Regendeken

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Annemarie

Regendeken

Bericht door Annemarie » ma 21 jul 2008, 09:05

Ja, zo kom je nooit bij stel je vraag en zo ben je er niet weg te branden. Ik heb momenteel hetzelfde probleem als vorig jaar. Het is plots kouder buiten, het regent veel en ja hoor, mijn pony rilt in de wei.

Vorig jaar was ze vrij slank en stond ze op een kale wei. Dus toen onder regendek en flink bijvoeren.
Nu staat ze op een stuk wei waar zat gras is, ze krijgt ook nog wat brok bij, maar vanochtend rilde ze weer een beetje. Niet heel erg, maar ik zag de spieren bij de voor- en achterhand een beetje trillen. Aangezien de voorspelling voor vandaag koud (12 graden) en regen was toch maar de ongevoerde regendeken over gedaan. En geloof me, een paard kan dankbaar kijken.

Maar nu vroeg ik me af, ben ik nu te snel met de regendeken op doen of niet en zijn er meer kouwelijke paarden? Toen ik kwam stond Nisko wel vol in de wind en regen terwijl ze wel uit de wind onder de boom had kunnen staan. Met haar regendeken op ging ze wel lekker onder de boom op rust staan.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
wendys

Bericht door wendys » ma 21 jul 2008, 09:15

Mijn paard heeft het ook zo snel koud. Die staat zomers ook vrij snel onder een regendeken. Al moet ik zeggen dat hij dit jaar er nog geen last van gehad heeft, misschien wordt het toch nog eens een echte vent!! :D
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 21 jul 2008, 09:25

Ik weet niet, ik wil altijd graag naar een Regendeken grijpen. Dat wel, maar ben zo bang dat ik ze dan in de 'war' maak. Ze staan hier altijd lekker onder de bomen, helemaal weg gedoken onder de blaadjes. Dus zolang gaat hier nog goed.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Mir

Bericht door Mir » ma 21 jul 2008, 09:40

In de war raken ze toch wel, van de week wordt het 25+ graden.... mijn hoofd tolt ook al een paar dagen van de veranderingen in de lucht. Zou me niet druk maken om nu een dagje een regendeken tot ze weer op temperatuur is, als ze zo staat te trillen zal ze dat best even lekker vinden.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 21 jul 2008, 09:41

Ik zou hem ook gewoon opdoen. Als ze het koud heeft.. dat lijkt me ook niet fijn. Morgen kan hij weer af want dan wordt het eindelijk zomer... zeggen ze...
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 21 jul 2008, 09:43

Ilona schreef:Ik zou hem ook gewoon opdoen. Als ze het koud heeft.. dat lijkt me ook niet fijn. Morgen kan hij weer af want dan wordt het eindelijk zomer... zeggen ze...
Was dat eigenlijk neit vandaag ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 21 jul 2008, 09:44

Mir schreef:In de war raken ze toch wel, van de week wordt het 25+ graden.... mijn hoofd tolt ook al een paar dagen van de veranderingen in de lucht. Zou me niet druk maken om nu een dagje een regendeken tot ze weer op temperatuur is, als ze zo staat te trillen zal ze dat best even lekker vinden.
Ik gebruik ook express een ongevoerde regendeken en haal hem altijd direct weer af zodra het kan. Nisko raakt zelf zo lijkt het gewoon in de war van het weer. Vorig jaar ook. Blijkbaar kan ze de temperatuursdaling in combi met de regen niet zo gauw opvangen. Lekker vindt ze de deken wel, ze blijft ook heel geduldig wachten tot je hem helemaal aan hebt gedaan. Dat kan terwijl ze zonder halster los staat en dat wil wat zeggen O:) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 21 jul 2008, 09:46

Ilona schreef:na vandaag... echt hoor... :D (sorry voor off-topic, maar wij zijn ons regenpak ook allemaal zat! En ik heb nu 3 weken vakantie dus het wordt gewoon mooi weer! :wave: )
Vanaf morgen wordt idd beter weer :D . Kan Nis sowieso weer zonder dek. Ik heb nog geen vakantie maar beetje droog weer zou leuk zijn.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 21 jul 2008, 09:47

Hihi ik dacht ik verwijder het bericht maar weer, maar jij was sneller met je reactie! :D
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » ma 21 jul 2008, 13:38

Akes krijgt het het ook snel koud hoor, dat is echt zo'n mietje.
Bij heel slecht /regenachtig weer staan ze nu meestal binnen dus krijgt hij nu geen deken om.
Maar anders had ik het wel gedaan.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Krista

Bericht door Krista » ma 21 jul 2008, 20:09

Wij doen geen dekens op. Ze redden zich er maar mee. Vergeet niet dat een paard zich prettiger voelt bij lagere temperaturen dan wij! En inderdaad met de temperatuurstijging die deze week verwacht wordt ga ik niet met dekens rommelen. Dekens krijgen ze in het dekenseizoen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Tanja

Bericht door Tanja » ma 21 jul 2008, 20:17

Sommige bij ons op stal doen ook een deken om voor een nachtje,zoveel kwaad kan dat niet.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Esther

Bericht door Esther » di 22 jul 2008, 04:53

Als ze het echt koud hebben en staan te rillen zou ik gewoon even een ongevoerde deken op doen tot ze weer op temperatuur was..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » di 22 jul 2008, 06:26

Met slecht zoals afgelopen dagen, staat Belle ook met een regendeken in het land.. Tis meer makkelijk voor mij 8-) (denk ik) Dan blijft ze iig wat schoon.. Anders heb ik een zwarte pony ipv bonte..
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
Plaats reactie