Zelf je fotoalbum maken

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Annemarie

Zelf je fotoalbum maken

Bericht door Annemarie » di 21 okt 2008, 09:06

Dat heb ik gisteren geprobeerd met de software die ik gedownload heb van de HEMA-site. Alleen vind ik die nogal beperkt. Je kunt zelf met je digitale foto's een heel album inrichten en dat bestellen, maar ik kan niet standaard instellen hoeveel dpi ik de foto's wil. Als ik de foto's groter of kleiner maak verandert het aantal dpi logischerwijs wel en dat zie ik ook, maar het zou handig zijn als je dat vast kan instellen. Verder weet ik niet wat het minimalle aantal dpi is wil je mooie foto's krijgen, daarover staat ook niets op de site.

Is er iemand die beter software hiervoor weet en hier ervaring mee heeft? Ik heb nog niet op de sites van andere winkels gekeken, maar weet behalve de hema ook geen winkel die dit ook doet.

Please help O:) :)ddd .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 21 okt 2008, 09:09

Ik heb een snapbook gemaakt op de site van het kruidvat.
Die is echt heel leuk en heel mooi geworden.
Ook kun je er fotoalbums maken.

Verder geen verstand van het andere :o? :D
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 21 okt 2008, 10:05

Ik heb van Album printer en die zegt zelf of kwaliteit nog goed genoeg is op dat formaat of niet. Verder wel handmatig ik vind het ideaal ze sturen het gewoon op. Al verschillende boeken mee gemaakt :D.

Hema helaas geen ervaring :).

www.albumprinter.nl ;)
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Esther

Bericht door Esther » di 21 okt 2008, 12:05

Volgens mij heeft mijn zus het een ker gedaan bij de HEMA, maar die komt dit weekend pas weer thuis..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 21 okt 2008, 14:23

www.webprint.nl daar maak ik fotoboeken...
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » di 21 okt 2008, 16:43

COMBI heeft ook zulke albums, toen ik daar werkte heb ik alle soorten een keer mogen maken die als voorbeel dienen in de winkel, is ook gratis te downloaden. Je kan ook nog op kleur coriggeren, uitsnede's bepalen en contrast wijzigen.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 21 okt 2008, 18:41

Nou, dat zijn al weer heel wat meer tips en "adresjes". Ik zal eens wat gaan vergelijken. Het lastigste deel heb ik nu toch al gedaan, de foto's selecteren die erin moeten :+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Charret

Bericht door Charret » di 21 okt 2008, 20:24

Dat vind ik ook altijd het moeilijkste Annemarie! Hahaha, maar ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met de HEMA druk producten. Alleen de agenda is mooi geworden.
De muismat is echt 2 tinten te licht geworden. Dus overbelicht. Vervolgens klacht ingediend dat ik graag wilde dat er wat aan werd gedaan en ik wacht nu nog op antwoorden. Ik heb al 3 keer te horen gekregen dat ze zullen mailen.
Daar bestel ik dus niet gauw meer wat.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 22 okt 2008, 07:35

Aantal dpi aanpassen is bij die programmas toch overbodig? Voor kranten kan er max. 200 dpi gedrukt worden. Mijn fotos zijn altijd 300 dpi en verander ik dus nooit wat aan.

Voor jezelf kun je het best zo hoog mogelijk zitten, maar weet niet hoe de kwaliteit van je fotos is?
Bij verkleinen wordt overigens het aantal dpi niet aangepast als het goed is O:)

@Charret: Niet netjes dat ze niet antwoorden. Ik ben wel benieuwd of ze de foto van jou nog een standaardbewerking geven alvorens ze hem afdrukken. Kan zijn dat in dat programma de fotokwaliteit afneemt, wanneer deze naar CMYK omgezet wordt. (dat zijn de 4 basiskleuren waarin gedrukt wordt)
Geluk is de vrucht van intens werk
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 22 okt 2008, 10:38

Ik bestel mijn afdrukken altijd bij Pixum. Lekker thuisbezorgd met acceptgiro erbij. Weet niet of ze ook zoiets hebben voor albums. Geloof het wel maar dan zou je even op de site moeten kijken pixum.nl
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 22 okt 2008, 13:32

bij Pixum kan je ook albums laten maken. daar bestel ik vaak mijn foto's maar een album heb ik nog niet eerder besteld.
Leuk ga je een boek maken vol met Nisko haar foto's?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Charret

Bericht door Charret » wo 22 okt 2008, 13:41

Bella schreef: @Charret: Niet netjes dat ze niet antwoorden. Ik ben wel benieuwd of ze de foto van jou nog een standaardbewerking geven alvorens ze hem afdrukken. Kan zijn dat in dat programma de fotokwaliteit afneemt, wanneer deze naar CMYK omgezet wordt. (dat zijn de 4 basiskleuren waarin gedrukt wordt)
Dat is ook op interenet niet terug te vinden. Zoiets hoef je ook niet te vragen aan iemand daar boven [bij ons filiaal] aan de bali. Dat weet ik zeker :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 22 okt 2008, 20:57

Naisven schreef:www.webprint.nl daar maak ik fotoboeken...
Ik heb hem al even getest hoor en gaat al beter dan dat van de hema.

@Annabel, de fotokwaliteit wisselt, maar heb nu toch een leuk programma om foto's te bewerken wat ik ook nog snap, Picasa. Foto's kun je mooi verscherpen en warmere kleuren geven.
Of het aantal dpi in albumprogramma's uitmaakt of niet was idd mijn vraag. Maar aangezien het in geen van de programma;s aangepast kan worden zal het idd wel niet uitmaken.

@Marriet: ik wil 3 albums maken, uiteraard 1 van Nis, 1 van mijn promotie aan de universiteit vorig jaar en 1 van de verhuizing/verbouwing van ons huis.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 23 okt 2008, 13:40

Dan heb je nog even werk :D het is gelukkig leuk werk om te doen!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » do 23 okt 2008, 14:25

Ik bestel mijn fotoalbums bij de Aldi. Die zijn heel simpel en vrij uitgebreid :j
En nog goedkoop ook ;)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 23 okt 2008, 20:44

Ik heb er een keer één bij Albert Heijn gemaakt en één bij kruidvat. Beide geven aan of de foto goeie kwaliteit is of niet als je ze plaatst. Is erg leuk werk vind ik! Ik zou wel één met harde kaft doen als ik jou was.
Binnenkort komt er nog een konijnenboek bij denk ik Annemarie O:)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Plaats reactie