Manen knippen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Ilona

Manen knippen

Bericht door Ilona » za 18 okt 2008, 10:11

Ik zit er steeds meer over te denken om Castor zijn manen te gaan knippen. Ik zit niet om werk verlegen en ik zie ook graag lange manen, alleen heeft zijn weidegenootje de helft er al vanaf gebeten... Dat vermoed ik tenminste als ik zie hoe zij altijd bij Castor aan het poetsen is. En waarschijnlijk schuurt hij zelf ook nog wel wat af.
Castor heeft nu dus nog een paar plukken lange manen en verder is het een lekkere punker. Zijn voorpluk is niet zo groot, dus ik vraag me wel af of ik het wel mooi vind staan die korte manen.
Maar ook wel leuk om het een keer te proberen..
Maar dan: hoe knip ik ze?? Zit er een maat aan, waar het hoogste punt en hoe begin je enz.
Kan iemand dat een beetje vertellen of moet ik gewoon een mooi voorbeeld uitprinten en aan de wand hangen en de schaar erin zetten? :D
Nou voorlopig denk ik er nog even over en ik hoop dat ik van jullie wat tips kan krijgen.
Ik kan ze daarna natuurlijk toch weer laten groeien als ik het niks vind.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 18 okt 2008, 10:51

oefenen, oefenen en nog s oefenen, het midden van de boog is het hoogste punt, 1 handbreedte en als je daar begint en van daaruit naar zowel de voor en achterkant naar benden toe knipt tot ongeveer 2 cm, dit doe je trouwens met het witte, het zwarte haar knip je dan adhv de witte al gemaakte boog hetzelfde af alelen 1, com langer, dan heb je daan de andree kant dus 1 witte kant die even lang is als het zwarte en dan knip je deze witte kant dus weer 1 cm korter dan de zwarte boog, easy en vooral blijven ofenene, er zijn zat foot's hier op fw van fjorden met een mooie boog, succes.

oh ps ik maak de manen nat dan knippen ze makkelijker en ik doe het tegenwoordig met een tondeuze, gaat nog sneller!!!

wel resultaat laten zien hier he
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Marloes

Bericht door Marloes » za 18 okt 2008, 16:18

Ik denk inderdaad dat je vooral moet oefenen. Ik 'moet' er binnenkort ook aan geloven, ben benieuwd of ik die boog zo netjes krijg zoals hij nu nog is. :+
Ingele

Bericht door Ingele » za 18 okt 2008, 16:30

Gewoon oefenen :D
Ik heb geluk, mijn moeder knipt altijd zn manen :
+
Jilly

Bericht door Jilly » za 18 okt 2008, 16:32

Als je iemand vindt die z'n manen de eerste keer in een nette boog kan knippen valt het nadien best mee hoor!
Als hij geen te moeilijke manen heeft is het gewoon op het lijntje knippen.

(zei het meisje dat nog steeds de manen van der fjord door anderen laat knippen ;) )
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Leentje

Bericht door Leentje » za 18 okt 2008, 17:01

ik ben er ook geen ster in,en zal het nooit worden ook vrees ik,te weinig geduld.
wendys doet het voor mij,probeer het dan netjes op het lijntje bij te houden,totdat Wendy het niet meer aan kan zien ;)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Esther

Bericht door Esther » zo 19 okt 2008, 03:53

Denk dat als het lang is je nu wel even vrij kort moet knippen. Dan gaan ze mooier rechtop staan.

Er is trouwens ook wel ergens een mal.. Weet niet wie die heeft, maar iemand op FW..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilona

Bericht door Ilona » zo 19 okt 2008, 09:14

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik ben niet erg bang dat zijn manen niet omhoog blijven staan. Al van veulen af aan staan zijn manen altijd punkie. Ookal heb ik ze nooit geknipt. Hij werd ouder en terwijl bij zijn leeftijdsgenoten de manen al gingen vallen bleef het bij hem altijd het eerste stuk overeind staan voordat het wilde vallen. Ook wel leuk hoor die wilde punkbos van hem...
Maar ook wel leuk om eens kort te proberen.. hmmm O:)
Ilona

Bericht door Ilona » zo 19 okt 2008, 15:03

Ze zijn eraf!! Zie PP...
geertje

Bericht door geertje » do 23 okt 2008, 20:07

ik las dit toppic over manen knippen,

ik wil de manen van marit graag kort houden, en ze zijn nu ook kort.
maar nu moeten we ivm, een demo van de carrousel groep alle paarden invlechten, bij kwpners en friezen en zo is dat niet zo lastig maar,
dit kan dus niet bij marit,

zou ik een model kunnen knippen, zodat het net lijkt als of ze gevlochten zijn, stukjes uit de witte manen zodat het zwarte zichtbaar wordt,
of zeg ik nu iets heel raars.

wie heeft er opties voorbeelden of ideetjes voor dit probleem.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 24 okt 2008, 07:01

Ik zou zeggen gewoon zo laten zoals het hoort, dus een boog waarbij het wit iets korter is dan het zwart. Zo hoort een Fjord gepresenteerd te worden op evenementen. Je vind hier vast wel voorbeelden van bij Pics plaza.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie