schroeven
-
schroeven
Even een vraag?
Hoe maken jullie na het rijden je schroeven altijd schoon? Ik draai ze met regelmaat in, omdat het zo nat is op de wei. Maar ze zijn dan altijd zo vuil. Nu heb ik ze straks even in een bakje water gelegd en daarna in een doekje gewikkeld, zodat het wat droogt. Als laatste heb ik ze goed afgedroogd. De andere set schroeven hebben die behandeling niet gehad. Zand eraf gehaald en zo in het koffertje. Maar die beginnen te roesten.
Dus was ik benieuwd hoe jullie dat doen.
Nog een vraag hierover.
Het is altijd zo'n rotklus om de schroefgaten goed schoon te maken. Ik weet dat je er watten in kunt doen of van die speciale dingen (ik weet niet hoe ze heten), maar ben bang dat ik die kwijt raak, door de modder waar ze vaak in lopen.
Hebben jullie nog tips?
Hoe maken jullie na het rijden je schroeven altijd schoon? Ik draai ze met regelmaat in, omdat het zo nat is op de wei. Maar ze zijn dan altijd zo vuil. Nu heb ik ze straks even in een bakje water gelegd en daarna in een doekje gewikkeld, zodat het wat droogt. Als laatste heb ik ze goed afgedroogd. De andere set schroeven hebben die behandeling niet gehad. Zand eraf gehaald en zo in het koffertje. Maar die beginnen te roesten.
Dus was ik benieuwd hoe jullie dat doen.
Nog een vraag hierover.
Het is altijd zo'n rotklus om de schroefgaten goed schoon te maken. Ik weet dat je er watten in kunt doen of van die speciale dingen (ik weet niet hoe ze heten), maar ben bang dat ik die kwijt raak, door de modder waar ze vaak in lopen.
Hebben jullie nog tips?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Re: schroeven
ik heb ze niet hoor, maar zou je in die gaten niet van die oordoppen kunnen doen, die je kan kneden? zijn wat vettig, en stoot dan ook water af lijkt me?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
@Tamara. Het zou wel een idee zijn, maar kan ik ze er goed uit krijgen dan?
ik heb zo'n minis staal borsteltje die haal ik er even overheen als ze vuil zijn en ik probeer ze altijd schoon op te bergen, dan grijp je niet mis als je net wilt gaan rijden.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Er zijn schroeven met een uitsparing erin, die maken tijdens hget erin schroeven de gaten zelf schoon.
Ik gebruik altijd quick setting. Die schuif ik om de ijzertak heen. Veel makkelijker en nooit gaten uit peuren
Ik gebruik altijd quick setting. Die schuif ik om de ijzertak heen. Veel makkelijker en nooit gaten uit peuren

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
-
Daar heb ik nog nooit van gehoord. ga ff googlen.Ik gebruik altijd quick setting. Die schuif ik om de ijzertak heen. Veel makkelijker en nooit gaten uit peuren
http://www.quicksetting.nl/
Ik heb nog de oude, die klikte niet zelf vast maar moet je met een speciaal schroevendraaiertje vast draaien. Maar verder zijn ze hetzelfde
Ik heb nog de oude, die klikte niet zelf vast maar moet je met een speciaal schroevendraaiertje vast draaien. Maar verder zijn ze hetzelfde

ik wist niet dat ze weer verkrijgbaar waren. Ze waren toch al een tijd niet meer te krijgen.
Muis Keurmerrie!
IK gebruikte vroeger altijd een tap om de gaten weer uit te boren,ik vond het ideaal.
De kalkoenen zelf borstelde ik altijd alleen af.
De kalkoenen zelf borstelde ik altijd alleen af.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Nieuwe generatie is dit. Ze zijn anders dan de oudeVera schreef:ik wist niet dat ze weer verkrijgbaar waren. Ze waren toch al een tijd niet meer te krijgen.

-
Toch effe een vraag over de quicksetting. hoe moet ik dat zien op een paardenhoef? Dat ijzertje steekt dan toch in de hoef? Of zie ik dat verkeerd?
Ik gebruik nu ook de tab, maar het kost zo ontzettend veel tijd. En ik zit vaak op het einde van de middag dat ik zou kunnen rijden, als Leo thuis is van zijn werk. Dan heb ik vaak maar een kleine 1,5 uur om er 2 te kunnen rijden. Ik ben dan zo veel tijd kwijt met die schroeven.... En ik moet zeggen, dat ik het ook altijd wat eng vindt. Ben altijd bang dat ze toch ineens hun voet neer zetten, terwijl er die tab nog in zit.
Ik gebruik nu ook de tab, maar het kost zo ontzettend veel tijd. En ik zit vaak op het einde van de middag dat ik zou kunnen rijden, als Leo thuis is van zijn werk. Dan heb ik vaak maar een kleine 1,5 uur om er 2 te kunnen rijden. Ik ben dan zo veel tijd kwijt met die schroeven.... En ik moet zeggen, dat ik het ook altijd wat eng vindt. Ben altijd bang dat ze toch ineens hun voet neer zetten, terwijl er die tab nog in zit.
Je schuift ze om het uiteinde van je takken heen.
I______I quicksetting
. .I__I schroef
I___________________I______
. . . . . . .. ... ... .....I_I
Lipje op ijzer______begin Quicksetting met schroef eronder___eind van tak (puntjes staan er alleen om de 'stift'op de juiste plek te plaatsen:D)
I______I quicksetting
. .I__I schroef
I___________________I______
. . . . . . .. ... ... .....I_I
Lipje op ijzer______begin Quicksetting met schroef eronder___eind van tak (puntjes staan er alleen om de 'stift'op de juiste plek te plaatsen:D)

- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Met een klein staalborsteltje schoonmaken idd. Eventueel met klein sopje.
Als je ze voor het 'winterseizoen' op bergt kun je ze even in de olie drenken en dan in een bakje weg zetten.
Als je ze voor het 'winterseizoen' op bergt kun je ze even in de olie drenken en dan in een bakje weg zetten.