welke paardenverzekering?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!

Bij wie hebben jullie een paardenverzekering

Hippozorg
7
41%
Equipe
1
6%
Efo
0
Geen stemmen
Equine Risk
6
35%
Een ander namelijk
3
18%

Totaal aantal stemmen: 17
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 12 sep 2008, 07:27

Tanja schreef: Heb je dan een basisverzekering?
Moet je dan nog apart de keuring betalen omdat die man komt?
Nee heb geen basis verzekering, basis is alleen dood, ik ben ook voor ongevallen en diefstal verzekerd.

Uiteraard komt de verzekering eerst even kijken welk paard je wilt verzekeren, want wie weet zeg je wel dat hij 1 jaar oud is, maar is het dier 20 jaar bijvoorbeeld, of je hebt al een doodziek dier wat je snel in de verzekering wilt doen, om die reden komt er een verzekeringsagent je paard beoordelen, chipnummer controleren etc. je moet een paar passen met je paard draven en thats it, niks bijzonders eigenlijk.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Tanja

Bericht door Tanja » vr 12 sep 2008, 12:13

Dreeke schreef:
Tanja schreef: Heb je dan een basisverzekering?
Moet je dan nog apart de keuring betalen omdat die man komt?
Nee heb geen basis verzekering, basis is alleen dood, ik ben ook voor ongevallen en diefstal verzekerd.

Uiteraard komt de verzekering eerst even kijken welk paard je wilt verzekeren, want wie weet zeg je wel dat hij 1 jaar oud is, maar is het dier 20 jaar bijvoorbeeld, of je hebt al een doodziek dier wat je snel in de verzekering wilt doen, om die reden komt er een verzekeringsagent je paard beoordelen, chipnummer controleren etc. je moet een paar passen met je paard draven en thats it, niks bijzonders eigenlijk.
Mag ik vragen welke type verzekering jij dan hebt?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
margalorenz

Bericht door margalorenz » vr 12 sep 2008, 13:50

Wij hebben Zirsta verzekerd bij equine risk. Tot nu toe hebben we zeer goede ervaringen.
Zirsta is verzekerd tegen diefstal, dood, wa, abortus, en voor grote klinische dingen als botbreuken (80%), koliekoperaties (80 %) open wonden en levensbedreigende situaties.
We hebben geen uitgebreide ziektekosten gedaan, want het bovenstaande zat al in de standaard dekking. En anders gin het wat te veel inj de papieren lopen.

We hebben nog een andere merrie gehad die hetzelfde pakket had. Ze was pas twee maanden verzekerd en moest toen worden ingeslapen. Binnen een week stond het verzekerd bedrag op onze rekening en een briefje van de Dierenarts was voldoende.

Prima ervaring met deze verzekering dus.
ver0nique

Bericht door ver0nique » za 13 sep 2008, 13:29

Ik heb Stella, Uvita en Evy verzekerd bij Equine Risk. Heb er nog geen slechte ervaringen mee gehad.
Bij mij zijn ze alledrie verzekerd voor dood door ziekte of ongeval en beperkte ziektekosten.
Marloes

Bericht door Marloes » di 16 sep 2008, 19:46

Ik had mijn pony verzekerd bij Efo. Als ik me goed herinner had ik het een na hoogste tarief en de beperkte ziektekosten. Ben heel tevreden geweest, betaalden ook netjes uit waar nodig. Zou een volgend paard daar zeker weer verzekeren.

Equine Risk kende ik trouwens nog niet, ga er eens naar kijken.
Tanja

Bericht door Tanja » do 18 sep 2008, 05:35

Ik denk dat ik er bijna uit ben. :=
Equine risk vind ik de meest duidelijk verzekering.
Een die onder andere koliekoperaties dekt en open fracuren ook, zoiets als ongeluk van Tika wat laatst is gebeurd wordt gedekt!
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ullah

Bericht door Ullah » di 23 sep 2008, 21:26

Ik was met Tosca verzekerd bij de Amev. Uul moet ik nog verzekeren en ben dus ook oriënterende. Ik lees dus even mee ;)
"Hersentocht", samen met Ullah 480 km wandelen voor het goede doel zie http://www.facebook.com/hersentocht of http://www.geef.nl/actie/hersentocht

Ullah, v Drageset x vm Solar
Plaats reactie