2 zweepjes
2 zweepjes
is het een raar idee om in beide handen een zweepje te nemen tijdens het rijden. Karev leert nu om echt te buigen om het binnenbeen, en daar probeert ze soms onderuit te komen. dan reageert ze niet , en geef ik een tikje als CORRECTIE achter het binnen been. Maar als ik slangevoltes rij, om haar op de middellijn recht te stellen, en dan weer om het nieuwe binnen been te buigen, heb ik steeds in mijn andere hand het zweepje nodig , en kan hem dus zo snel niet over pakken. Nou dacht ik, ik pak er 2, en zo snapt ze sneller wat de bedoeling is mischien?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Beetje onhandig omdat je met 2 zweepjes erbij nooit lekker met je teugels kunt werken. Gewoon even snellere manier vinden om van zweephand te wisselen.
Je kunt hem onder je teugel doorsteken of bovenlangs omklappen naar je andere hand. En doe het ook op tijd dus bij slangenvoltes net als je uit de wending komt en voor de AC lijn, dan heb je tijd genoeg.
Je kunt hem onder je teugel doorsteken of bovenlangs omklappen naar je andere hand. En doe het ook op tijd dus bij slangenvoltes net als je uit de wending komt en voor de AC lijn, dan heb je tijd genoeg.
- Cindy+Uniek
als ze niet mee wilt werken neem ik aan dat je bedoelt dat ze over de buitenschouder weg loopt? dan kan je haar ook verrassen door haar om te stellen of gewoon een paar voltes de ene kant op en dan gewoon van hand veranderen en dus ook van zweep......
om eerlijk te zijn denk ik dus dat ze het nog niet begrijpt want wij leren in de les uniek buigen, maar gebruiken hier geen zweep bij, tenzij ze dus over de schouder valt en dan wil ze dus niet buigen, maar meestal vragen we korte stukjes.... een vierkante volte of door de bocht.....
om eerlijk te zijn denk ik dus dat ze het nog niet begrijpt want wij leren in de les uniek buigen, maar gebruiken hier geen zweep bij, tenzij ze dus over de schouder valt en dan wil ze dus niet buigen, maar meestal vragen we korte stukjes.... een vierkante volte of door de bocht.....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
ze begrijpt het prima, alleen heeft ze er niet altijd zin in. Als mijn instructrice er op rijdt doet ze het ook(na correctie) ze piept er gewoon af en toe onderuit, en dan moet ik corrigeren, en dan , als ik bijv slangebvoltes rij, wat ik een goede oefening vindt, heb ik soms net aan de andere kant de correctie nodig, dan waar ik de zweep vast hou
Zo ben ik inderdaad ook bezig met lengtebuiging. Op zweep is slechts een tijdelijke oplossing. Korte stukjes is inderdaad het toverwoord. Ik denk dat Cindy met niet begrijpen ook bedoelt er geen zin in hebben.Cindy+Uniek schreef:als ze niet mee wilt werken neem ik aan dat je bedoelt dat ze over de buitenschouder weg loopt? dan kan je haar ook verrassen door haar om te stellen of gewoon een paar voltes de ene kant op en dan gewoon van hand veranderen en dus ook van zweep......
Via internet is altijd moeilijk uitleggen en ik ben er al helemaal geen ster in. Maar haar verrassen als zij geen stelling aan wil nemen met een overgang terug en weer rustig weg en omstelwerk of de volte eens doordraaien ipv de andere boog in te gaan zorgt dat ze meer op je aanwijzingen gefocust blijft.
Stelt Karev naar beide zijden lastig om of is het een kant op?
- Cindy+Uniek
ja iddEllebel schreef:Zo ben ik inderdaad ook bezig met lengtebuiging. Op zweep is slechts een tijdelijke oplossing. Korte stukjes is inderdaad het toverwoord. Ik denk dat Cindy met niet begrijpen ook bedoelt er geen zin in hebben.Cindy+Uniek schreef:als ze niet mee wilt werken neem ik aan dat je bedoelt dat ze over de buitenschouder weg loopt? dan kan je haar ook verrassen door haar om te stellen of gewoon een paar voltes de ene kant op en dan gewoon van hand veranderen en dus ook van zweep......
Via internet is altijd moeilijk uitleggen en ik ben er al helemaal geen ster in. Maar haar verrassen als zij geen stelling aan wil nemen met een overgang terug en weer rustig weg en omstelwerk of de volte eens doordraaien ipv de andere boog in te gaan zorgt dat ze meer op je aanwijzingen gefocust blijft.
mijn instructrice heeft ook een paar keer op uniek gezeten en zei het volgende:
een fjord is kort in het lichaam en heeft dus al vaak moeite met buigingen
dan zijn er ook nog eens héél veel fjorden die er gewoon geen zin in hebben en als een plankje door de bocht vallen
maar uniek laat soms merken dat ze het prima kan en op andere moment vind ze het heel moielijk en doet ze het liever niet en soms ook omdat ik in het verleden fout gereden heb dat ze bang is voor pijn of moeilijkheden....
dus als je continue bezig blijft met buiging vragen lukt het niet.... korte stukjes, worden ze vanzelf soepel van en zal het uiteindelijk steeds beter gaan.... vergeet niet dat je pas net bezig bent met haar...
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Vlak je eigen houding ook niet uit. Het kan best dat je wat meer de ene kant opzit en je beenhulp aan de andere kant daardoor voor haar niet duidelijk is. De kant waar je heen wilt je been goed langmaken alsof je erop leunt en je schouders de goede kant opdraaien, met duidelijke buitenteugel en goed je binnenkuit. En eerder focussen op om voor het been dan het neusje naar binnen, dat komt dan later wel weer.
@ellebe: het is idd lastig via internet uit te leggen, maar ze snapt wel wat ik bedoel, alleen mis ik ook een stukje kracht in mijn benen, waardoor ik niealtijd even gooed door kan komen met mijn benen, en zij daar misbruik van maakt door niet te reageren,en als ik dan 1 of 2x een tikje geef snapt ze heul goed wat ik bedoel. voornamelijk links, dat is onze beider moeilijke kantEllebel schreef:Zo ben ik inderdaad ook bezig met lengtebuiging. Op zweep is slechts een tijdelijke oplossing. Korte stukjes is inderdaad het toverwoord. Ik denk dat Cindy met niet begrijpen ook bedoelt er geen zin in hebben.Cindy+Uniek schreef:als ze niet mee wilt werken neem ik aan dat je bedoelt dat ze over de buitenschouder weg loopt? dan kan je haar ook verrassen door haar om te stellen of gewoon een paar voltes de ene kant op en dan gewoon van hand veranderen en dus ook van zweep......
Ik heb ook wel een tijdje met 2 zwepen gereden, omdat madam in het begin zo met mijn voeten rammelde. Ik ben een ontzettende kluns in zweep van kant wisselen, vind ik zo onhandig. Dus had ik aan elke kant eentje zodat ze niet zomaar naar binnen ging springen enz.
Spelletje was snel gespeeld en madam bleef weer keurig op haar plaats
Spelletje was snel gespeeld en madam bleef weer keurig op haar plaats

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.