laarzen meten
laarzen meten
ik wilde graag een paar 2e hands leren laarzen, omdat nieuwe te duur zijn. wat moet je allemaal meten? kuitomvang, op het dikste deel van de kuit? en de hoogte,tot hoe hoog moeten ze komen?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik heb die van mij laten maken via meneer van Huet, redelijk bekend volgens mij. Heeft hij ook een site, rijlaarzen.nl. Hij meet alles precies op, heel fijn en de laars wordt precies zo gemaakt. Zo was/is mijn rechterkuit wat groter dan mijn linkerkuit en ook mijn voeten verschillen iets. De laarzen komen uiteindelijk ook uit die zaak van Lipica in Roelofarendsveen. Volgens mij beginnen de goedkopste versies bij €160. Die van mij, normale rijlaars met wijde kuit, waren meen ik €200. Geen geld eigenlijk, ik gebruik ze meerdere malen per week, heb ze al bijna 2 jaar en toevallig vorige week heb ik ze voor het eerst schoongemaakt
en ze zien er weer perfect uit. Voor mij dus in de toekomst echt geen dure petries of könings, ik ga 100% weer naar Van Huet
Wachttijd was van aanmeten tot ophalen idd wel een week of 8-9 geloof ik. Maar dan heb je ook wel maatwerk. Zou ik echt veel eerder voor kiezen dan tweedehands laarzen die al naar iemand anders zn been gevormd zijn en ingezakt zijn.

Mijn laarzen komen ook van Lipica. Alles wordt voor je opgemeten. Echt van top tot teen ik wist niet dat er zoveel maten waren. Binnen 8-10 weken krijg je een telefoontje dat ze binnen zijn. (bij mij duurde het langer ivm met vakantietijd) Omdat ik nog in de groei ben waren mijn kuiten ietsje breder geworden maar toen we ze gingen passen en het dus te krap was meette hij het even op en maakte ze precies op maat. Echt goede service en goedkoop. Als er iets mis is of het past niet meer maken ze het zo even voor je. Ik heb laarzen met veter, rits, hoge dressuurboog, hard leer, zwart en deze kostte maar €180. Valt reuze mee dus!
Mindy mijn super leerpony!
♥ Mindy: M1 + 4 ♥
♥ Mindy: M1 + 4 ♥
Ik heb mijne ook via Huet (topvent) en heb oa ook een paar lipica's. Zijn eigen huismerk is volgens mij ook via lipica. Echt super laarzen. En hij is erg goed met meten.
Volgende paar laarzen ga ik weer naar hem toe
Volgende paar laarzen ga ik weer naar hem toe

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ik zou leren laarzen ook aan laten meten, het is niet handig om daar zelf mee aan de slag te gaan.
Je hoeft het niet zó duur te maken. Ligt er aan wat voor merk enz. je neemt. Maar ik moet wel zeggen, mijn Petrie kalfslederen rijlaarzen waren misschien erg duur, maar gaan dan ook al jaren mee en ondanks dat ze dagelijks gebruikt worden (en niet alleen met rijden maar ik loop er ook gerust uren op) zien ze er nog als nieuw uit. Als je elk 1 of 2 jaar nieuwe moet kopen ben je denk ik meer geld kwijt....
Je hoeft het niet zó duur te maken. Ligt er aan wat voor merk enz. je neemt. Maar ik moet wel zeggen, mijn Petrie kalfslederen rijlaarzen waren misschien erg duur, maar gaan dan ook al jaren mee en ondanks dat ze dagelijks gebruikt worden (en niet alleen met rijden maar ik loop er ook gerust uren op) zien ze er nog als nieuw uit. Als je elk 1 of 2 jaar nieuwe moet kopen ben je denk ik meer geld kwijt....
♥ Funny Boy Fortuna (Singapore x Nimmerdor)
♥ Thorben (Havstad x Yerxes) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Fynn (Troubadour x Zelhem) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Thorben (Havstad x Yerxes) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Fynn (Troubadour x Zelhem) R.I.P.! bedankt voor alles!