Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Lisa
Bericht
door Lisa » do 19 feb 2009, 18:12
Ik heb slobber voor alinde gekocht. waarom?? Ehh ze vindt het heeeel lekker

en ze mag wel een extraatje met
haar zwangerschap. Ze krijgen 2 keer per dag wat ruwvoer en na het rijden (ong. 3 tot 4 keer per week) een beetje brok en muesli, maar
nu heb ik ook slobber. Ik had alleen de vraag. Hoeveel ga je haar daar nou van geven?? Ik heb vandaag maar wat gedaan. In een maatbeker ong. 400 ml en toen 400 ml warm water erbij. Toen door elkaar roeren en toen was het een lekker hapje geworden. Iemand idee hoeveel ze nou werkelijk mogen??
(op de zak staat het heel vaag iig)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » do 19 feb 2009, 20:27
ik geef karev na de les 1 schep(lees:hondebrokbeker) slobber. de slobber die ik heb bevat evenveel energie ed als de mueslie die ze voorheen kreeg. ze krijgt het alleen na een zware les. denk dat jij die slobber best als extra kan geven, bovenop de rest. je rijd nu meer met d'r, en ze is drachtig. een halve kg schep na het rijden is denk ik genoeg.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
linda2008
Bericht
door linda2008 » vr 20 feb 2009, 21:59
die van mij krijgt 3x daags (extra) ruwvoer en 3x daags een halve kilo sportbrok.
daarnaast voer ik ook elke dag slobber na de arbeid. Net iets meer dan een halve kilo en daar doe ik ong. een liter water bij.
nou moet ik wel zeggen dat die van mij niet dik te krijgen is en energie heeft ie altijd, of ik hem nu veel of weinig geef.
Ik zou dus zeggen... lekker als extraatje geven (niet ipv!) en zou dan ook gaan voor een halve kg, dat kan een drachtige dame best hebben denk ik

♥ Funny Boy Fortuna (Singapore x Nimmerdor)
♥ Thorben (Havstad x Yerxes) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Fynn (Troubadour x Zelhem) R.I.P.! bedankt voor alles!
-
Brittlover
Bericht
door Brittlover » za 21 feb 2009, 09:03
Britt krijgt elke dag slobber, ong een halve kilo.
verder krijgt ze 2 x hooi en 2 x polo brok
baalt ontzettend van 2 x hooi maar ze staat op de manege en moet zelf al de tweede keer hooi regelen als ze wat langer op stal staat regel ik 3 x hooi
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » za 21 feb 2009, 09:13
ik gaf Imka de afgelopen winter periode (lees met de vorst) slobber ipv muslie, als ze gelopen had kreeg ze een handje muslie erdoorheen voor de extra maar meer niet. Imka is echt baggervet op het moment. Ze krijgt nu alleen dr muslie weer maar dat is omdat dat ook op moet. Ik doe met een zak minstens de hele winter periode en dan heeft Hosta er ook nog een paar keer van gegeten.... Wij voeren over het algemeen nml heel veel ruwvoer
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » za 21 feb 2009, 14:25
Brittlover schreef:Britt krijgt elke dag slobber, ong een halve kilo.
verder krijgt ze 2 x hooi en 2 x polo brok
baalt ontzettend van 2 x hooi maar ze staat op de manege en moet zelf al de tweede keer hooi regelen als ze wat langer op stal staat regel ik 3 x hooi
wat is polo brok??
als ze overdag buiten staan is 2x hooi toch niet erg? dan hebben ze overdag ja wel gras.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
Lisa
Bericht
door Lisa » za 21 feb 2009, 15:44
polo heb je van hippostar! Dat krijgt alinde ook. Ik doe nu twee bekertjes (lees gewoon drinkbeker kind) en dan het zelfde water. 1 op 1 staat op de zak. Ze krijgt nu gewoon net geen halve schep biks (hipp. polo) en net geen halve schep meusli en dan ook wat slobber. Heb ik bijv. gisteren niet gedaan, vandaag weer wel. En ze krijgen dan 2 keer per dag kuil (niet heel veel).
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
-
Brittlover
Bericht
door Brittlover » za 21 feb 2009, 20:29
ja idd van hippostar. dat is brok voor koudbloeden er zit nog minder eiwit e.d. in als bij de basisbrok.
ik ben echt een ja uuh hooimens haha, vind hooi ontzettend belangrijk. zelf zou ik het gauw zo'n 4 keer voeren. gras kennen ze hier niet. het is groen maar dat was het.
Brittje is een topper
knhs Z+1
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 23 feb 2009, 15:13
Brittlover schreef:Britt krijgt elke dag slobber, ong een halve kilo.
Halve kilo qua gewicht of een half kilo schep (op basis van een kilo brok)?
2 keer per dag ruwvoer is wel erg krap, maar als ze ook op het land staat of in een box met stro, dan kan dat wel.
Ik zou maar een paar keer per week slobber geven. En dan ter vervanging van (een deel) van je krachtvoer.
Je kan best van 400 tot 800ml slobber geven. Ik zou niet in 1 keer heel veel voeren een paard heeft in verhouding een kleine maag om over de dag kleine porties voer te verwerken.
-
Brittlover
Bericht
door Brittlover » di 24 feb 2009, 09:55
ja ben ik mee eens, britt staat op de manege dus doe wat ik kan. ik koop zelf zelfs mijn brok omdat ze op de manege alleen maar sportbok voeren. ze word vanuit de manege drie keer gevoerd s morgens biks en hooi en s avonds biks.
zelf zet ik haar dan tegen 11 uur in het land en als ze daaruit komt krijgt ze dus die slobber en wat hooi. en s avonds og een keer biks. ze krijgt een halve schep.
ze staat trouwens op stro dus ze kan wel knabbelen.
Brittje is een topper
knhs Z+1
-
Anna_Dani
Bericht
door Anna_Dani » di 24 feb 2009, 16:58
Op de verpakking van mijn slobber staat 'een wekelijkse traktatie'. Ik geef het Gillian dus 1 keer in de week. De hoeveelheid??? Geen idee, ongeveer een kwart emmer inclusief water en wortels.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6