hoe vervoer je het beste een veulen (met mams) in de trailer
- margalorenz
hoe vervoer je het beste een veulen (met mams) in de trailer
de 30e gaan wij naar Beekbergen. Nu heb ik een vraag. Wij zijn nog nooit met een veulen op stap geweest met een trailer. Wat is nou een handige en veilige manier om moeder en kind te vervoeren. Moet Ellyot los of vast of eventueel met een singel vast aan Zirsta?
Graag jullie advies.
Graag jullie advies.
- Cindy+Uniek
Hier gaan ze in 2paards trailer. Mama aan ene kant vast en veulen aan andere kant vast.
Als we met meerdere paarden gaan, gaat het veulen voor de stang.
In 1,5 paards zijn we toen met Cai en Sas geweest. Toen stond cai gewoon ook vast aan de voorstang en naast zijn moeder.
Als we met meerdere paarden gaan, gaat het veulen voor de stang.
In 1,5 paards zijn we toen met Cai en Sas geweest. Toen stond cai gewoon ook vast aan de voorstang en naast zijn moeder.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Wij laden merries met veulen hier in 2 paards trailer zonder tussenschot en zonder voorstang. Mama vast aan de ring voor, kind los erbij.
Deden ze vroeger wel met voorstang erin, maar ging nog wel is mis (moest je baby van de rekstok afhalen hihi
)
Deden ze vroeger wel met voorstang erin, maar ging nog wel is mis (moest je baby van de rekstok afhalen hihi

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Wij hebben de (vaste) voorstang uit onze 1,5 paards trailer gehaald en er 2 trailerkettingen voor in de plaats gehangen. Als er 2 vervoerd moeten worden gaan ze allebei aan 1 ketting vast en 1 paard krijgt beide kettingen om.
Op die manier hebben we dus ook Zhellie en Kjaere al meerdere malen vervoerd en dat bevalt ons prima.
Op die manier hebben we dus ook Zhellie en Kjaere al meerdere malen vervoerd en dat bevalt ons prima.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zoals Janna zegt hebben we hier ook vrijwel altijd de kleintjes vast staan. Alleen de aller allerjongsten nog niet altijd, maar verder...jong geleerd is oud gedaan. Die kleintjes worden wel dusdanig kort vastgezet dat ze niet over de stang, touw of wat dan ook springen.
Geluk is de vrucht van intens werk
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Als wij een 2 paards trailer hadden ,deden we altijd strobalen voor de stang neerleggen.
Zodat ze er niet onderdoor konden of iets dergelijks.
Wij hadden het veulen wel vaststaan.
Zodat ze er niet onderdoor konden of iets dergelijks.
Wij hadden het veulen wel vaststaan.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Caylinn en Marga had ik samen in een tweepaardstrailer, gewoon met tussenschot, voor- en achterstang.
Caylinn stond gewoon in haar eigen vak, vrij kort vast gezet. Maar ik had dat vast staan van te voren al wel erg vaak geoefend
Caylinn stond gewoon in haar eigen vak, vrij kort vast gezet. Maar ik had dat vast staan van te voren al wel erg vaak geoefend

Ereplaatsje voor

- margalorenz
Wow, dat zijn veel manieren!
We hebben zelf geen trailer, maar onze hoefsmid rijdt ons met zijn trailer en auto. Ik geloof dat hij een 1,5 paards trailer heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Los laten lopen vind ik wat griezelig, maar vastzetten eigenlijk ook (Ellyot is nogal een echte hengst wat zijn gedrag betreft, echt een eigenwijs kreng zo nu en dan). ik moet toch iets kiezen, ik kan hem moeilijk op het dak binden!
We hebben zelf geen trailer, maar onze hoefsmid rijdt ons met zijn trailer en auto. Ik geloof dat hij een 1,5 paards trailer heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Los laten lopen vind ik wat griezelig, maar vastzetten eigenlijk ook (Ellyot is nogal een echte hengst wat zijn gedrag betreft, echt een eigenwijs kreng zo nu en dan). ik moet toch iets kiezen, ik kan hem moeilijk op het dak binden!