dually halster
dually halster
Hoi,
Ik zou graag willen weten wat jullie van het dually halster van monty roberts vinden. Ben er zelf nu een tijdje mee bezig en ik merk echt wel resultaat tussen deze en het gewone halster. Doet een van jullie hier ook wat mee en hoe zijn jullie ervaringen daarmee dan?
Groetjes
Ik zou graag willen weten wat jullie van het dually halster van monty roberts vinden. Ben er zelf nu een tijdje mee bezig en ik merk echt wel resultaat tussen deze en het gewone halster. Doet een van jullie hier ook wat mee en hoe zijn jullie ervaringen daarmee dan?
Groetjes
- Machteld&Falco
Re: dually halster
Ik zie het nut er wel van in, al werk ik er niet mee. Het is een goeie manier om je paard kort maar krachtig te corrigeren zonder dat je hoeft te trekken en te sleuren, waardoor je met relatief fijne signalen kan werken. Ik moet wel zeggen dat ik zo'n halster niet graag in foute handen zou willen zien vallen...
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ik kon toen kiezen tussen dat halster van Roberts of het halster van Eskardon.
In dat halster zit een ketting om de neus. Dus als je gewoon loopt is er niks aan de hand, maar mocht hij opeens willen weg rennen word de ketting dus aangetrokken.
Bij mijn Tootje werkt het prima !
Is ook de helft van Robert halster
In dat halster zit een ketting om de neus. Dus als je gewoon loopt is er niks aan de hand, maar mocht hij opeens willen weg rennen word de ketting dus aangetrokken.
Bij mijn Tootje werkt het prima !
Is ook de helft van Robert halster

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik heb hem ook maar vind het een rotding. Aleen voor de lange lijnen issie wat handiger maar verder..... met longeren en wandelen trekt hij scheef. Zie er niet echt voordelen in.
- Machteld&Falco
Denk dat voor longeren een kaptoom nog steeds het beste middel is. een halster zit te los en trekt bijna geheid scheef.Viv schreef:Ik heb hem ook maar vind het een rotding. Aleen voor de lange lijnen issie wat handiger maar verder..... met longeren en wandelen trekt hij scheef. Zie er niet echt voordelen in.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Een zweep, sporen en bit enz. eigenlijk ook niet.Machteld&Falco schreef: Ik moet wel zeggen dat ik zo'n halster niet graag in foute handen zou willen zien vallen...

Wij hebben voor Jouke de versie van Eskadron en die is dus met een ketting. Wij gebruiken hem alleen om hem in de zomer maanden naar de wei te brengen en er van af te halen. We moeten dan een stukje over straat en als meneer zijn nek erop zet is hij ruim 2m hoog en heb je met een gewoon halster en touw niks te vertellen.
Maar voor alle andere zaken gebruiken we een gewoon halster/hoofdstel enz.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
- Ilonka
Ik heb hem met rijden gebruikt maar ik vond dat maar niets. Ilonk daarentegen vond het prachtig.Die deed heerlijk wat zij zelf wilde zonder dat ze last had van mij.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mn gewone halster blijft daarintegen keurig zittenMachteld&Falco schreef:Denk dat voor longeren een kaptoom nog steeds het beste middel is. een halster zit te los en trekt bijna geheid scheef.Viv schreef:Ik heb hem ook maar vind het een rotding. Aleen voor de lange lijnen issie wat handiger maar verder..... met longeren en wandelen trekt hij scheef. Zie er niet echt voordelen in.

Gebruik liever materiaal wat wat minder dwangmatig overkomt imo.
Ik heb hem vooral in de kast hangen. Heel af en toe gebruik ik hem als ik even moet ingrijpen bij Iza
Voor correctie werkt hij prima, maar niet voor dagelijks gebruik...

Voor correctie werkt hij prima, maar niet voor dagelijks gebruik...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Machteld&Falco
Da's dan weer een hele andere discussie, en ik wed dat ik mijn paard met een stom halster tot evenveel kan dwingen als met een kaptoom, het gaat gewoon om hoe je het gebruikt. Maar goed, daar gaat het hier niet over en is een kwestie van mening.Viv schreef: Mn gewone halster blijft daarintegen keurig zittenEn kaptoom vind ik niet prettig werken.
Gebruik liever materiaal wat wat minder dwangmatig overkomt imo.
Ik heb hem ook. Vind het voor correctie prima werken. Ik gebruik hem bij Nan voor het trailerladen. Werkt erg goed!
Viv, dan heb je hem te los zitten als hij schuift! Hij zit behoorlijk straks als hij goed zit namelijk. Ik had in eerste instantie iets van oke hoort dat zo, maar ja hij hoort redelijk strak te zitten.Neem aan dat jij ook de zwarte maat hebt?
Dwingend is het niet als je hem goed gebruikt. Het is meer vragend. Als het naar je paard dwingend overkomt gebruikt je het halster niet waarvoor hij bedoel is en hoe jehem hoort te gebruiken.
Ik oefen met Nan trouwens ook regelmatig in de bak de L voor en achteruit erdoorheen lopen. Zodat ze de werking weet, maar naar twee keer door de L gelopen te hebben weet ze het alweer haha. slim paard
Viv, dan heb je hem te los zitten als hij schuift! Hij zit behoorlijk straks als hij goed zit namelijk. Ik had in eerste instantie iets van oke hoort dat zo, maar ja hij hoort redelijk strak te zitten.Neem aan dat jij ook de zwarte maat hebt?
Dwingend is het niet als je hem goed gebruikt. Het is meer vragend. Als het naar je paard dwingend overkomt gebruikt je het halster niet waarvoor hij bedoel is en hoe jehem hoort te gebruiken.

Ik oefen met Nan trouwens ook regelmatig in de bak de L voor en achteruit erdoorheen lopen. Zodat ze de werking weet, maar naar twee keer door de L gelopen te hebben weet ze het alweer haha. slim paard

Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Zal vast dat ik hem niet goed gebruik, hou het toch liever bij mn EV materialen
Zoals ik al zei, ik vind hem te dwingend (en dat al alssie te los zit) en dat heeft Cadiz niet nodig 
Maarja dat ik niet meer zo van de MR ben is logisch hihii.

Maarja dat ik niet meer zo van de MR ben is logisch hihii.
Tuurlijk je moet gebruiken wat je zelf fijn vindt. maar het is dus de "pech" dat veel mensen hem zo kopen zonder te weten hoe hem te gebruiken. Zonde!
T is dat ikde uitleg kreeg bij trailerladen anders had ik het ook niet geweten.
Ben wel heel benieuwd nu hoe je hem gebruikt nu
T is dat ikde uitleg kreeg bij trailerladen anders had ik het ook niet geweten.
Ben wel heel benieuwd nu hoe je hem gebruikt nu

"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Bedankt voor jullie reacties! Heb me er toch een besteld, omdat ik voor mij echt verschil merk.
Nu vraag ik me dus af of je deze ook mag gebruiken op de keuring.
Nu vraag ik me dus af of je deze ook mag gebruiken op de keuring.
Waarom wil je hem gebruiken op de keurign dan?Ik vind persoonlijk zowiezo van niet. Hij moet daar gewoon aan ee hoofdstel / halster evnetueel met ketting meelopen.
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Zeg niet dat ik hem wil gebruiken, vraag me alleen af of het mag. Als een halster met ketting mag, neem ik aan dat dit halster ook mag?
- Machteld&Falco
Ik denk in principe wel, al lijkt zo'n lomp ding me het hoofd van je paard niet veel eer aan te doenBalou schreef:Zeg niet dat ik hem wil gebruiken, vraag me alleen af of het mag. Als een halster met ketting mag, neem ik aan dat dit halster ook mag?