sinds n week of 3/4 "rijdt" een vriendin van me Ubie 3 x per week, t begint met uitstappen aangezien ze zeker 10 jaar niet in het zadel heeft gezeten en nu kom ze weer beetje in het gevoel terug, ze moet duidelijk wel les nemen aangezien ze alleen buiten in de duinen rijden gewend is, maar goed dat ter zijde, ze leent momenteel mijn cap en daarvan merk in nu dat hij me steeds ruimer gaat zitten terwijl hij haar steeds beter gaat zitten, terwijl hij eerst n beetje klemde om haar voorhoofd heen, goed nieuwe cap kan ik nog wel overheen komen, echter nu heb ik de laatste tijd ook het gevoel dat mijn lederen zadel wat ruimer begint te zitten, het is een 17,5 inch en aangemeten op mijzelf en Ubie, mijn vriendin is zwaarder en steviger dan ikzelf en nu begin ik me toch ernstig zorgen te maken dat dit mijn zadel niet ten goede komt, kan dit of beeld ik het me in?
een nieuw lederen zadel gaat em te ver maar ben aan het overwegen of ik haar vraag om voor zichzelf n wintec oid voor ubie te kopen als ze het rijden door wilt zetten, is dit onredelijk?
kan dit???
Nee hoor het kan heel goed dat je zadel lijkt te veranderen door een andere ruiter. Dat is juist ook het 'gevaar' waarvoor alle zadelmakers je waarschuwen bij een tweedehands zadel. Dat hij zich aanpast naar de voormalige ruiter. Maarja bij meerdere ruiters, meerdere rijstijlen, zijn er dus ook meerdere aanpasmomenten waarnaar het zich vormt.
Als zij niet in je zadel past, komt er meer druk op het zitvlak te staan en is vervorming goed aan de orde. Ik zou het niet onredelijk vinden als je hier met haar over zou praten. (dat een zadel niet alleen op het paard moet passen, maar voor optimaal kunnen rijden ook de ruiter moet passen en dat jou zadel dat haar duidelijk niet doet en dat een 'eigen' zadel dan wel zo prettig zou zijn)
Daarnaast dus dat zij fouten in jou zadel kan rijden. zo heb ik janna geadviseerd een zadel voor haarzelf te zoeken en die heeft ze ondertussen gevonden voor een hele leuke prijs
Als zij niet in je zadel past, komt er meer druk op het zitvlak te staan en is vervorming goed aan de orde. Ik zou het niet onredelijk vinden als je hier met haar over zou praten. (dat een zadel niet alleen op het paard moet passen, maar voor optimaal kunnen rijden ook de ruiter moet passen en dat jou zadel dat haar duidelijk niet doet en dat een 'eigen' zadel dan wel zo prettig zou zijn)
Daarnaast dus dat zij fouten in jou zadel kan rijden. zo heb ik janna geadviseerd een zadel voor haarzelf te zoeken en die heeft ze ondertussen gevonden voor een hele leuke prijs
Geluk is de vrucht van intens werk