summerfit koek

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 09 jun 2008, 08:15

Mijn pony's krijgen geen biks (niet in de zomer en niet in de winter), maar alleen hooi en gras. In de winter de Fjorden een hele summerfit koek en de mini's een halve. In de zomer hangt er wel een mineralenblok op het land.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 20 jul 2008, 13:47

ik gooi hier even een schopje tegenaan! ik zit er aan te denken om karev het hele jaar rond op de aura koek te zetten, mits dat kan?

Zomers mischien een halve, en in de winter een hele? zomers zal ze genoeg energie uit de wie halen, en in de winter een hele koek voor het aanvullen van het gras dat er in de winter niet meer is. Wie voert nog meer jaar rond de koek?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Mir

Bericht door Mir » zo 20 jul 2008, 19:32

Wij geven de bejaarde shet het hele jaar door de koek. Wel klein stukje want teveel schijnt echt slecht te zijn. Maar waarom wil je het in de zomer niet voeren dan? Gras is leuk maar vrij eenzijdig, zeker in de weilanden van tegenwoordig. Dan kan wat extra mineralen helemaal geen kwaad.
karleylover

Bericht door karleylover » zo 20 jul 2008, 20:47

Ik voer Tjelle elke dag een pavo/aura koek. Hij staat van 9 tot 5 op de wei en op stal heeft hij hooi en krijgt hij van stal nog een beetje granenmix.
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
Ilona

Bericht door Ilona » ma 21 jul 2008, 09:39

Op www.pavo.nl kun je je vraag ook stellen. Daar geven ze je deskundig advies over al hun produkten, of op andere vragen die je stelt.
Heb ik ook eens gedaan, werd goed geholpen.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 21 jul 2008, 14:24

Mir schreef:Wij geven de bejaarde shet het hele jaar door de koek. Wel klein stukje want teveel schijnt echt slecht te zijn. Maar waarom wil je het in de zomer niet voeren dan? Gras is leuk maar vrij eenzijdig, zeker in de weilanden van tegenwoordig. Dan kan wat extra mineralen helemaal geen kwaad.
zomers ook wle, maar dan een halve ipv een hele, omdat ze dan vrij vel uit gras halen. En om in de winter het gras te compenseren een extra halve, dus een hele, snappie?

Maar in princiepe kan je een recreatief gereden paard wel op alleen pavo koek zetten, en die heeft dan geen brok nodig?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Esther

Bericht door Esther » di 22 jul 2008, 04:56

Ilona schreef:Op www.pavo.nl kun je je vraag ook stellen. Daar geven ze je deskundig advies over al hun produkten, of op andere vragen die je stelt.
Heb ik ook eens gedaan, werd goed geholpen.
Ze smeren je wel altijd te veel aan, naar mijn mening.. Ik heb het dan over de rantsoencheck.. Heb het idee dat ze dan behoorlijk ruim in de porties zitten..

Ik rijd Tea en Jeskim nu ook weer, niet zo heel vaak en er lopen veulens bij, maar in principe voer ik ze niets bij. Alleen Jeskim wel wat na het rijden, omdat Eachann daar ook bij loopt te zuipen.. Ze staan wel op mooi gras.
Voor Tea is het geen centje pijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilona

Bericht door Ilona » di 22 jul 2008, 21:01

@Esther; Ze zullen je zeker hun voeding alleen aanprijzen ;-) En van zo'n automatische voedingswijzer ben ik ook niet kapot. Elke situatie is toch net weer een beetje anders... Al zullen ze je wel wat op weg kunnen helpen als je echt geen idee hebt.
Maar ik had toen vragen over hoeveelheid voer en welk voer ik aan (moederloze) Castor moest geven toen hij langzaam aan van de melk af ging. Mij gaven ze toen wel goede tips en advies.
En als je alleen wilt weten of je de summerfit koek het gehele jaar mag geven en hoeveel dan goed voor ze is.. Kun je altijd proberen toch?
Esther

Bericht door Esther » wo 23 jul 2008, 18:23

Daarom heb ik er ook bij gezet dat ik het over de rantsoencheck had..
Verder zijn de voedingsadviezen prima, vooral als je niet weet wat je moet geven..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilona

Bericht door Ilona » do 24 jul 2008, 09:54

;-)
Plaats reactie