Graag advies! Hengstig in December en januari
- margalorenz
Graag advies! Hengstig in December en januari
Zirsta is VRESELIJK HENGSTIG!!!!!!
Is dat wel normaal in December? Ze gedraagt zich vreselijk verliefd naar alle paarden (maar vooral merries!!??) en staat de hele dag van zich af te plassen en ze maakt soms van die gillende geluidjes tips, ervaringen, verhalen en ideeen hoor ik graag.
Is dat wel normaal in December? Ze gedraagt zich vreselijk verliefd naar alle paarden (maar vooral merries!!??) en staat de hele dag van zich af te plassen en ze maakt soms van die gillende geluidjes tips, ervaringen, verhalen en ideeen hoor ik graag.
veel paarden zijn het hele jaar door hengstig (althans ze hebben gewoon een eisprong, als je zou scanen)
alleen laten veel paarden het niet zien in de "koude" periode.
vooral bij merries die op reletief warme stallen staan, waar het licht lang aan staat komt het voor dat ze gewoon het hele jaar hengstig zijn. niets mee mis dus.
alleen laten veel paarden het niet zien in de "koude" periode.
vooral bij merries die op reletief warme stallen staan, waar het licht lang aan staat komt het voor dat ze gewoon het hele jaar hengstig zijn. niets mee mis dus.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Machteld&Falco
Sommige merries zijn nu eenmaal op de vreemdste momenten hengstig
Ik ken er een die om de twee weken zowat hengstig is en waar dan niks mee aan te vangen is. Verliefd op alles en als je tijdens het rijden benen geeft, dan staat ze aan de grond genageld met een blik van: "Meer!"
Ik denk dat je gewoon een paar daagjes zal moeten afzien

Ik denk dat je gewoon een paar daagjes zal moeten afzien

- margalorenz
Ik weet niet goed hoe haar hengstiheid normaal verloopt. toen we haar vorig jaar kochten was ze drachtig van Ellyot en die is nu drie maanden geleden verkocht. Ik heb haar eigenlijk nog niet echt hengstig gezien, alleen twee dagen toen ellyot een paar dagen oud was. Daarna nooit meer iets van gemerkt. Inmiddels zijn we drie maanden terug van stal gewisseld en op stal is het wel wat warmer dan buiten overdag en de lichten gaan nattuurlijk 's avonds vaak weer aan als er mensen nog op hun paard komen rijden (ze staat op een pensionstal met meerdere paarden). Zou dat dan misschien de reden kunnen zijn? Op haar vorige stal was het s' avonds altijd donker en stil.
- nobbygaard