natuurlijk bekappen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
margalorenz

Bericht door margalorenz » wo 23 jul 2008, 10:26

Daar ben ik weer.
Zelf heb ik alleen maar ervaring met Mike van Dijk en die ervaring is erg goed!
Ik heb even de verschillende sites van de verschillende bekappers bekeken. Er zit behoorlijk veel verschil in benadering en visie per bekapper.
Ik denk dat iedereen gewoon moet doen wat goed voor hem/haar en zijn/haar paard is.

Nogmaals, mensen die naar beekbergen gaan of in de buurt van Bennekom zijn van harte welkom om Zirsta's hoeven te komen bekijken.
Suus

Bericht door Suus » wo 23 jul 2008, 15:59

Ik vind het ook moeilijk om een goede smid te vinden. Morris is te kort gekapt en het is in maart-april heel droog geweest waardoor hij nu al 8 weken 'stil' staat. Ik zoek dus een oplossing en een fijne smid, maar weet het ook nog niet....

Ga nu hoefschoenen proberen, maar iemand die goed bekapt en er verstand van heeft is bij mij welkom, NB of niet! Ik woon in de buurt van Bennekom, dus wie weet....

Weet er iemand een GOEDE smid in de buurt van Wageningen, dan graag een tip! PB maar aub!
Morris, mijn superfjord!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 24 jul 2008, 07:15

Ik ben echt nog nooit zo blij geweest met een smid als met de smid die ik nu heb. Hij heet Theo de Wit en komt uit Ederveen dus dat is niet zo ver van Wageningen. Hij is rustig tegen de paarden, weet waar hij het over heeft en wat hij doet en neemt ook echt de tijd voor je paard. Wij hadden altijd Henk van de Vendel uit Renswoude en dat is ook een prima smid maar die wilde Cratos niet doen vandaar dat wij bij Theo terecht zijn gekomen (op aanraden van Henk) en dat is een hele goede zet geweest. Als je een nr wilt hebben Suus pb me dan maar even.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Krista

Bericht door Krista » do 24 jul 2008, 07:29

Suzanne ik zal je een pb sturen
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 24 jul 2008, 21:33

Viv schreef:Je bedoelt de easywalkers Nance. Hier wordt de hoef niet aangepast aan het ijzer maar weldegelijk andersom.
Ook Hippoflex worden aangepast aan de hoef deze bevielen mij heel erg goed. Als ik dan toch weer aan de ijzers zou moeten...
Oh, mijn hoefsmid zeiden dat ze zo werkte met die plastic dingen :+ Er was namelijk een paardje bij ons op stal en die stond op dat plastic nou dat zag er werkelijk waar echt niet uit. Gewoon dierenmishandeling was dat. (ook omdat het baasje er nooit meer naar keek en ze er drie maanden opgestaan heeft ofzo tot ze los hingen |( :( )
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie