Hevig trillen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 20 jul 2008, 11:34

Bevangenheid was ik zelf ook wel bang voor. Hoe kun je dat het beste voorkomen? Met de 4-daagse hebben we op zich relaxt gereden. Wel eens een flinke galop maar hooguit 2* per dag een galopje. Verder heb ik haar direct onder dek gezet na het rijden zodat ze geen kou op de spieren kreeg en verder heb ik haar brok gevoerd voor aanvulling van de uitgezweette mineralen etc. Nis staat nu kiplekker in de wei. Wel 5 min gerold toen haar regendek afging zonet :D . De 4-daagse kon ze goed aan, dat schrap zetten in de trailer maakte ik me meer zorgen over. Ik was wel bang dat dat misschien net de druppel kon zijn naar spierbevangenheid oid. Voor het trailerprobleem moet dus ook oplossing komen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Viv

Bericht door Viv » zo 20 jul 2008, 11:44

Vitamine E en selenium geven als suplement maar zo te horen valt het wel mee bij dr. Als ze nog niet stijf loopt zal het wel loslopen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 20 jul 2008, 11:58

Viv schreef:Vitamine E en selenium geven als suplement maar zo te horen valt het wel mee bij dr. Als ze nog niet stijf loopt zal het wel loslopen.
Elke dag geen centje pijn. Als ze van de trailer was, ging het rillen heel gauw over. Ik liep elke dag nog even met haar over het laantje als ze thuis was, daarna deken wisselen voor een droge en dan de wei op. Ze at steeds direct en had minder last dan de baas van de inspanningen *o/* O:) . Heb elke dag laat in de avond nog eens gecheckt en steeds geen centje pijn. Ik ben wel van plan om wat supplement te geven een volgende keer, Nisko is nl ook nogal een druktemaker met rijden en zweet vrij veel.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Plaats reactie