27 Augustus heb ik hem weggebracht naar iemand die hem verder zou inrijden. Vanaf dag 1 was hij enorm paniekerig. We dachten dat een kwestie van wennen was.
Maar er kwam geen verbetering in. Het zadelen ging moeilijk en het hangen al helemaal niet. Het meisje heeft er één keer op gezeten en is er behoorlijk van afgekletterd.
Ik dacht dat hij aan het klieren was, maar toen ik kwam kijken veranderde die gedachte. Zodra er iets gebeurde wat hij niet zag, werd hij onrustig. Angst in zijn ogen. In de wei was hij wel redelijk relaxt, maar wanneer we iets van hem wouden..

Na 2 weken kreeg hij weer last van zijn knieën. Raar, want daar heeft hij nooit eerder last van gehad wanneer hij in training was.
Besloten om hem vorige week weer naar huis te halen. Heb besloten hem niet te verkopen, als grasmaaier te houden. Dit ivm tijd en even inspiratieloos met inrijden.
Maar Murphy is Murphy niet meer

Met longeren oren in de nek (eerder nooit!), toen ik ging voeren begon hij te steigeren waardoor hij mijn klomp naar zn kop kreeg.
Het is zo raar. Totaal andere pony. Alsof ik hem niet ken, alsof hij mij niet kent. Terwijl ik hem vanaf veulen heb en ik één van de weinige was die hij vertrouwde..
Zou hij aan het puberen zijn? Of gewoon te veel stress te voorduren gekregen?