Trailerprobleem
Trailerprobleem
Tsja, ik weet niet hoe Nisko het doet, maar ze heeft wat schaafplekken / smatige plekjes rond de vulva. En sommige zijn behoorlijk groot
. Ze loopt ze op in de trailer, maar ik snap niet hoe ze dat nou doet. Haar staart ziet er niet aangeschuurd uit, wel mest ze erg veel op de trailer. Ik heb een met rubber omklede stang erachter die totaal niet ruw is. Wel is hij stroef, zoals alle rubber. Ik vind dit zo sneu, maar snap niet wat ze nou doet. Ze lijkt wel wat hengstig en zou ze dan ondanks dat de staart niet geschuurd lijkt toch schuren? Verder staat ze ook goed stil op de trailer. Iemand een idee hoe ze het doet en misschien iemand met een oplossing?

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
mijn palermo is natuurlijk een eczemer en gaat zowat op de stang zitten in de trailer (schuurt zo lekker), maar ik kan de voor en achterstang verstellen, dus ik doe bij hem de voorstang zo ver mogelijk naar voren en de achterstang zo ver mogelijk naar achter en dan zet ik hem zo vast dat hij ook niet teveel ruimte heeft zodat hij niet naar achteren kan om toch nog op de achterstang te gaan zitten. dus missch kan jij dat ook uitproberen.
Eigenlijk weet ik wel zeker dat het door de trailer komt. Na een ritje is er steeds een plekje bij / zijn de plekjes groter. In de wei kan eigenlijk niet. Veel last heeft ze er niet van, kan er gewoon aanzitten.Charret schreef:Alies schuurt niet op de trailer maar gaat wel met haar benen wijd en haar kont tegen de stang aanstaan in de trailer.
Nu heeft zij niet van de plekken, maar ik denk best dat dat rubben wat kan schuren.
Weet je zeker dat het door de trailer komt?
@fjordido: de voorste stang bij mij is vast, de achterste kan op 2 standen. Die staat zo ver mogelijk naar achteren. Maar viel mij wel op dat Nis zowel voor als achter dicht op de stangen staat, maw tussenruimte is niet overdreven groot.
@Tamara: dat doet ze inderdaad ook, de staart over de stang tillen. Ik heb bepanthen gekocht en dat smeer ik er morgen op voor we vertrekken. Verder heb ik een neopreen staartkoker gekocht, maar vraag me af of er een dikke Fjordenstaart in past

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
-
Mss begrijp ik het niet goed, maar ik zou juist mijn fjord zo dicht mogelijk in de stangen zetten. De stangen geven juist de steun die het paard moet hebben tijdens het rijden.
Lijkt me idd ook, dat ze haar staart over de stang heen tilt en zich dan mss probeert tegen te houden. Door wat bochtjes ed kan ze zich ook wel wat afschaven.
Lijkt me idd ook, dat ze haar staart over de stang heen tilt en zich dan mss probeert tegen te houden. Door wat bochtjes ed kan ze zich ook wel wat afschaven.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Op die manier had ik het nog niet bekeken moet ik zeggen. Ze doet idd haar staart er wel eens over, ze mest regelmatig op de trailer. Ik doe morgen in elk geval een staartbandage om.leoensuzanne schreef:Mss begrijp ik het niet goed, maar ik zou juist mijn fjord zo dicht mogelijk in de stangen zetten. De stangen geven juist de steun die het paard moet hebben tijdens het rijden.
Idd Suzanne als we bij Ukie de stang te los zetten, staat ze ook niet zo stabiel, en dat is goed te merken in de bochten. Want ze zoekt met haar kont toch wel steun aan de stang.leoensuzanne schreef:Mss begrijp ik het niet goed, maar ik zou juist mijn fjord zo dicht mogelijk in de stangen zetten. De stangen geven juist de steun die het paard moet hebben tijdens het rijden.
Schuren doet ze niet, maar door het geduw is haar staart ook een pluizebolletje als ze uit de trailer komt.
OK, dan zet ik haar morgen toch wat korter. Ik denk dat ze dan plekjes krijgt van het bochten rijden oid. Als ze dan met haar kont over het rubber schuift is dat niet fijn. Op zich zou rubber niet schuiven, maar ze mest vaak zo veel dat ze denk ik toch wat heen en weer glibbert op de stang. Zal kijken of ik er misschien een oude handdoek oid om kan doen.~mirjam~ schreef:Idd Suzanne als we bij Ukie de stang te los zetten, staat ze ook niet zo stabiel, en dat is goed te merken in de bochten. Want ze zoekt met haar kont toch wel steun aan de stang.leoensuzanne schreef:Mss begrijp ik het niet goed, maar ik zou juist mijn fjord zo dicht mogelijk in de stangen zetten. De stangen geven juist de steun die het paard moet hebben tijdens het rijden.
Schuren doet ze niet, maar door het geduw is haar staart ook een pluizebolletje als ze uit de trailer komt.
Miriam: is Ukie verder wel relaxt op de trailer? En hebben jullie ook 1,5 paards?
Ja, ik heb weleens de neiging als we aan het rijden zijn om te stoppen en te kijken of we Ukie niet vergeten zijn in te laden.Annemarie schreef:
Miriam: is Ukie verder wel relaxt op de trailer? En hebben jullie ook 1,5 paards?

Daardoor merk je het ook meteen als de stang te los zit, want dan voel je iets.
We hebben ook een 1,5 paards
Ik doe wel voor langere stukken een staartbeschermer aan.
of als het dekenweer is een deken met staartflap.
Helemaal mee eens en hoe korter ze erop staan hoe minder ze kunnen schuiven heen en weer (al kan dat weer geen kwaad dus ik zou voor een achterstang zonder rubber kiezen dat scheelt schuurplekken).leoensuzanne schreef:Mss begrijp ik het niet goed, maar ik zou juist mijn fjord zo dicht mogelijk in de stangen zetten. De stangen geven juist de steun die het paard moet hebben tijdens het rijden.
Misschien dat ze daarom ook zo staat te trillen ze mist steun en moet zichzelf continu in evenwicht houden.