keuring hoe en wat?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
jolita

keuring hoe en wat?

Bericht door jolita » za 23 aug 2008, 11:41

Ik weet dat er hier een aantal topic's over de keuring lopen maar zit met een aantal vragen.

Jolita heeft in 1994 een 2e premie gehad en in 2004 ook een 2e premie,
dit was niet bij mij.

Nu heb ik met mijn moeder gepraat en mag ik met Jolita naar een keuring!! mits ik flink ga oefenen..:+

Ik heb tótaal geen verstand van keuringen! wanneer ze zijn, de kleding die je zelf aan moet, moet ze een speciaal halster en touw, kan je ook iemand anders je paard laten voorbrengen en waar kan ik meer informatie vinden?

Alvast bedankt!
Jolita
claudia

Bericht door claudia » za 23 aug 2008, 11:49

Er zijn al veel keuringen geweest dit jaar dus het zal dan wel volgens jaar gaan worden.

Je moet in het wit en je mag ze voorbrengen met een halster of hoofdstel, wat voor jou het makkelijkste is.

Iemand anders mag dat ook doen.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar volgende week is het keuring in Beekbergen en is het misschien een idee om eens te gaan kijken hoe het in zijn werk gaat.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 23 aug 2008, 13:16

Donderdag wijk bij duurstede
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
jolita

Bericht door jolita » za 23 aug 2008, 13:25

Bedankt! misschien is het inderdaad een goed idee eens te gaan kijken, ik woon zelf in Nijmegen maar wil er wel een dagje aan besteden :)
Jolita
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 23 aug 2008, 14:43

Bij beide keuringen komen wij. Leo brengt vaak paarden voor anderen voor. Mocht je vragen hebben, kun je die altijd stellen. Ws lopen wij in het wit, maar als Leo niet in de ring is heeft hij een zwarte cowboyhoed op. Kijk maar of je ons aan spreekt of niet. Als ik het kan, wil ik het je wel uitleggen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Vjestagirl

Re: keuring hoe en wat?

Bericht door Vjestagirl » za 23 aug 2008, 15:51

jolita schreef:
Ik heb tótaal geen verstand van keuringen! wanneer ze zijn, de kleding die je zelf aan moet, moet ze een speciaal halster en touw, kan je ook iemand anders je paard laten voorbrengen en waar kan ik meer informatie vinden?

Alvast bedankt!
Wat je zelf ook draagt: het is wit. Dat is bedoeld als neutrale basiskleur, die niet afleid van je paard.

Ik breng mijn paard voor aan haar hoofdstel waar ik de neusriem vanaf haal. Ik vind het erg prettig de controle van een bit te hebben, en daarbij vind het altijd erg mooi staan als het netjes glanzend gepoetst is.

Je kan iemand anders je paard voor laten brengen, maar dan moet je wel zelf iemand weten/regelen. Het lopen zou ik wel oefenen van te voren, zodat je weet in welk tempo je paard moet lopen om zijn passen het netst af te maken, maar ook dat je paard snapt wat de bedoeling is.

Als je wat uitgebreider info wilt moet je me maar ff pmen...
jolita

Bericht door jolita » ma 25 aug 2008, 13:12

Dankjullie, mijn moeder vond het ook een goed idee om 'n keer te gaan kijken!:)
Jolita
Plaats reactie