Wat kan ik het beste doen met....

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Share

Wat kan ik het beste doen met....

Bericht door Share » ma 22 sep 2008, 07:00

....Cas zn manen?

Ik heb er helaas geen foto van maar ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Cas en zijn maatje waren nogal heftige spelers. en zoals sommige van jullie misschien nog wel weten heeft zijn maatje zijn halve staart opgevreten maar hij was nu ook aan zijn manen begonnen. _-:( met spelen hing hij er echt in waardoor het op sommige stukken ontzetten ging kroezen en omknikken. inmiddels heb ik het al een keertje kort(er) geknipt en het zag er weer 'redelijk' uit (zie foto van de laatste keer) helaas toen ik de volgende dag kwam was het weer mis. zijn manen stonden alle kanten op behalve mooi recht omhoog. Godzijndank is zijn maatje verhuist en komt ook niet meer terug. ik zie dat zijn manen weer 'heel' worden maar ik krijg het nog steedsniet mooi recht om hoog. het is nu net zo een uitgeveegde huis bezum die aan zn eind is. helemaal wijdt dus. veel korter zou ik het voor het mooie niet moeten knppen. en ik denk eigenlijk niet eens dat dat zou helpen het staat echt tot een aantal mm van de huid, wijdt.! ik zit er echt aan te denken om zijn manen gewoon af te scheren zodat het zich weer mooi kan herstellen én vooral stevig is. maar misschien hebben jullie nog wel andere ideen?!

alvast bedankt voor het lezen en ik hoop op wat nuttige tips.
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
Viv

Bericht door Viv » ma 22 sep 2008, 07:17

Afscheren is geen garantie op stevigheid, het kan daardoor ook nóg slapper worden.
Ga je hem scheren? Dan is het een idee om net de eerste 2mm van de buitenkant van de manenboog mee te scheren dan hou je de stevige binnenharen over.
En anders gewoon iets langer laten groeien en dan weer goed kort knippen en met de keuring haarlak erin (tipje: got to be: geel :D) zodat het omhoog blijft staan.

Echt balen zeg.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 22 sep 2008, 07:30

Bij Imka heb ik dit probleem dus ook al de hele zomer. Die heeft geen leuk maatje die er aan zit te kauwen maar wel een knuffelboom waar ze regelmatig mee in de weer is haha ze is zo gek op die boom

Dr manen en staart zijn behoorlijk uitgedund en ze heeft ook kroes manen.

Wij knippen het maar telkens korter in de hoop dat het weer netjes terug komt
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Share

Bericht door Share » ma 22 sep 2008, 07:43

viv, zelfs de binnenste haren, zijn niet meer stevig :n alles is kapot gebeten.
Als je het laat groeien en ze vallen om krijg je ze dan nog wel in een mooi boogje?
Hij had vanzichzelf wel echte hele dikke stevige haren trouwens..

Wat een ellende he nancy imka?
douwina

Bericht door douwina » ma 22 sep 2008, 08:33

Ik zou het eerst een keertje flink gaan wassen en goed omhoog borstelen met een fijne kam. Daar knapt het ook vaak al heel erg van op.

Mocht het dan nog steeds hangen dan zou ik de schaar/scheerapparaat er over heen halen. Als ie voorheen nl wel redelijke manen had komt dat wel weer terug hoor.
Viv

Bericht door Viv » ma 22 sep 2008, 09:02

Lange manen kun je overigens knippen zonder problemen hoor, krijg je zo weer een boogje in.
Bedoel ook niet dat ze om moeten vallen maar gewoon een hogere kam en dan even flink kortwieken.

En idd wat Dau zegt ook, eerst maar eens goed wassen dat kan ook helpen.

Echt zonde zeg maar gelukkig heb je nog even voor de HK.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
fjordido

Bericht door fjordido » ma 22 sep 2008, 09:41

wat douwina zegt, zo zou ik het ook doen!
Share

Bericht door Share » ma 22 sep 2008, 09:58

we hebben het al gewassen.. maar het staat gewoon weer als een punkie.

lijkt wel of de haarzakjes verwijd zijn ofzo :P
denk dat zn manen wel 15cm breed zijn nu :o

Om het helemaal kort te knippen, zie ik eigenlijk niet zo zitten, dat worden heftige blaren op mijn vingers dan :P dan zou ik toch eerder het scheerapparaat eroverheen halen.. en dan misschien niet helemaal kaal maar 1,2 cm vanaf de hui proberen..

Ik ga eerst op vakantie, en dan zie ik wel hoe of wat. wie weet zit het dan inene weer in model *keep on dreaming* :P
fjordido

Bericht door fjordido » ma 22 sep 2008, 10:01

gewoon zo'n goeie "le chef" schaar kopen bij de blokker.
het heeft ook mijn leven zeer veraangenaamd :+
Share

Bericht door Share » ma 22 sep 2008, 10:07

jaaaa die hebben we al :D zijn idd een verademing vergeleken met andere scharen maar valt nog steeds niet mee om te knippen hoor! (heb ook vrij pijne handen helaas soort reuma)
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 22 sep 2008, 11:02

Share schreef:viv, zelfs de binnenste haren, zijn niet meer stevig :n alles is kapot gebeten.
Als je het laat groeien en ze vallen om krijg je ze dan nog wel in een mooi boogje?
Hij had vanzichzelf wel echte hele dikke stevige haren trouwens..

Wat een ellende he nancy imka?
Ja het is zeker ellende, soms lijkt ze echt op een fjord met ecxeem als ze weer eens bezig geweest is
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » ma 22 sep 2008, 18:00

Eachann vindt het ook geweldig om tijdens het spelen aan elvis zijn manen te gaan hangen.. Lees: ook kroes e.d.

Denk dat ik het een keer kort zou knippen, niet scheren, duurt eeuwen voor het weer aan gegroeid is..
En verder geduld, het haar moet ook even tijd hebben om te groeien.. Met gewoon netjes bijhouden kan het ook al een stuk beter worden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie