Aanpak dekens?
Aanpak dekens?
Ik weet het, ik ben er erg vroeg mee, maar ik ben liever op tijd dan te laat!
Nu vind ik het nog wel warm genoeg en mag Yannes nog wel bloot, maar vanaf welke temperatuur beginnen jullie met een 0-grams? Ik ben niet van plan om Yanneke dit jaar te scheren, maar ik wil wél graag kunnen blijven rijden. Nu staat ze 24/7 buiten, maar over een tijdje mag ze wel 's avonds naar binnen. Kan ik dan het beste in september beginnen met een 0 grams dekentje? En dan wanneer het kouder wordt een gevoerde deken op doen in de hoop dat de vacht geen Noorse vormen aanneemt?
Iemand ervaring met deze aanpak?
Nu vind ik het nog wel warm genoeg en mag Yannes nog wel bloot, maar vanaf welke temperatuur beginnen jullie met een 0-grams? Ik ben niet van plan om Yanneke dit jaar te scheren, maar ik wil wél graag kunnen blijven rijden. Nu staat ze 24/7 buiten, maar over een tijdje mag ze wel 's avonds naar binnen. Kan ik dan het beste in september beginnen met een 0 grams dekentje? En dan wanneer het kouder wordt een gevoerde deken op doen in de hoop dat de vacht geen Noorse vormen aanneemt?
Iemand ervaring met deze aanpak?
vorig jaar heb ik Karev zo rond half september onder de 0 grams gezet.puur omdat ze toen al moeilijk droog te stappen was, snel bezweet, en al een aardige vacht had. Die heeft ze op gehad tot eind oktober, daarna een 150 grams. uiteidelijk is ze half blanket geschoren, en is ze onder de 200 grams gekomen, en ik heb gewoon kunnen rijden.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Cindy+Uniek
ik ken er idd al een paar die nu al onder een 0 grams regendeken staan 
ik wil dit jaar zo min mogelijk deken proberen aangezien uniek steeds tussen de maten in valt en nu hele lelijke witte haren op haar schoft heeft....
dus ik heb 1 goede deken die is 200 of 300 grams die doe ik van de winter op verder wil ik het proberen met alleen buik en borst scheren!

ik wil dit jaar zo min mogelijk deken proberen aangezien uniek steeds tussen de maten in valt en nu hele lelijke witte haren op haar schoft heeft....
dus ik heb 1 goede deken die is 200 of 300 grams die doe ik van de winter op verder wil ik het proberen met alleen buik en borst scheren!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
ik heb een regendeken gekocht puur om op te doen als ik plannen heb om later die dag te rijden en te voorkomen dat rug nat en vies wordt. Verder mag ie van mij een teddy worden, zie ik volgend jaar wel of mij dat goed bevallen is.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- Ilonka
Het is mij nooit gelukt om de vacht kort te houden met een deken. Ilonk wist hem er altijd alsnog wel uit te persen... Toen ben ik echt half augustus al met dekens begonnen. Ik scheer dus. (En doe dan meestal geen deken op omdat ik dekenmodel scheer in de winter.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
Ik merk dat Anca ook al aan het ruien gaat, vooral op haar kont. Ze staat overdag buiten en 's nachts binnen. Denk dat het dan nog niet zoveel nut heeft om al met een deken te beginnen toch? Ik vind het ook altijd zo moeilijk!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik het gewoon ga proberen kort te houden, een scheermachine kan ik er altijd nog overheen halen. Yanneke zit nu nog mooi in haar vacht, dus ik begin gewoon direct met de deken wanneer de temperatuur wat afneemt. Ben namelijk niet zo van het dekens wisselen de hele tijd...rotklus!