Anita45 schreef:He Nance, kan je vriendin niet iets regelen als de nood echt aan de man komt als jij in het ziekenhuis ligt? Zij weet toch neem ik aan welke hoefsmid je hebt. Je moet ook aan jezelf denken meisje. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met je operatie en zal aan je denken.
Ja die moet er ook bij staan als Imka straks beslagen word. Ik bedoelde alleen als ik eerder de hoefsmid moet laten komen dat het dan wat lastig word met afspreken omdat mn vriendin de woensdag en donderdag hele dagen werkt en ook nog wat andere afspraken heeft. Ik kijk vanmiddag even hoe het met de hoeven en ijzers is en anders bel ik vandaag nog om een afspraakt te maken. En dan hopelijk voor woensdag anders word het lastig
Wel apart dat het bij jou zo snel gaat. Iza loopt elke dag minimaal 30 minuten op het steen en ik doe er 4 maanden mee (bijna altijd kunnen ze namelijk verlegd worden).
Vier maanden

Jeetje ik wou dat ik dat kon zeggen....
vroeger had ik een pony die deed 25 km met zijn ijzers. Bij vera zijn ze nooit versleten.
Waarschijnlijk schuift ze meer dan dat ze de benen optilt. Of ze draait met de voeten bij het neerzetten, dan slijten de ijzers wel sneller.
Als het echt zo heel erg is, zou je misschien eens widea kunnen overwegen. (alhoewel ik daar zelf niet een voorstander van ben, maar je moet toch wat)
25 KM heete die pony toevallig imka

Het had haar zo kunnen zijn hihi! Widea puntjes mag Imka niet meer omdat ze aan drie benen in het verleden al een peesblessure heeft gehad. En ze is twee keer hoefbevangen geweest. En widea puntjes zijn zo hard dat ze een nog grotere klap in dr been van krijgt. Dit was het eerste toen ik bij V. Schie kwam moest doen die ijzers eraf halen met die wideapuntjes.
Zit wel met mn handen in het haar hoor, ik weet gewoon niet meer wat ik ermee aan moet. Ik smeer iedere dag die rotteuien zooi erop wat moet van mn hoefsmid, ik geef haar iedere dag kerabol door dr voer heen. Ze krijgt pavo koeken voor de vitamines en mineralen en ben sinds gister begonnen om een handje pavo natures best door dr voer heen te doen om dat heel langzaam aan wat bij te gaan voeren. Dit werkt natuurlijk allemaal niet mee om dr ijzers minder hard te laten slijten maar wel om dr hoeven wat beter te laten groeien want dat is dus ook mijn probleem nog eens... Brokkelhoeven