn handen na verloop van tijd (half jaar geloof ik zoiets).
Of dit ook bij scheidingen telt weet ik niet.
De regel over betalen van stalgeld en verzorging is alleen als een eigenaar verzuimd stalgeld te betalen en op een gegeven moment de verzorging aan de stalbaas overlaat. Dan gaat het recht van eigendom over in zijn handen na verloop van tijd (half jaar geloof ik zoiets).
Of dit ook bij scheidingen telt weet ik niet.
Oh ik heb bij allebei een bonnetje volgens mij. Alleen die van Syl weet ik zo niet te liggen. Er zat toch geen garantie op
.

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!