hoesten
hoesten
De laatste tijd valt me op dat Karev af en toe eens hoest. geen hele hoest bui, maar een kuchje. Geen neusuitvloeiing, en zeker niet regelmatig. De ene x dat ik bij haar ben hoor ik het zo 2,3x, en de andere dag helemaal niets. Moet ik hier nu een da bij halen, of het even aankijken. Stalgenootje zei dat venkel wel goed was om te geven, maar dan voel ik me net alsof ik zelf aan het dokteren ben..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Hoest ze bij inspanning, of hoest ze op rust?
Met hoest is het altijd wel uitkijken hoor.
Zeker als ze hoesten zonder arbeid zou ik zeker even een DA laten luisteren.
Ozar heeft vorige winter ook een tijdje zo een kuchje gehad en in het voorjaar stak het weer de kop op, onze DA erbij die hoorde toch iets op de voorste luchtwegen, heeft ie aan de ventipulmin gestaan. Nou er kwam wel wat uit, maar helemaal weg was het nog steeds niet. Uiteindelijk hebben we hem laten scopen en zat er dus wel slijm en irritaties op de voorste luchtwegen. Is ie 3 keer gespoten met middellang werkende ontstekingsremmer en heeft ie een kuur met een slijmoplosser gehad voordat het over was.
Zo zie je maar.
Mocht je niet gelijk de DA willen bellen dan kan ik je nog wel iets aanraden, dat geven wij ook wel eens voor grote inspanningen of bij een incidenteel kuchje, dat is HippoVeyxin Pulmo (verkrijgbaar bij DA).
Superspul, op natuurlijke basis, kan je over het voer doen of bij kieskeurige paarden even met een spuitje in de mond spuiten. Dravers krijgen het ook, is een veilig middel (voor de verboden stoffen lijst) en het werkt heel goed. Soort slijmoplosser, ze krijgen er een lekker loopneusje van. Maargoed als er echt langdurige klachten zijn niet hiermee gaan hobbyen en gewoon de DA bellen.
Met hoest is het altijd wel uitkijken hoor.
Zeker als ze hoesten zonder arbeid zou ik zeker even een DA laten luisteren.
Ozar heeft vorige winter ook een tijdje zo een kuchje gehad en in het voorjaar stak het weer de kop op, onze DA erbij die hoorde toch iets op de voorste luchtwegen, heeft ie aan de ventipulmin gestaan. Nou er kwam wel wat uit, maar helemaal weg was het nog steeds niet. Uiteindelijk hebben we hem laten scopen en zat er dus wel slijm en irritaties op de voorste luchtwegen. Is ie 3 keer gespoten met middellang werkende ontstekingsremmer en heeft ie een kuur met een slijmoplosser gehad voordat het over was.
Zo zie je maar.
Mocht je niet gelijk de DA willen bellen dan kan ik je nog wel iets aanraden, dat geven wij ook wel eens voor grote inspanningen of bij een incidenteel kuchje, dat is HippoVeyxin Pulmo (verkrijgbaar bij DA).
Superspul, op natuurlijke basis, kan je over het voer doen of bij kieskeurige paarden even met een spuitje in de mond spuiten. Dravers krijgen het ook, is een veilig middel (voor de verboden stoffen lijst) en het werkt heel goed. Soort slijmoplosser, ze krijgen er een lekker loopneusje van. Maargoed als er echt langdurige klachten zijn niet hiermee gaan hobbyen en gewoon de DA bellen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

zondag tijdens een buitenrit, en ook zo af en toe wel eens in de wei. Ik dacht zelf dat het komt nadat ze ipv iets nattig hooi, nu mooi droog hooi krijgen. Het nattike hooi leek wel kuilachtg, maar was hooi. Nu krijgen ze mooi droog hooi., maar daar zit dan weer meer stof, en van die bloei zaadjes in.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Cindy+Uniek
uniek heeft al jaren zo'n kuchje, bronchiscopie gehad en jawel, stofallergie
dus die doet het vaak bij weersveranderingen of net het eerste rondje draven in de bak.... er komt gelukkig altijd een flinke bries achteraan (schijnt goed te zijn
)
dus van dat hooi zou heel logisch kunnen zijn
dus die doet het vaak bij weersveranderingen of net het eerste rondje draven in de bak.... er komt gelukkig altijd een flinke bries achteraan (schijnt goed te zijn

dus van dat hooi zou heel logisch kunnen zijn

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥