hooi voeren
hooi voeren
Hoeveel hooi moet een paard ongeveer per dag hebben?
Zijn nu aan het kijken en weten niet hoeveel hooi er over de winter doorheen gaat, wil ook niet te weinig hebben.
Weet iemand dit, Ik ben nog maar een leek op dit gebied
Zijn nu aan het kijken en weten niet hoeveel hooi er over de winter doorheen gaat, wil ook niet te weinig hebben.
Weet iemand dit, Ik ben nog maar een leek op dit gebied
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
het ligt eraan wat voor kwaliteit hooi het is. En wat krijgen je paarden naast ruwvoer nog gras of brok aangeboden?
zijn ze actief buiten in de paddock of staan ze op stal?
Hoeveel per dag geef je ze een portie hooi of krijgen ze alleen s'morgen en s'avonds hooi?
Het is moeilijk vanachter de pc te zeggen hoeveel hooi je paarden nodig hebben.
Standaard moet je ervan uitgaan dat als je ze hooi gaat voeren dit het meeste van het eten is wat ze binnen moeten krijgen.
zijn ze actief buiten in de paddock of staan ze op stal?
Hoeveel per dag geef je ze een portie hooi of krijgen ze alleen s'morgen en s'avonds hooi?
Het is moeilijk vanachter de pc te zeggen hoeveel hooi je paarden nodig hebben.
Standaard moet je ervan uitgaan dat als je ze hooi gaat voeren dit het meeste van het eten is wat ze binnen moeten krijgen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
- nancy imka
Intressant topic,
Wij hebben onze paardjes op onbeperkt hooi staan. Nou ja onbeperkt. De ene keer gooien we er twee balen hooi bij en dan kom je de volgende ochtend en dan is alles op. Dus wij hadden zoiets van ja dag ze blijven vreten en gooide er een baal bij en kwamen toen de volgende dag en lag er nog over. Ik weet niet waar dit aan ligt!
Vandaag hebben we ze weer uit het land gehaald en hebben er weer twee balen hooi bij gegooit en nu dus morgen kijken hoeveel hiervan op is.
Ik zelf had ook een halve baal per dag genomen voor Imka en heb dan ook 100 balen ingeslagen voor haar. Mn vriendin heeft een trekpaard en die heeft er nu ook 100 ingeslagen maar die zal wel bij moeten gaan kopen nog...
Wij hebben onze paardjes op onbeperkt hooi staan. Nou ja onbeperkt. De ene keer gooien we er twee balen hooi bij en dan kom je de volgende ochtend en dan is alles op. Dus wij hadden zoiets van ja dag ze blijven vreten en gooide er een baal bij en kwamen toen de volgende dag en lag er nog over. Ik weet niet waar dit aan ligt!
Vandaag hebben we ze weer uit het land gehaald en hebben er weer twee balen hooi bij gegooit en nu dus morgen kijken hoeveel hiervan op is.
Ik zelf had ook een halve baal per dag genomen voor Imka en heb dan ook 100 balen ingeslagen voor haar. Mn vriendin heeft een trekpaard en die heeft er nu ook 100 ingeslagen maar die zal wel bij moeten gaan kopen nog...
Een paard van 500 kilo, moet 8 a 9 kilo hooi per dag, ik heb dan ook een weegschaal en weeg wel een uitgeschudde mand dat ik ongeveer weet hoeveel hooi ze krijgen.
Met kleine baaltjes had ik er zo'n 100 per winter (met weideperiode van 6 mnd
). Nu gebruik ik voor t eerst grote balen, dus weet nog niet hoe lang ik er mee ga doen
.
Met kleine baaltjes had ik er zo'n 100 per winter (met weideperiode van 6 mnd

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Alco krijgt de hele dag door hooi bijgevoerd.
(dat zal straks met Coen ook zo zijn)
Alco zit bijna op 3/4 pak per dag.
Ik heb nu een 160 pakken op de zolder liggen maar daar kom ik net 3 maanden mee weg.
Verder krijgen ze 4x per dag brok,mix,slobber.
(dat zal straks met Coen ook zo zijn)
Alco zit bijna op 3/4 pak per dag.
Ik heb nu een 160 pakken op de zolder liggen maar daar kom ik net 3 maanden mee weg.
Verder krijgen ze 4x per dag brok,mix,slobber.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Verschilt natuurlijk ook heel erg per soort hooi/kuil wat je voert. Als je kilo's kuil gaat wegen, moet je niet vergeten dat daar veel meer water in zit dan bijvoorbeeld in hooi. In feite gaat het om de hoeveelheid droge stof die ze binnen krijgen. Wat in elk geval belangrijk is om je te realiseren is dat ruwvoer (hooi, dan wel gras, maar dat gaat wat lastig in de winter) de basis moet zijn van je rantsoen. Een paard is gebouwd om de hele dag door te grazen/eten.
Bij mij gaat er ook al snel minstens een pak per dag door per twee fjorden.
Bij mij gaat er ook al snel minstens een pak per dag door per twee fjorden.