Hoe maak je nou slobber?
Hoe maak je nou slobber?
Op de zak staat heet water erbij en uw paard heeft een smakelijk hapje. Maar ik ken ook mensen die de slobber een nacht laten weken omdat ze zeggen dat het die tijd nodig heeft om te wellen. Wat is nou waar? Kun je aanmengen met heet wat en na uiteraard enig afkoelen voeren of moet je echt langer wachten?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- nancy imka
Ze slobberen echt ja en Nisko had het ook altijd overal zitten. Vooral in d'r kuif ookCharret schreef:Warm water toevoegen even laten staan en dan nog eens goed mengen en voeren maar.
Over een tijdje zullen ze het hier ook weer krijgen. Heerlijk het geluid dat de paarden dan maken. Ze slobberen echt

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vinga kon ook altijd zo'n bende maken met slobber. Dakota heeft het nog nooit gehad, ga ik ook eens proberen 

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Bij ons zit zelfs de hond eronder...
Jeskim is vooral dol op de slobbermaatjes!! Dan zit het overal, maar de emmer is schoon leeg!!
Ze vinden het ook zo heerlijk na een bevalling, alle paarden vallen er op aan, veulen moet maar even wachten.. Dan met lekker veel water erop..
Jeskim had het zwaar met de bevalling, wilde eerst niet opstaan, maar een emmer slobber in haar box deed wonderen..
Jeskim is vooral dol op de slobbermaatjes!! Dan zit het overal, maar de emmer is schoon leeg!!
Ze vinden het ook zo heerlijk na een bevalling, alle paarden vallen er op aan, veulen moet maar even wachten.. Dan met lekker veel water erop..
Jeskim had het zwaar met de bevalling, wilde eerst niet opstaan, maar een emmer slobber in haar box deed wonderen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik doe er altijd veel heet water op en laat het zo'n uur staan. Ik doe er meestal een paar handjes brok door, dan is het niet zo dun. Hier (vr)eten ze er ook allemaal smakelijk van. Dat geluid is inderdaad heerlijk om te horen. Ze duiken hier net als Cadiz het liefst in de emmer en álles maar dan ook alles zit eronder. Wat ik nu wel grappig vind is dat Jackie en Diëgo beiden altijd alles eronder likten. Jackie smeerde alles aan de muur, Diëgo deed dat later ook. "Sauzen" noemden we het altijd. de halve muur zat eronder. Ik dacht dat alle paarden dat deden omdat mij beide jongens het zo deden. Maar waarschijnlijk heeft Diëgo het van Jack na-geäapt, want Marga, Baranna en Apollo doen het niet.
Ik geniet er altijd van om ze slobber te voeren, alleen moet je het niet met nette/schone kleding aan gaan geven...............
(heb ik overigens dat super grappig verhaal als een verteld over Jackie, slobber en de kakmadam
?)
Ik geniet er altijd van om ze slobber te voeren, alleen moet je het niet met nette/schone kleding aan gaan geven...............
(heb ik overigens dat super grappig verhaal als een verteld over Jackie, slobber en de kakmadam

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik ken het verhaal in elk geval niet, vertel vertel.Lovemischa schreef:(heb ik overigens dat super grappig verhaal als een verteld over Jackie, slobber en de kakmadam :D ?)
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nancy imka
Jackie stond járen geleden op de manege 's winters. De dochter van de bankdirecteur in het dorp had haar pony daar ook staan. Haar moeder was er nogal trots op dat ze de vrouw van de bankdirecteur was, het was nogal een kakmadam, ze voelde zich heel wat.Anita45 schreef:Ik ken het verhaal in elk geval niet, vertel vertel.Lovemischa schreef:(heb ik overigens dat super grappig verhaal als een verteld over Jackie, slobber en de kakmadam?)
Ze kwam op een dag in een lange witte jas naar de manege, bij haar dochter kijken. Jackie had slobber. Ze kwam bij hem staan en aaide hem. Net op dat moment haalde Jack zijn hoofd uit de slobber-emmer en proeste/brieste zo over haar witte jas heen.............ze zag eruit

Baranna 13-5-2006
Daar heb je vast enorm van genoten, prachtig.Lovemischa schreef:Jackie stond járen geleden op de manege 's winters. De dochter van de bankdirecteur in het dorp had haar pony daar ook staan. Haar moeder was er nogal trots op dat ze de vrouw van de bankdirecteur was, het was nogal een kakmadam, ze voelde zich heel wat.Anita45 schreef: Ik ken het verhaal in elk geval niet, vertel vertel.
Ze kwam op een dag in een lange witte jas naar de manege, bij haar dochter kijken. Jackie had slobber. Ze kwam bij hem staan en aaide hem. Net op dat moment haalde Jack zijn hoofd uit de slobber-emmer en proeste/brieste zo over haar witte jas heen.............ze zag eruit :D
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik doe vaak een beetje slobber, een beetje zemelen en een beetje meusli door elkaar. Plens water (koud of lauw) erop, mengen en smullen maar. Alleen slobber met water kan ook.
Soms maak ik een papje, wat dikker (minder water) dus, en soms met meer water dan wordt het echt slobberen.
Met lauw of warm water ruikte het meer, worden ze nog enthousiaster van te voren. Maar koud is het ook heerlijk.
Soms maak ik een papje, wat dikker (minder water) dus, en soms met meer water dan wordt het echt slobberen.
Met lauw of warm water ruikte het meer, worden ze nog enthousiaster van te voren. Maar koud is het ook heerlijk.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.