Allen op trailer laden

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Kelly

Re: Allen op trailer laden

Bericht door Kelly » vr 13 feb 2009, 11:12

Krijgt ie een schop onder zijn hol :+
Al kunnen ze bij ons niet hangen omdat de stang er als eerste achter gaat.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » vr 13 feb 2009, 11:43

Ik kan mijn paard dus (bijna) niet alleen laden. ;)
Eerst begon hij altijd te steigeren zodra hij de trailer in moest, gelukkig hebben we em dat afgeleerd. En dat was (helaas) niet door lief te zijn, maarja, hij was ook niet lief tegen ons denk ik dan maar.. Hij is ongehoorzaam omdat hij door druk heen trekt, dus tik (het was ook echt zodra je contact nam via het halstertouw en een heel klein beetje druk er op zette, hij meteen terug trok). Zo trekt hij dus ook het liefst door touw/halster heen als je hem voor eerst vastzet, dus dat kan niet. Met inladen hebben we het daarom opgelost door altijd de stang er eerst achter te zetten. Maar toen begon het met uitladen een probleem te worden: hij ging zodra de stang er achter weg was met een noodvaart er uit, dan kon ik hem niet tegenhouden en dat begon dus erg gevaarlijk te worden. Toen heb ik hem bewust één keer thuis vast laten staan en toen de stang er achter weg gehaald en toen hing/lag hij. Was even eng om te zien, maar sindsdien stopt hij meteen als ik hem ook maar iets tegenhoud. Hij begint ook pas achteruit te lopen als ik tegen hem zeg dat hij mag/een klein duwtje tegen zijn schouder geef.
Met inladen moet ik nu wel echt voor hem blijven lopen, anders staat hij dus ook stil :P
Ik kan nu soms wel als mijn vader even in de stal is oid, hem vast laten staan en zelf vlug de stang er achter te doen, maar dit is afhankelijk van hoe hij op dat moment op de trailer staat (ik voel wel aan wanneer het wel of niet kan).

Wij zijn dus eigenlijk nog aan het opbouwen richting een paard dat gemakkelijk te laden is. Misschien tegen de tijd dat hij dat een eitje vindt, kan hij wel alleen de trailer oplopen, maar nu dus nog niet.
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 13 feb 2009, 19:43

Bella schreef: Ik heb ook niet gezegd dat ik daarvoor allerlei hulpmiddelen nodig heb...vraag Janna maar...
Ik kan hierop dan ook beamen dat mijn zus hiervoor enig haar stembanden en een wijzende vinger nodig heeft. ;)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 13 feb 2009, 20:20

Tja, ik ben ook iemand die vaak stem gebruikt. Soms lijkt het wel dat andere zich dan een beetje opgelaten voelen......(ik noem geen namen..) Als er op een keuring iets gebeurd, bijv een paard wil een ander slaan of wat dan ook, dan roep ik altijd kei hard:"Hey". Komt eigenlijk al vanaf de manege waar ik vroeger stond. Als er gevoerd werd, was het altijd hommeles in de stal en dan stond ik vaak bij 1 pony, die nogal eens neiging kreeg om omhoog te komen en ze ging dan in haar bak staan. En ik heb het vaker mee gemaakt, dat door mijn stem te gebruiken, de paarden dingen wel uit hun hoofd laten te doen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 14 feb 2009, 08:51

Gebruik ook vaak mijn stem en moet zeggen dat werkt prima!

Trouwens laten jullie elk jaar je trailer nakijken?
Plaats reactie