mest afvoeren
- Cindy+Uniek
mest afvoeren
Jaja nu ik alles zelf moet doen en mijn mesthoop aardig vol is geraakt, ben ik op zoek naar iemand of een bedrijf die het op kan halen... ik heb al een advertentie op MP maar daar staan er heel veel van.....
ik heb geprobeerd op internet te zoeken, maar kom er niet echt uit....
misschien weet iemand van jullie iemand of een boer uit t midden van t land die dat doet? alle tips zijn welkom!!
ik heb geprobeerd op internet te zoeken, maar kom er niet echt uit....
misschien weet iemand van jullie iemand of een boer uit t midden van t land die dat doet? alle tips zijn welkom!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Re: mest afvoeren
als jullie iemand kennen uit het noorden des lands, mag het ook doorgegeven worden, Ik heb hetzelfde probleem
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Gelukkig zit ik niet met dat probleem! Mest wordt een keer per week naar de hoop gereden met de laadschop en dadelijk gaat dat mooi het land op. Werken ze dat onder, dus geen omkijken naar. Enige wat ik eigenlijk hoef te doen is het in de kruiwagen scheppen. Ben alleen bang dat ik te zuidelijk woon om jullie te kunnen helpen. Succes met zoeken!
Amco kan het thuis komen ophalen door heel het land geloof ik. Was vroeger ook niet duur/gratis. Weet niet of dat nog zo is. Blijven wel alleen op de verharde weg!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ik doe het zelf in een aanhanger en die breng ik naar een boer/akkerbouwer. Weet niet of die mogelijkheid er voor jou ook is, bij de meeste boeren hier kan ik gratis terecht
.
Om het op te laten halen, kan je misschien een rondje bellen naar wat loonwerkers die dat willen doen?

Om het op te laten halen, kan je misschien een rondje bellen naar wat loonwerkers die dat willen doen?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Op de stal waar Bjørn eerst stond, kwam een boer de mest halen en kregen wij er koeienmest op het land voor terug. Was een goede deal!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- Rosantjuh(L)banjer
Wij hebben een boer hier in de straat gevraagt die een hele groote bult op 500 meter afstand hebben daar kunnen we het altijd storten.
Eerst brachten we het naar een speciaal bedrijf dat was 5 euro per kub.
Eerst brachten we het naar een speciaal bedrijf dat was 5 euro per kub.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
- nancy imka
Ik heb een advertentie op mp gezet en er zijn al een aantal mensen die gereageerd hebben op de mest. Ze hebben het alleen nog niet opgehaald. Er zijn er zat die het zoeken voor moes/volkstuintjes. Wij hebben alleen het voordeel dat er een kraantje bij ons staat die het in hun aanhanger wil/kan scheppen.
En voor de rest wat overblijft hebben we een kennis die ook boer is en die wil het voor 25 euro per vracht op komen halen en bij de boer gooien waar hij met zn koeien staat die boer krijgt weer geld voor de mest die hij laat ophalen dus die is er weer blij mee. Misschien moet je ook boerenbedrijven langs bij jou in de buurt of ze het willen halen?
En voor de rest wat overblijft hebben we een kennis die ook boer is en die wil het voor 25 euro per vracht op komen halen en bij de boer gooien waar hij met zn koeien staat die boer krijgt weer geld voor de mest die hij laat ophalen dus die is er weer blij mee. Misschien moet je ook boerenbedrijven langs bij jou in de buurt of ze het willen halen?
Ik breng het op een aanhanger naar de boerderij van mijn ooms.. Dat kan ik het gratis op de bult dumpen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mijn paarden staan op vlas, dus heb ik alleen maar mest. Dit gaat hier in de groene bak, de ene week legen we ze bij de boer waar we ook hooi kopen, de andere week worden ze gewoon geleegd door de gemeente!!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Ik heb het helemaal erg
Mijn paarden staan in een wei omringd door volkstuintjes. Ze komen het hier zelfs voor me uit de wei scheppen. In de winter mag ik het op het aangrensende land gooien dan ploegt de boer het in het voorjaar mee om.
Straks bij mijn eigen wei zet ik er twee kliko's neer en breng ik het 1x per week daar naartoe.

Straks bij mijn eigen wei zet ik er twee kliko's neer en breng ik het 1x per week daar naartoe.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ik weet dat Marieke/Naisven een afvalcontainer heeft (huurt?) voor de mest van de boys die eens in de zoveeltijd gewisseld/geleegd wordt.
Hier komt een boer het voor 50,- per aanhanger ophalen. Wordt ook over het land gestrooid.
Misschien wat boeren afgaan om te vragen? Ben ff naam van bedrijf kwijt ..
Misschien wat boeren afgaan om te vragen? Ben ff naam van bedrijf kwijt ..
Murphy
Ysha

- Cindy+Uniek
bedankt voor alle berichten!
het is nu weg gehaald door een boer die het ook altijd op de manege deed, helaas alleen wel voor 100 euro als het goed is (hij zou bellen als hij bezig was, maar niet gedaan en het is al wel weg?!) omdat er door de bouw van het huis ernaast een raan bij moest om het weg te kunnen halen!
maargoed ik ben er nu iig even vanaf!
dan kan ik eens op mijn gemakje gaan informeren naar goedkoper!
het is nu weg gehaald door een boer die het ook altijd op de manege deed, helaas alleen wel voor 100 euro als het goed is (hij zou bellen als hij bezig was, maar niet gedaan en het is al wel weg?!) omdat er door de bouw van het huis ernaast een raan bij moest om het weg te kunnen halen!
maargoed ik ben er nu iig even vanaf!
dan kan ik eens op mijn gemakje gaan informeren naar goedkoper!
Hoi, ik gebruik inderdaad een erkend bedrijf, want in de winter mag je de mest niet over het land uitrijden. Dit kost 20 euro per kuub.
http://www.fourages.nl/paardenmest.php
http://www.fourages.nl/paardenmest.php
100 euro p keer cindy???
- Cindy+Uniek
ja nu voor deze keer he... omdat er dus een kraan bij moest komen door de meuk van de bouwlieden naast me... maar dan kan/mag ik weinig over zeggen helaas.....Carolinef schreef:100 euro p keer cindy???
daarom ga ik wel vast rondkijken voor andere opties, maar het moest nu gewoon weg!
bedankt voor de site marieke!
Ik heb twee jaar geleden voor het officieel weghalen van onze mest 275 betaald geloof ik...Een uur werk met de kraan en trekker met kar. Dus twee man voor je aan het werk en het wegen van de mest etc. Bij ons was het wel van de hele zomer en winter want we laten hem maar 1x per jaar legen en ook van de paarden van de buurvrouw. Vorig jaar hebben we het over ons eigen land laten verstrooien en toen waren we 100 euro kwijt. Dat was wel inclusief het bloten van alle weilanden. Dennis heeft zelf geladen met een shovel en er kwam een man met trekker en mestverstrooier. Dit was dus van een jaar mest, en de helft van de mest was natuurlijk van de buurvrouw dus onze kosten waren 50 euro. Dat is nog wel te overzien op jaarbasis
. Die 275 is ook maar 11,48 per maand om de mest op te ruimen.
Je kan prima de paardenmest gebruiken voor over je eigen land mits je goed composteert.

Je kan prima de paardenmest gebruiken voor over je eigen land mits je goed composteert.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Wij zijn ook van plan om het over eigen land te doen. Het eerste ligt er inmiddels al 2 jaar en dit zakt al aardig in. Wij vermengen het trouwens ook met tuinafval.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wij mogen het op een boerenakker uitgooien en de boer ploegt het dan onder.
;s zomers hebben we alleen mest in de wei en dat slepen we uit elkaar.
;s zomers hebben we alleen mest in de wei en dat slepen we uit elkaar.